onkel_jon Skrevet 13. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2023 Tesla flippere vil nok slite men er fortsatt penger å tjene på andre merker vil jeg si, spesielt bmw har lang leverings tid på elbiler. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 13. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2023 Er det noen campingvogn-kyndige folk her inne? Hvor mye kan man egentlig trekke med 1600kg? Jeg har lenge tenkte at TMY er en god bil, men føler litt at 1600 er i minste laget for campingferie. Jeg har to store negative ting med Tesla, manglende CarPlay og ingen mulighet for lufting i setene, men dette kan kanskje fires på. Men hvis den i tillegg i praksis ikke kan trekke campingvogn for en familie på 4 så blir det litt verre. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2023 Nimrad skrev (16 minutter siden): Er det noen campingvogn-kyndige folk her inne? Hvor mye kan man egentlig trekke med 1600kg? Jeg har lenge tenkte at TMY er en god bil, men føler litt at 1600 er i minste laget for campingferie. Jeg har to store negative ting med Tesla, manglende CarPlay og ingen mulighet for lufting i setene, men dette kan kanskje fires på. Men hvis den i tillegg i praksis ikke kan trekke campingvogn for en familie på 4 så blir det litt verre. Man kan kjøre carplay i tesla, med littt knot. Også kan en få luft i setene, men det koster eller så må en kjøpe brukt og finne rett bil. men da ryker festet. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 13. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2023 Salvesen. skrev (18 minutter siden): Man kan kjøre carplay i tesla, med littt knot. Også kan en få luft i setene, men det koster eller så må en kjøpe brukt og finne rett bil. men da ryker festet. Vet ikke hva det koster, men ønsker jo en ikke-hackete måte å få det på. En av ulempene med få valg på ekstrautstyr. Bil til halv million og opp så vil jeg ha det valget. Carplay med knot er heller ikke interessant. Det er jo nettopp mindre knot som er hele poenget med carplay/android auto. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2023 Nimrad skrev (3 minutter siden): Vet ikke hva det koster, men ønsker jo en ikke-hackete måte å få det på. En av ulempene med få valg på ekstrautstyr. Bil til halv million og opp så vil jeg ha det valget. Carplay med knot er heller ikke interessant. Det er jo nettopp mindre knot som er hele poenget med carplay/android auto. Usikker på hva det første refererer til, men ja knot er en uting. Derfor jeg bruker tesla sine integrerte systemer Lenke til kommentar
wampster Skrevet 13. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2023 Gikk model 3 prisene også ned (LR/AWD) eller er det kun/hovedsakelig model Y prisene har gått ned på? Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 13. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2023 Holy wtf tesla redder alene regjeringens elendige bilpolitikk. Utrolig god deal nå. Spent på hva konkurrentene greier. 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 13. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2023 PgUp skrev (1 minutt siden): Holy wtf tesla redder alene regjeringens elendige bilpolitikk. Utrolig god deal nå. Spent på hva konkurrentene greier. Jeg ble overrasket. Model Y under 400k er ganske utrolig. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2023 wampster skrev (1 minutt siden): Gikk model 3 prisene også ned (LR/AWD) eller er det kun/hovedsakelig model Y prisene har gått ned på? Har forstått det slik at det var begge modellene. X/S ikke berørt, enda. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2023 Nimrad skrev (Akkurat nå): Jeg ble overrasket. Model Y under 400k er ganske utrolig. Det er uten avgifter og slikt. 432 er vell faktisk pris om jeg husker rett. Men ja, det er billig for en slik fantastisk bil! Imo Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 13. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2023 Salvesen. skrev (2 minutter siden): Det er uten avgifter og slikt. 432 er vell faktisk pris om jeg husker rett. Men ja, det er billig for en slik fantastisk bil! Imo Stemmer. Men 455km rekkevidde knuser den allikevel alt på markedet. Rip Audi, Skoda osv. 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 13. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2023 (endret) Hva ville dere valgt, standard range model y eller standard range model 3? Såklart bedre plass i model y, og 60km lengre rekkevidde i m3. Men prisforskjellen er heller liten. Endret 13. januar 2023 av PgUp Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2023 PgUp skrev (10 minutter siden): Stemmer. Men 455km rekkevidde knuser den allikevel alt på markedet. Rip Audi, Skoda osv. Jaja det er helt sykt! Man får også fantastisk software og jeg liker interiøret. Noe mer skrangling og stivhet enn tyskerne leverer, men forskjellen er liten. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2023 PgUp skrev (Akkurat nå): Hva ville dere valgt, standard range model y eller standard range model 3? Såklart bedre plass i model y, og 60km lengre rekkevidde i m3. Men prisforskjellen er heller liten. Y all day, fantastisk bil. 3 er bra den og, men y vinner for min del. Plassen og sittestilling. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2023 Jeg tror det går mye lengre enn det. Sjekket litt priser akkurat nå og det er voldsomme økninger på mye av merkene. Nesten 400 tusen for en opel corsa og peugeot 2008. Kia Niro med litt utstyr- over 500 tusen. Helt utrolig. Hvem vil betale 350-400 tusen for biler som MG4, MG5, MG-ZS, Byd Atto, Maxus 6 suv, ID3 til nesten 450 tusen. Når man får denne dealen til noe over 400. Specs og gjennomføring er jo milevis bedre. Skoda enjak rwd til 650 tusen? Kom igjen, det skjer ikke. Salget vil stoppe mer eller mindre helt opp. De neste 3-4 årene kan bli svært smertefulle for den vanlige bilbransje dersom denne dominansen fortsetter. 1 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2023 kremt skrev (2 minutter siden): Jeg tror det går mye lengre enn det. Sjekket litt priser akkurat nå og det er voldsomme økninger på mye av merkene. Nesten 400 tusen for en opel corsa og peugeot 2008. Kia Niro med litt utstyr- over 500 tusen. Helt utrolig. Hvem vil betale 350-400 tusen for biler som MG4, MG5, MG-ZS, Byd Atto, Maxus 6 suv, ID3 til nesten 450 tusen. Når man får denne dealen til noe over 400. Specs og gjennomføring er jo milevis bedre. Skoda enjak rwd til 650 tusen? Kom igjen, det skjer ikke. Salget vil stoppe mer eller mindre helt opp. De neste 3-4 årene kan bli svært smertefulle for den vanlige bilbransje dersom denne dominansen fortsetter. Dog usikker på om Tesla kan leve på disse prisene i lengden eller om dette bare er ett triks for å få kursen oppover igjen. De har gode marginer, men så gode? 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 13. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2023 kremt skrev (3 minutter siden): Jeg tror det går mye lengre enn det. Sjekket litt priser akkurat nå og det er voldsomme økninger på mye av merkene. Nesten 400 tusen for en opel corsa og peugeot 2008. Kia Niro med litt utstyr- over 500 tusen. Helt utrolig. Hvem vil betale 350-400 tusen for biler som MG4, MG5, MG-ZS, Byd Atto, Maxus 6 suv, ID3 til nesten 450 tusen. Når man får denne dealen til noe over 400. Specs og gjennomføring er jo milevis bedre. Skoda enjak rwd til 650 tusen? Kom igjen, det skjer ikke. Salget vil stoppe mer eller mindre helt opp. De neste 3-4 årene kan bli svært smertefulle for den vanlige bilbransje dersom denne dominansen fortsetter. Ja, har fulgt med markedet en stund og prisøkningen har vært dramatiske. Spekulerer i at de tenker nordmenn vil kjøpe elbil uansett så de kan bare kjøre opp prisene. Deilig med litt konkurranse på pris endelig 1 1 Lenke til kommentar
koots Skrevet 13. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2023 Nimrad skrev (34 minutter siden): Vet ikke hva det koster, men ønsker jo en ikke-hackete måte å få det på. En av ulempene med få valg på ekstrautstyr. Bil til halv million og opp så vil jeg ha det valget. Carplay med knot er heller ikke interessant. Det er jo nettopp mindre knot som er hele poenget med carplay/android auto. Av nysgjerrighet da jeg aldri har brukt det, hva tilfører Carplay som ikke finnes i bilens infotainment allerede? Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 13. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2023 Salvesen. skrev (3 minutter siden): Dog usikker på om Tesla kan leve på disse prisene i lengden eller om dette bare er ett triks for å få kursen oppover igjen. De har gode marginer, men så gode? Vil tippe de kutter på marginene nå for å sikre større markedsandel fremover. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. januar 2023 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2023 PgUp skrev (1 minutt siden): Vil tippe de kutter på marginene nå for å sikre større markedsandel fremover. Ja det må være målet. Sikre seg marked i en usikker tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå