Gå til innhold

Offentlige leier Porche til morro-tur

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen ansatte har altså brukt penger luksusbil og blitt truet til å la gutten kjøre alene. Da må jo de stilles til ansvar, akkurat som ansatte eller andre som sløser i en hvilken som helst bedrift.

Men i SFs syke verden er det vel null sløsing i bedrifter. Det er kun i det offentlige det sløses.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Dette var selvsagt en dårlig vurdering på alle måter, men få dette til å handle om penger blir for dumt. Man kan leie mange luksusbiler for prisen av å operere hofta til en gamling som sklei på isen, så da kan man argumentere for å sperre de eldre innendørs om vinteren like mye som man skal forvente at barn og ungdom på institusjoner skal leve på havregryn, luft og kjærlighet for å spare skattebetalerne.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Vel, spørs om de hadde mest morro under turen eller under overnattingen.

https://www.dagbladet.no/nyheter/barnevernsinstitusjon-leide-luksusbil-til-gutt-15-rakjorte-med-porsche-og-ble-stanset-av-politi/69782442

Your tax-kroner at work!

Er det uventet? Det er jo ikke noe særlig annerledes enn normen i politikken som er at man blir fraktet rundt i privatbiler og privatfly verden rundt, trør rundt på røde løpere og deltar i champagnefester på altslags slottsball rundt i Europa og verden.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Tilstrekkelig til å eie to stk kun for å frakte dem og Kongen, samt å leie endel i tillegg når disse to ikke strekker til.

Staten eier hundrevis av fly både militære og sivile. Du svarer ikke på spørsmålet mitt, og jeg har fortsatt ingen inntrykk om bruken er nødvendig eller for luksus.

Lenke til kommentar

Staten eier hundrevis av fly både militære og sivile.

Kilde?

Du svarer ikke på spørsmålet mitt, og jeg har fortsatt ingen inntrykk om bruken er nødvendig eller for luksus.

Du spurte "Hvor ofte", faktum at de eier to fly for transportere seg selv rundt tyder på at det er ganske ofte ... eventuellt sløser de bort masse penger på fly de ikke trenger.

Faktum at der er masse rutefly som de utmerket kan ta istedet tyder på at det er "luksus".

Lenke til kommentar

Kilde?

https://no.wikipedia.org/wiki/Luftforsvaret#Materiell

Du spurte "Hvor ofte", faktum at de eier to fly for transportere seg selv rundt tyder på at det er ganske ofte ... eventuellt sløser de bort masse penger på fly de ikke trenger.

Faktum at der er masse rutefly som de utmerket kan ta istedet tyder på at det er "luksus".

Er du ikke i stand til å gi meg et konkret bevis på at regjeringen bruker flyene til luksus så kan du like godt unngå spekulasjoner.

Lenke til kommentar

Så 119 fly (din kilde), hvorav 2 er VIP-fly, er " hundrevis av fly både militære og sivile." (din påstand) ?

Er du ikke i stand til å gi meg et konkret bevis på at regjeringen bruker flyene til luksus så kan du like godt unngå spekulasjoner.

Hvor går grensen mellom "Luksus" og "Nødvendig" ifølge deg? Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så 119 fly (din kilde), hvorav 2 er VIP-fly, er " hundrevis av fly både militære og sivile." (din påstand) ?

Og forskjellen på 100 og 200 var det du mente var ankepunktet i argumentet mitt?

Hvor går grensen mellom "Luksus" og "Nødvendig" ifølge deg?

Når andre transportmetoder er umulig eller farlig.

Lenke til kommentar

Staten eier hundrevis av fly både militære og sivile. Du svarer ikke på spørsmålet mitt, og jeg har fortsatt ingen inntrykk om bruken er nødvendig eller for luksus.

De aller fleste store selskaper idag sparer enorme summer på å gå over fra dyre fjesmøter til videomøter. Iallefall møter som ikke er svært viktige.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og forskjellen på 100 og 200 var det du mente var ankepunktet i argumentet mitt?

Nei, ankepunktet er vel at du ikke innrømmer feil, og til og med legger frem en kilde som du later som støtter opp under din påstand nar den faktisk viser at du har tatt feil.

Det er enten svært slurvete ... eller uærlig.

Når andre transportmetoder er umulig eller farlig.

Vel, vi vet alle at det ikke er umulig å komme seg rundt med offentlig transportmidler ... som de samme politikerne vil at vi undersåtter skal bruke.

Vurderingen av farligheten ved å bruke offentlig transportmidler kjenner jeg ikke, men om det er farlig så burde de vel ikke anbefale dette for undersåttene?

Lenke til kommentar

Nei, ankepunktet er vel at du ikke innrømmer feil, og til og med legger frem en kilde som du later som støtter opp under din påstand nar den faktisk viser at du har tatt feil.

Det er enten svært slurvete ... eller uærlig.

Vel, vi vet alle at det ikke er umulig å komme seg rundt med offentlig transportmidler ... som de samme politikerne vil at vi undersåtter skal bruke.

Vurderingen av farligheten ved å bruke offentlig transportmidler kjenner jeg ikke, men om det er farlig så burde de vel ikke anbefale dette for undersåttene?

Fin hersketeknikk. Hva om vi går tilbake til topic og du svarer på hvor ofte regjeringen bruker privatfly til luksus?

Lenke til kommentar

De aller fleste store selskaper idag sparer enorme summer på å gå over fra dyre fjesmøter til videomøter. Iallefall møter som ikke er svært viktige.

Er dette vanlig blandt andre lands ledere også?

Må si jeg ikke har sett mange iPad`er i stedet for personer på møter mellom statsoverhoder, men jeg er sikker på at du har masse eksempler på at f.eks Trump eller Carl Gustav møter opp som representant for landet sitt via en skjerm..

Lenke til kommentar

Fin hersketeknikk.

Ingen hersketeknikk brukt, kun en mulighet for deg å si "Beklager, jeg tok feil".

Hva om vi går tilbake til topic og du svarer på hvor ofte regjeringen bruker privatfly til luksus?

Om man skal gå tilbake til topic bør vi vel heller diskutere om det var nødvendig å leie Porche, eller om det muligens var "luksus"?

Var andre transportmidler "umulige", eller var andre transportmidler "farlige"?

Lenke til kommentar

Om man skal gå tilbake til topic bør vi vel heller diskutere om det var nødvendig å leie Porche, eller om det muligens var "luksus"?

Var andre transportmidler "umulige", eller var andre transportmidler "farlige"?

Dette er en smokescreen. Om du ikke er i stand til å svare på luksusbruk av privatfly så anser jeg det emnet som avsluttet, og standpunktet mitt forblir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...