Iterion Skrevet 26. januar 2023 Del Skrevet 26. januar 2023 (endret) Hanhijnn skrev (På 25.1.2023 den 8.27): Har nok en sammenheng med den lave temperaturen. Anbefaler deg å smøre alt mekanisk med silikonspray. Er ikke det nok så må nok Tesla service inn i bildet. Ja må få gjort det. Smører du dørlåsen(e) med silikonspray også eller med WD-40 f.eks? Endret 26. januar 2023 av Iterion Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 26. januar 2023 Del Skrevet 26. januar 2023 (endret) Iterion skrev (21 timer siden): Ja må få gjort det. Smører du dørlåsen(e) med silikonspray også eller med WD-40 f.eks? Silikonspray! Men WD-40 funker også. Endret 27. januar 2023 av Hanhijnn 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. januar 2023 Del Skrevet 28. januar 2023 (endret) Ikke bare på veien denne bilen er ett farts-monster! 256kW og 1593 km/t😍😍 dette er ved ca 20%, startet nedgang rundt 35%. Helt rått! Hovedgrunnen til at jeg hadde 3 og y mellom mine S'er er dette. Pre refresh taper mot de bilene ift lading. But not anymore🤩 Endret 28. januar 2023 av Salvesen. 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 28. januar 2023 Del Skrevet 28. januar 2023 Kahuna skrev (På 17.1.2023 den 21.11): Tesla Vision? Bilen skal altså bruke de innebygde kameraene til å bygge en nøyaktig 3D-modell av omgivelsene den kan bruke til for eksempel å lukeparkere. I prinsippet bør dette gå bra, teknikken er velkjent og både kamera og hardware er bra nok til formålet. 3D-modellen har potensial for å bli vesentlig bedre enn det ultralydsensorene klarer. Det største problemet er at i Norge blir kameraene ganske ofte blokkert av støv, søle, snø og is og er dermed utilgjengelige for Tesla Vision. Jeg skal ikke helt se bort fra at de har funnet en måte å kompensere for dette på men jeg er skeptisk, veldig skeptisk. Problem med tildekking gjelder stort sett bare kameraet bak. Frontkameraet har vindusvisker, og sidekameraene kan jeg aldri huske å ha opplevd bli tildekket. 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 28. januar 2023 Del Skrevet 28. januar 2023 Nimrad skrev (På 18.1.2023 den 10.52): Spør du meg er alltid lansering av ny HW-versjon en innrømmelse mellom linjene på at forrige versjon ikke var god nok til å oppnå målene sine. De har jobbet med HW4 siden før HW3 ble lansert. De har alltid planlagt å stadig forbedre maskinvaren. Det betyr ikke at de ikke mener de vil oppnå målene sine med eldre maskinvare, bare at nyere maskinvare vil være enda bedre. Tenk på det som å kjøpe nyeste PC fremfor en som er noen år gammel. Du kan stort sett gjøre de samme tingene, men ting går raskere og fungerer bedre. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. januar 2023 Del Skrevet 28. januar 2023 Salvesen. skrev (35 minutter siden): Ikke bare på veien denne bilen er ett farts-monster! 256kW og 1593 km/t😍😍 dette er ved ca 20%, startet nedgang rundt 35%. Helt rått! Hovedgrunnen til at jeg hadde 3 og y mellom mine S'er er dette. Pre refresh taper mot de bilene ift lading. But not anymore🤩 Til referanse ved ladestopp. 22minutt fra 22 til 77. Godt fornøyd med det! Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 28. januar 2023 Del Skrevet 28. januar 2023 Salvesen. skrev (2 timer siden): Ikke bare på veien denne bilen er ett farts-monster! 256kW og 1593 km/t😍😍 dette er ved ca 20%, startet nedgang rundt 35%. Helt rått! Hovedgrunnen til at jeg hadde 3 og y mellom mine S'er er dette. Pre refresh taper mot de bilene ift lading. But not anymore🤩 Haha det er ganske så rått ja! Må nesten si jeg ble litt misunnelig på de ladehastighetene der 🥵 Det er et monster av en bil du har skaffet deg Salvesen 😁 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 29. januar 2023 Del Skrevet 29. januar 2023 Min snart 4 år gamle Model 3 var over 260kW i høst.. 😮 Min helt nye Model Y har ennå ikke vært over 200kW. Jeg mistenker at programmeringen av octovalve+varmepumpe+preheat av batteri for superlading ennå ikke er helt optimalisert. Grunnen til at det ikke er høylytt klaging er nok at 175kW viser seg å være 'bra nok' i de aller fleste tilfeller. Men da slipper jeg å løpe tilbake for å flytte bilen før jeg har drukket opp kaffen. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. januar 2023 Del Skrevet 29. januar 2023 Kahuna skrev (6 minutter siden): Min snart 4 år gamle Model 3 var over 260kW i høst.. 😮 Min helt nye Model Y har ennå ikke vært over 200kW. Jeg mistenker at programmeringen av octovalve+varmepumpe+preheat av batteri for superlading ennå ikke er helt optimalisert. Grunnen til at det ikke er høylytt klaging er nok at 175kW viser seg å være 'bra nok' i de aller fleste tilfeller. Men da slipper jeg å løpe tilbake for å flytte bilen før jeg har drukket opp kaffen. Wow 260, aldri sett. Jeg lader utrolig lite på hurtigladere da. Så ble sjokkert når jeg så 256😅 aldri sett høyere. 300+ km på 20 minutt. Det er for fort😅 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 29. januar 2023 Del Skrevet 29. januar 2023 JEg har sluttet å følge med men de første 1,5 år jeg hadde min M3 hentet jeg omtren 15% av strømmen fra superladere. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 29. januar 2023 Del Skrevet 29. januar 2023 Markiii skrev (På 28.1.2023 den 11.00): Problem med tildekking gjelder stort sett bare kameraet bak. Frontkameraet har vindusvisker, og sidekameraene kan jeg aldri huske å ha opplevd bli tildekket. Jeg tror jeg på et eller annet tidspunkt har opplevd at alle er tildekket. De på dørstolpene er det av og til rim eller dugg på, dessuten liker ikke bilen kombinasjonen litt skitt og lav sol på disse. Det hender også en sjelden gang det er dråper på de over hjulbuene. Frontkameraene får av og til noe jeg tror er salthinne på denne årstiden. Varmen i sensorboksen tørker ut saltlaken og da hjelper det ikke med viskere. Kanskje om jeg kjører på flere runder med spylervæske etter hverandre. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 30. januar 2023 Del Skrevet 30. januar 2023 Kahuna skrev (20 timer siden): Min helt nye Model Y har ennå ikke vært over 200kW. Jeg mistenker at programmeringen av octovalve+varmepumpe+preheat av batteri for superlading ennå ikke er helt optimalisert. Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 30. januar 2023 Del Skrevet 30. januar 2023 Noen som har kjøpt ny bil fra tesla på «lager» eller på «Inventar» som de kaller det. Tenker om det dukker opp en som vi har bestilt der så får vi den kanskje fortere enn å vente på vår? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. januar 2023 Del Skrevet 30. januar 2023 VistaX skrev (8 minutter siden): Noen som har kjøpt ny bil fra tesla på «lager» eller på «Inventar» som de kaller det. Tenker om det dukker opp en som vi har bestilt der så får vi den kanskje fortere enn å vente på vår? Ring heller bare til selger å si du er fleksibel, be de sjekke om det er noen matcher på vei som ikke har eier. Du må muligens hente en ny plass. Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 30. januar 2023 Del Skrevet 30. januar 2023 Salvesen. skrev (1 minutt siden): Ring heller bare til selger å si du er fleksibel, be de sjekke om det er noen matcher på vei som ikke har eier. Du må muligens hente en ny plass. Selger nærmest meg, eller spiller det ingen rolle? Jeg kan kjøre til Kr.sand, selv om Drammen er nærmere. Ingen vet vel hvor min bil er i løpet. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. januar 2023 Del Skrevet 30. januar 2023 VistaX skrev (5 minutter siden): Selger nærmest meg, eller spiller det ingen rolle? Jeg kan kjøre til Kr.sand, selv om Drammen er nærmere. Ingen vet vel hvor min bil er i løpet. Jeg har bare ringt til mitt lokale senter og snakket med selgerene der. I desember ringte jeg og ba om en type bil, så fant de en til meg 1-2 dager etterpå som var på vei til Bergen uten eier. Kjøpte den bilen 1 Lenke til kommentar
teitur Skrevet 2. februar 2023 Del Skrevet 2. februar 2023 https://www.motor.no/bil/tesla-model-y-vinduet-sprakk-da-12-voltbatteriet-gikk-tomt/241859 Er dette vanlig operasjon på Tesla, eller forårsaket av tomt batteri? (Genuin nysgjerrighet, ikke ment som dissing av merket) Det er en stund siden jeg hadde bil (BMW) med rammeløse vinduer, men der mener jeg bestemt at vinduene ikke ble hevet igjen før etter at døra var lukket. Det er jo heller ingen grunn til å heve dem før heller. Burde jo være bedre å kunne lukke døra selv om det kanskje blir en glippe øverst enn å være nødt til å ha den stående på gjøtt? Dette skulle vel også være en mulig å fikse OTA. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 2. februar 2023 Del Skrevet 2. februar 2023 (endret) 1 hour ago, teitur said: https://www.motor.no/bil/tesla-model-y-vinduet-sprakk-da-12-voltbatteriet-gikk-tomt/241859 Er dette vanlig operasjon på Tesla, eller forårsaket av tomt batteri? (Genuin nysgjerrighet, ikke ment som dissing av merket) Det er en stund siden jeg hadde bil (BMW) med rammeløse vinduer, men der mener jeg bestemt at vinduene ikke ble hevet igjen før etter at døra var lukket. Det er jo heller ingen grunn til å heve dem før heller. Burde jo være bedre å kunne lukke døra selv om det kanskje blir en glippe øverst enn å være nødt til å ha den stående på gjøtt? Dette skulle vel også være en mulig å fikse OTA. Det funker slik på Tesla og. Problemet her var at døren ble åpnet uten at vinduet fikk gå ned først. Tesla har en knapp som tar ned vinduet før døren åpnes, men den fungerer ikke når 12V batteriet er helt tomt. Da må man bruke nødåpneren og tvinge opp døren med glasset helt oppe. Når man da lukker må man være forsikrig å Ikke slarme døren igjen som jeg misstenker ble gjort her.. Skjer innimellom på Tesla at ruten er fryst fast og ikke får til å bevege seg, men har tilgode å høre at noen har knust ruten sin grunnet det. Endret 2. februar 2023 av Complexity 2 Lenke til kommentar
teitur Skrevet 2. februar 2023 Del Skrevet 2. februar 2023 Det gir mening. Jeg stusset også over at glasset skulle ha gått ned og opp igjen hvis batteriet var tomt (i tillegg til at det ikke er noen praktisk nytte i å heve det igjen med åpen dør.) Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. februar 2023 Del Skrevet 2. februar 2023 Dette burde tesla fikse med å senke vinduene når 12V batterispenning er "farlig" lav. De gjør dette på vinteren mener jeg på, at de senker vinduene litt om det er kaldt ute slik at de ikke fryser fast i toppossisjon. 2 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå