henrikrox Skrevet 6. januar 2023 Del Skrevet 6. januar 2023 Hei. Vi er litt fram og tilbake på bil nr 2. Har sett på 2019 model 3, men av alle jeg har prøvd så er lakken ganske sandblåst. Ser at for ca samme pris så kan man kjøpe en slik https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=283123810 Rekkevidden er jo her 100-150km mindre, men det er jo en større bil. Samboer liker (godt med plass). Eneste er at det er typisk min flaks at etter 4 år så ryker hovedbatteriet, og så må man ut med ca verdien på bilen for et nytt batteri. Vet ikke om firma som fikser batter i Trondheim. Hva tenker folket her? 2018 Model S vs 2019 Model 3. Prisene er jo identiske nå Andre tips i prisklassen maks 400k (bil nr 2), vi har en Y som hovedbil. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 6. januar 2023 Del Skrevet 6. januar 2023 On 1/3/2023 at 3:55 PM, Salvesen. said: Må si det føles ganske sykt å både betale for disse og måtte installere de selv all den tid jeg fikk alt dette gratis på min LR Y😅 Er det skylapper? 😏 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. januar 2023 Del Skrevet 6. januar 2023 nebrewfoz skrev (1 minutt siden): Er det skylapper? 😏 😅😅Nei dette er skvettlapper ikke skylapper: Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 6. januar 2023 Del Skrevet 6. januar 2023 5 minutes ago, Salvesen. said: 😅😅Nei dette er skvettlapper ikke skylapper: Er ikke noe av poenget med skylapper at hesten ikke skal skvette? Så, to sider av samme sak? Muligens litt annerledes på en bil. (Håper du har vær eller lokaler som gjør monteringsjobben grei.) 1 1 Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 6. januar 2023 Del Skrevet 6. januar 2023 henrikrox skrev (31 minutter siden): Hei. Vi er litt fram og tilbake på bil nr 2. Har sett på 2019 model 3, men av alle jeg har prøvd så er lakken ganske sandblåst. Ser at for ca samme pris så kan man kjøpe en slik https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=283123810 Rekkevidden er jo her 100-150km mindre, men det er jo en større bil. Samboer liker (godt med plass). Eneste er at det er typisk min flaks at etter 4 år så ryker hovedbatteriet, og så må man ut med ca verdien på bilen for et nytt batteri. Vet ikke om firma som fikser batter i Trondheim. Hva tenker folket her? 2018 Model S vs 2019 Model 3. Prisene er jo identiske nå Andre tips i prisklassen maks 400k (bil nr 2), vi har en Y som hovedbil. Batteriet har 8 års garanti, så der er du safe en god stund til Sen er en god bil. Men den lader tregt, har en del feil på hjuloppheng/luftfjæring som kan bli dyrt. Ville tatt den med på sjekk og reklamert på alt som burde vært fikset innen bilen blir 5 år (Tesla vil være vanskelige, siden bilen er gått over 100k km). Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 6. januar 2023 Del Skrevet 6. januar 2023 MrMarbles skrev (2 timer siden): Batteriet har 8 års garanti, så der er du safe en god stund til Sen er en god bil. Men den lader tregt, har en del feil på hjuloppheng/luftfjæring som kan bli dyrt. Ville tatt den med på sjekk og reklamert på alt som burde vært fikset innen bilen blir 5 år (Tesla vil være vanskelige, siden bilen er gått over 100k km). takk for tips tror vi ender opp med en Model 3, fikk prutet prisen på en ganske mye, trenger ikke S som bil nr 2, litt overkill. Er vel mindre feil i utgangspunktet på 3'en også. 1 Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 6. januar 2023 Del Skrevet 6. januar 2023 CaZpeR skrev (3 timer siden): Da kan man bestille Model S/X refresh med rundt ratt uten noen endring i pris. Veldig bra at Tesla lar oss velge da Yoke viser seg å holde svært dårlig kvalitet hvis man ser fra amerikanske brukere (flere som rapporterer om at skinnet flasser og må skifte ut Yoke-rattet). Men fortsatt ingen spak for blinklys? Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 6. januar 2023 Del Skrevet 6. januar 2023 henrikrox skrev (3 timer siden): Hei. Vi er litt fram og tilbake på bil nr 2. Har sett på 2019 model 3, men av alle jeg har prøvd så er lakken ganske sandblåst. Ser at for ca samme pris så kan man kjøpe en slik https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=283123810 Rekkevidden er jo her 100-150km mindre, men det er jo en større bil. Samboer liker (godt med plass). Eneste er at det er typisk min flaks at etter 4 år så ryker hovedbatteriet, og så må man ut med ca verdien på bilen for et nytt batteri. Vet ikke om firma som fikser batter i Trondheim. Hva tenker folket her? 2018 Model S vs 2019 Model 3. Prisene er jo identiske nå Andre tips i prisklassen maks 400k (bil nr 2), vi har en Y som hovedbil. Kjøp en som er foliert kanskje? Konas 2019 SR+ fikk folie med en gang, lakken under er nok rimelig perfekt ennå. Dog er den ikke til salgs Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 6. januar 2023 Del Skrevet 6. januar 2023 Jens Kr. Kirkebø skrev (5 minutter siden): Men fortsatt ingen spak for blinklys? Du må åpne vinduet og rekke ut hånda når du svinger til venstre. Om du vil svinge til høyre må du nesten ha med deg en passasjer som kan hjelpe deg. 1 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 6. januar 2023 Del Skrevet 6. januar 2023 Jens Kr. Kirkebø skrev (5 minutter siden): Kjøp en som er foliert kanskje? Konas 2019 SR+ fikk folie med en gang, lakken under er nok rimelig perfekt ennå. Dog er den ikke til salgs Var PPF langs kanalene og hjulbue, lakken perfekt, gått lite, FSD (ikke at det har noe verdi i seg selv), men nice to have. også lav pris. markedet er jo så metta på model 3 nå at prisene går jo nedover, tar seg vel opp igjen etterhvert Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. januar 2023 Del Skrevet 6. januar 2023 Jens Kr. Kirkebø skrev (38 minutter siden): Men fortsatt ingen spak for blinklys? Savner dette, har ikke noe problem med yoken men å blinke seg ut av rundkjøring er tilnærmet umulig. Ikke helt bra 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 6. januar 2023 Del Skrevet 6. januar 2023 Salvesen. skrev (8 minutter siden): Savner dette, har ikke noe problem med yoken men å blinke seg ut av rundkjøring er tilnærmet umulig. Ikke helt bra Hvordan har egentlig Tesla tenkt at dette skal fungere? Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 6. januar 2023 Del Skrevet 6. januar 2023 Kahuna skrev (2 minutter siden): Hvordan har egentlig Tesla tenkt at dette skal fungere? Tror ikke de hadde tenkt på det. De har jo ikke rundkjøringer i USA. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. januar 2023 Del Skrevet 6. januar 2023 Kahuna skrev (1 time siden): Hvordan har egentlig Tesla tenkt at dette skal fungere? Hehe ja jeg lurer på det samme! Utrolig at det har blitt godkjent egentlig. De må jo ha fått spørsmålet? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 6. januar 2023 Del Skrevet 6. januar 2023 Salvesen. skrev (2 timer siden): Hehe ja jeg lurer på det samme! Utrolig at det har blitt godkjent egentlig. De må jo ha fått spørsmålet? Vi kommer til å gå glipp av mange blinklysvitser om Tesla får dette til å sitte på automatikken. "om du synes livet ditt er meningsløst tenk på at akkurat nå står en fyr på en fabrikk i tyskland og monterer blinklys på en Audi" "du trenger ikke bruke blinklys i denne bygda, alle vet hvem du er og hvor du skal allikevel" "du må etterfylle blinklysolje" For ikke å snakke om denne perlen: Lucas Replacement Smoke Kit (whereisbobl.com) Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. januar 2023 Del Skrevet 6. januar 2023 Kahuna skrev (7 minutter siden): Vi kommer til å gå glipp av mange blinklysvitser om Tesla får dette til å sitte på automatikken. "om du synes livet ditt er meningsløst tenk på at akkurat nå står en fyr på en fabrikk i tyskland og monterer blinklys på en Audi" "du trenger ikke bruke blinklys i denne bygda, alle vet hvem du er og hvor du skal allikevel" "du må etterfylle blinklysolje" For ikke å snakke om denne perlen: Lucas Replacement Smoke Kit (whereisbobl.com) Jeg antar at det kommer auto blink ut av rundkjøringer etterhvert. Auto avstilling er ganske bra allerede Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. januar 2023 Del Skrevet 6. januar 2023 35 minutes ago, Salvesen. said: Jeg antar at det kommer auto blink ut av rundkjøringer etterhvert. Auto avstilling er ganske bra allerede Fikk noe nytt auto-av til blinklysene på min Model 3 for ikke så lenge siden, og det fungerte jo det.. Men irriterte meg grønn hver eneste gang jeg skulle inn i ett kryss og byttet fil for å legge meg riktig og den slo av blinklyset fordi den bare trodde jeg skulle blinke for å bytte fil 😅 Så de er litt for dårlige på tankelesning enn så lenge.. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. januar 2023 Del Skrevet 6. januar 2023 Complexity skrev (5 minutter siden): Fikk noe nytt auto-av til blinklysene på min Model 3 for ikke så lenge siden, og det fungerte jo det.. Men irriterte meg grønn hver eneste gang jeg skulle inn i ett kryss og byttet fil for å legge meg riktig og den slo av blinklyset fordi den bare trodde jeg skulle blinke for å bytte fil 😅 Så de er litt for dårlige på tankelesning enn så lenge.. Ja opplever dette noen ganger i rundkjøringer, trenger mer tid som mye annet:) Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 6. januar 2023 Del Skrevet 6. januar 2023 Salvesen. skrev (46 minutter siden): Jeg antar at det kommer auto blink ut av rundkjøringer etterhvert. Auto avstilling er ganske bra allerede Må i så fall kjøre med navigasjon på. Hvordan skal den ellers vite om man skal ut i 1. eller 2. avkjørsel? Å blinke basert på rattutslag blir for seint. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. januar 2023 Del Skrevet 6. januar 2023 (endret) 1Dr.E skrev (21 minutter siden): Må i så fall kjøre med navigasjon på. Hvordan skal den ellers vite om man skal ut i 1. eller 2. avkjørsel? Å blinke basert på rattutslag blir for seint. Tja, fart kan spille en rolle her, altså at en starter å akselerere? Men ja, det blir nok ikke lett å gjøre dette optimalt. Forøvrig er det vell ved rattutslag en pleier å blinke ut? Når en retter opp? Endret 6. januar 2023 av Salvesen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå