mada1906 Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 Hallo. Har en haug med gamle harddisker liggende som jeg tenkte jeg skulle se hva inneholdt. Det er innstallert OS på noen av harddiskene, vil jeg fortsatt kunne navigere meg igjennom filene som andre eksterne harddisker ? ? Vet også at en harddisk fikk en et kraftig virus og crashet. Er det risiko for å koble den på som ekstern ? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 Det spiller ingen rolle om en disk inneholder OS. Virus smitter ikke ved å koble til en disk. Det kan skje med minnepinner, men da er det pga 'autorun' mekanismen. Hvis viruset 'smitter' ved å åpne filer så kan det være en risiko. Men risikoen blir sterkt redusert ved å ha siste oppdateringer på relevante OS og programmer. Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 Jeg kjøpte en billig kina sak med to usb plugger som jeg fikk koblet til de tynne 2.5" harddiskene uten problem. Den store 3.5" fikk ikke nok strøm så der må du nok kjøpe en med ekstern strøm. Ikke noe problem å gå gjennom filer med OS installert. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 (endret) Kan anbefale denne fra ebay https://www.ebay.com/itm/SATA-PATA-IDE-to-USB-3-0-Adapter-Converter-Cable-for-Hard-Drive-Disk-2-5-3-5/283234293338?hash=item41f214565a:g:6i4AAOSwC0dbyZ5r:rk:3:pf:1&frcectupt=true Tar alt. Endret 9. februar 2019 av Kyrre S. 1 Lenke til kommentar
mada1906 Skrevet 9. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2019 Takker for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå