Gå til innhold

Samsung 65Q6 eller Philips 65pus8303

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte for et par uker siden Philips-TVen på tilbud for 10 000,-. Jeg har ikke pakket den ut enda fordi vi ikke flytter inn i ny bolig før om ca en måned. Ser nå at Q6 er på tilbud til samme pris. Hvilken TV ville dere gått for? Brukes til serier, fotball, noe gaming. Burde jeg returnere philipsen og gå for Q6? Hvilke forskjeller er det mellom disse TVene?

Håper på svar fra dere kloke folk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg kjøpte for et par uker siden Philips-TVen på tilbud for 10 000,-. Jeg har ikke pakket den ut enda fordi vi ikke flytter inn i ny bolig før om ca en måned. Ser nå at Q6 er på tilbud til samme pris. Hvilken TV ville dere gått for? Brukes til serier, fotball, noe gaming. Burde jeg returnere philipsen og gå for Q6? Hvilke forskjeller er det mellom disse TVene?

Håper på svar fra dere kloke folk!

Nå er jeg ikke helt nøytral siden jeg har 75PUS8303, men jeg sammenlignet denne opp mot Samsung 75Q6 som sto utstilt ved siden av når jeg kjøpte min.  Samsungen har høyere maks lysstyrke og QLED.  Philips-en har Nano-Led (fra LG) og lavere lysstyrke.  Begge har Edge-LED skjerm.

Jeg kjørte en del materiale gjennom begge og det var forskjell.  Philips hadde betydelig bedre billedbehandling og bildeflyt.  Det var merkbart at Samsung Q6 var billigmodellen fra Samsung med QLED.  Dette var på både Full-HD med/uten HDR og 4K med/uten HDR. Men Samsung sitt smarttv.-system er bedre enn Philips.  Philips kjører på AndroidTV v7 (snart v8) og har ikke samme utvalget som Samsung når det gjelder applikasjoner og støtte (Samsung har HBO og CMORE som ikke Philips har).  Men jeg koblet en AppleTV på og så var det gjort.

Jeg ville valgt Philipsen men som sagt så er jeg ikke nøytral.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Da gleder jeg meg til innflytting og å få satt opp Philips’en :) Har Apple TV selv, så smart-TV-delen er overhodet ikke avgjørende. Sånn jeg skjønner det så er du fornøyd med tv-en? Kan jeg spørre om du bruker noen av standard bilde-innstillingene, eller om den måtte/burde kalibreres?

Lenke til kommentar

Takk for svar! Da gleder jeg meg til innflytting og å få satt opp Philips’en :) Har Apple TV selv, så smart-TV-delen er overhodet ikke avgjørende. Sånn jeg skjønner det så er du fornøyd med tv-en? Kan jeg spørre om du bruker noen av standard bilde-innstillingene, eller om den måtte/burde kalibreres?

Jeg synes "film" innstillingen er bra med henblikk på både farger og lys.  Jeg bruker FILM og HDR-FILM som standardinnstillinger.

Testet også med en kalibrering (ikke proff, benyttet programvare på AppleTV med iPhone som kamera) og det var ikke store forskjellen sammenlignet med FILM innstillingen.

Lenke til kommentar

Noen av ingeniørene til Philips burde vært arbeidsløse... Hvem idiot er det som har funnet ut at HDMI-kabler og strøm plasseres i ytterkant av en 150cm bred TV? På toppen av det hele vinklet vekk fra senter? De fleste normale personer plasserer forsterker, GET-boks og spillkonsoll UNDER TV'n, relativt rett under. Og med kabelhåndering midt på TV'n medfører det behov for idiotisk lange HDMI-kabler... 

Det går jo en ekstra meter kabel bare på grunn av tullete design

post-31295-0-70835500-1550128854_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Noen av ingeniørene til Philips burde vært arbeidsløse... Hvem idiot er det som har funnet ut at HDMI-kabler og strøm plasseres i ytterkant av en 150cm bred TV? På toppen av det hele vinklet vekk fra senter? De fleste normale personer plasserer forsterker, GET-boks og spillkonsoll UNDER TV'n, relativt rett under. Og med kabelhåndering midt på TV'n medfører det behov for idiotisk lange HDMI-kabler... 

Det går jo en ekstra meter kabel bare på grunn av tullete design

På grunn av at en skal kunne nå kontaktene uten å flytte fram tv'en?

Lenke til kommentar

Hvor ofte trenger man å komme til med kontaktene egentlig? De fleste har vel et fast oppsett vil jeg tro. 

Og har man til stadighet behov for å koble til utstyr er det jo bare å ha en ekstra kabel koblet til som henger løst. 

Jeg syns ihvertfall det var ganske irriterende og plagsomt at jeg må kjøpe nye HDMI-kabler pga merkelig plassering av kablene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...