Bjarnez Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 jeg har nettopp reinstallert windows, og noen av de gamle mappene kommer jeg ikke inn på pga gamle rettigheter som henger igjen, hvordan kan jeg overkjøre disse????!!! Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 jeg har nettopp reinstallert windows, og noen av de gamle mappene kommer jeg ikke inn på pga gamle rettigheter som henger igjen, hvordan kan jeg overkjøre disse????!!! Hvis du isntalerer win 2000 og fjerner dette også isntalerer xp på nytt.. eller DOS (gjelder KUN om du har FAT32 filsystem..) Så kan du kopiere ting derfra.. Hadde samme prob... DOS funka ikke så jeg måtte instalere win 2000. Så reinstalere til xp Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 det er en enkel måte og komme inn dit, men jeg husker ikke hvordan! Forresten, når du re-installerer windows anbefaler jeg at du formaterer. (hvis det er mulig) Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Hei! Går ut fra at du har WXP. Først kan du starte filutforskeren til windows. Gå til tools og videre til folder options, deretter view. Her skal du skru av "Use simple filesharing", "hide protected operating system files" og "hide extensions for known filetypes". Velg også "Show hidden files and folders". Etter du har satt alt dette trykker du på "Apply to all folders" klikk "Yes" på spørsmålet du får. Trykk ok og gå ut av dette vinduet Høyre klikk på mappen du vil inn på og velg properties. Gå til security tabben og klikk "Advanced" nederst der. Derfra velger du "Owner" tabben og velder din bruker i listen som er rett under. Velg også "Replace owner on all subcontainers..." trykk "Apply" og "OK" - velg Yes på alle spørsmål. Etter dette kan du bare gå ut av denne skjermen helt tilbake til filutforskeren. Høyreklikk på mappa igjen og velg properties -> sevurity. Nå klikker du "Add" og legger til deg selv som rettighetsinnehaver - gi deg selv alle rettighetene og trykk "Apply." Dette skulle få deg i mål! Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Hei! Går ut fra at du har WXP. Først kan du starte filutforskeren til windows. Gå til tools og videre til folder options, deretter view. Her skal du skru av "Use simple filesharing", "hide protected operating system files" og "hide extensions for known filetypes". Velg også "Show hidden files and folders". Etter du har satt alt dette trykker du på "Apply to all folders" klikk "Yes" på spørsmålet du får. Trykk ok og gå ut av dette vinduet Høyre klikk på mappen du vil inn på og velg properties. Gå til security tabben og klikk "Advanced" nederst der. Derfra velger du "Owner" tabben og velder din bruker i listen som er rett under. Velg også "Replace owner on all subcontainers..." trykk "Apply" og "OK" - velg Yes på alle spørsmål. Etter dette kan du bare gå ut av denne skjermen helt tilbake til filutforskeren. Høyreklikk på mappa igjen og velg properties -> sevurity. Nå klikker du "Add" og legger til deg selv som rettighetsinnehaver - gi deg selv alle rettighetene og trykk "Apply." Dette skulle få deg i mål! Forresten så kan det være lurt å søke i forumet. Dette spørsmålet har blitt besvart uendelig mange ganger. Jeg vet jeg selv har svart på minst tre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå