Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen campingvogn-kyndige folk her inne? Hvor mye kan man egentlig trekke med 1600kg? Jeg har lenge tenkte at TMY er en god bil, men føler litt at 1600 er i minste laget for campingferie. Jeg har to store negative ting med Tesla, manglende CarPlay og ingen mulighet for lufting i setene, men dette kan kanskje fires på. Men hvis den i tillegg i praksis ikke kan trekke campingvogn for en familie på 4 så blir det litt verre.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (16 minutter siden):

Er det noen campingvogn-kyndige folk her inne? Hvor mye kan man egentlig trekke med 1600kg? Jeg har lenge tenkte at TMY er en god bil, men føler litt at 1600 er i minste laget for campingferie. Jeg har to store negative ting med Tesla, manglende CarPlay og ingen mulighet for lufting i setene, men dette kan kanskje fires på. Men hvis den i tillegg i praksis ikke kan trekke campingvogn for en familie på 4 så blir det litt verre.

Man kan kjøre carplay i tesla, med littt knot. Også kan en få luft i setene, men det koster eller så må en kjøpe brukt og finne rett bil. men da ryker festet. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (18 minutter siden):

Man kan kjøre carplay i tesla, med littt knot. Også kan en få luft i setene, men det koster eller så må en kjøpe brukt og finne rett bil. men da ryker festet. 

Vet ikke hva det koster, men ønsker jo en ikke-hackete måte å få det på. En av ulempene med få valg på ekstrautstyr. Bil til halv million og opp så vil jeg ha det valget.

Carplay med knot er heller ikke interessant. Det er jo nettopp mindre knot som er hele poenget med carplay/android auto.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (3 minutter siden):

Vet ikke hva det koster, men ønsker jo en ikke-hackete måte å få det på. En av ulempene med få valg på ekstrautstyr. Bil til halv million og opp så vil jeg ha det valget.

Carplay med knot er heller ikke interessant. Det er jo nettopp mindre knot som er hele poenget med carplay/android auto.

Usikker på hva det første refererer til, men ja knot er en uting. Derfor jeg bruker tesla sine integrerte systemer

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Det er uten avgifter og slikt. 432 er vell faktisk pris om jeg husker rett. Men ja, det er billig for en slik fantastisk bil! Imo

Stemmer. Men 455km rekkevidde knuser den allikevel alt på markedet. Rip Audi, Skoda osv.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
PgUp skrev (10 minutter siden):

Stemmer. Men 455km rekkevidde knuser den allikevel alt på markedet. Rip Audi, Skoda osv.

Jaja det er helt sykt!

Man får også fantastisk software og jeg liker interiøret. Noe mer skrangling og stivhet enn tyskerne leverer, men forskjellen er liten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
PgUp skrev (Akkurat nå):

Hva ville dere valgt, standard range model y eller standard range model 3? Såklart bedre plass i model y, og 60km lengre rekkevidde i m3. Men prisforskjellen er heller liten.

Y all day, fantastisk bil. 3 er bra den og, men y vinner for min del. Plassen og sittestilling. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg tror det går mye lengre enn det. Sjekket litt priser akkurat nå og det er voldsomme økninger på mye av merkene. Nesten 400 tusen for en opel corsa og peugeot 2008. Kia Niro med litt utstyr- over 500 tusen. Helt utrolig. Hvem vil betale 350-400 tusen for biler som MG4, MG5, MG-ZS, Byd Atto, Maxus 6 suv, ID3 til nesten 450 tusen. Når man får denne dealen til noe over 400. Specs og gjennomføring er jo milevis bedre. Skoda enjak rwd til 650 tusen? Kom igjen, det skjer ikke. Salget vil stoppe mer eller mindre helt opp. De neste 3-4 årene kan bli svært smertefulle for den vanlige bilbransje dersom denne dominansen fortsetter.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (2 minutter siden):

Jeg tror det går mye lengre enn det. Sjekket litt priser akkurat nå og det er voldsomme økninger på mye av merkene. Nesten 400 tusen for en opel corsa og peugeot 2008. Kia Niro med litt utstyr- over 500 tusen. Helt utrolig. Hvem vil betale 350-400 tusen for biler som MG4, MG5, MG-ZS, Byd Atto, Maxus 6 suv, ID3 til nesten 450 tusen. Når man får denne dealen til noe over 400. Specs og gjennomføring er jo milevis bedre. Skoda enjak rwd til 650 tusen? Kom igjen, det skjer ikke. Salget vil stoppe mer eller mindre helt opp. De neste 3-4 årene kan bli svært smertefulle for den vanlige bilbransje dersom denne dominansen fortsetter.

Dog usikker på om Tesla kan leve på disse prisene i lengden eller om dette bare er ett triks for å få kursen oppover igjen. De har gode marginer, men så gode?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (3 minutter siden):

Jeg tror det går mye lengre enn det. Sjekket litt priser akkurat nå og det er voldsomme økninger på mye av merkene. Nesten 400 tusen for en opel corsa og peugeot 2008. Kia Niro med litt utstyr- over 500 tusen. Helt utrolig. Hvem vil betale 350-400 tusen for biler som MG4, MG5, MG-ZS, Byd Atto, Maxus 6 suv, ID3 til nesten 450 tusen. Når man får denne dealen til noe over 400. Specs og gjennomføring er jo milevis bedre. Skoda enjak rwd til 650 tusen? Kom igjen, det skjer ikke. Salget vil stoppe mer eller mindre helt opp. De neste 3-4 årene kan bli svært smertefulle for den vanlige bilbransje dersom denne dominansen fortsetter.

Ja, har fulgt med markedet en stund og prisøkningen har vært dramatiske. Spekulerer i at de tenker nordmenn vil kjøpe elbil uansett så de kan bare kjøre opp prisene. Deilig med litt konkurranse på pris endelig 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (34 minutter siden):

Vet ikke hva det koster, men ønsker jo en ikke-hackete måte å få det på. En av ulempene med få valg på ekstrautstyr. Bil til halv million og opp så vil jeg ha det valget.

Carplay med knot er heller ikke interessant. Det er jo nettopp mindre knot som er hele poenget med carplay/android auto.

Av nysgjerrighet da jeg aldri har brukt det, hva tilfører Carplay som ikke finnes i bilens infotainment allerede?

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Dog usikker på om Tesla kan leve på disse prisene i lengden eller om dette bare er ett triks for å få kursen oppover igjen. De har gode marginer, men så gode?

Vil tippe de kutter på marginene nå for å sikre større markedsandel fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...