BVB09 Skrevet 9. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2019 Det som er temaet i denne tråden er at folk ikke anerkjenner og bryr seg i samme grad om prestasjoner i spill som prestasjoner i andre idretter og spill når kunnskapen og interessen er like liten. Jeg har for eksempel en kusine som drev med rytmisk sportsgymnastikk. Det ligger ikke i min fars gate for å si det sånn. Men hvis hun vant et Oslo-mesterskap, så ville han vært mer entusiastisk enn om jeg fortalte at jeg er norgesmester i et spill eller for eksempel er rangert blant de beste i verden. Også om dette er et spill som ligger nærmere hans interesser. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 Hvorfor skal sjakk være så populært og Magnus Carlsen bli så hyllet, når data-spillere ikke skal få den samme anerkjennelsen? Mange spill har mange flere variabler i sjakk, ofte tidspress (som i sjakk), og i tillegg er det ofte lagarbeid i dataspill, som krever ytterligere koordinering. Så ja, jeg er enig i at det er ekstremt mye dobbeltmoralisme i samfunnet rundt det her. Foreldre klager på at barna spiller, så ser de på hjernedøde tv-serier om kvelden selv. For min del har jeg nylig tenkt at jeg har alltid vært mer interessert i selve oppbyggingen, fascinasjonen av hvordan et spill er laget. Hadde jeg visst det tidligere i livet, ville jeg nok valgt studier i mer den retningen. Man må se barn og ungdoms hobby som en ressurs og en målestokk på hva de er kapabel til. 5 Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Det er litt høyere terskel for å arrangere en fotballkamp enn å skru på pc'en. Tja, er vel ikke akkurat så mye lavere terskel for å arrangere en esport turning, fremfor en fotballkamp. Viss det er snakk om "Let's play", så er det noe annet, men nå var det snakk om esport. Er ganske lett å bare gå ut en tur å sparke litt fotball på løkka. 1 Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Hele premisset for diskusjonen er jo helt feil! Hvor har du det fra at det ikke er anerkjennelse å være god i et spill? Du har fått med deg at både Vålerenga og Brann har starta e-sport avdelinger som er sterkt knyttet til elitesatsningen innenfor fotballen. Ta deg en tur opp på Intility så ser du at de har klistra minst 3 av disse utøverne på vinduene sine. Dette fordi disse klubbene ser hvilken vei e-sporten er i ferd med å ta, og de skal være med på denne reisen. I Norge så er e-sporten fortsatt i startgropa, vi kommer til å se en utvikling her i tiden fremover! Boccia kommer til å ligge stabilt i popularitet der de er i dag, dvs i bunn... Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 12. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2019 Hvor jeg har det fra? Omgangskretsen kanskje? Du vet jo ikke hvem jeg er i slekt med eller hvem mine venner er. Hvis andre har andre erfaringer, så er det helt i orden, men det er ikke noe galt med "premisset". Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Premisset ditt er feil, uansett hva du måtte mene om det. Hvis du kun snakker om hva omgangskretsen din mener så får du realitetsorientere omgangskretsen din da. Premisset her var at gaming ikke er like anerkjent som tidsfordriv sammenlignet med andre mindre idretter. Når jeg da peker på at dette nok ikke er riktig så kontrer du med at jeg ikke vet hvem slekta di er? Du har fått med deg at det estimeres at e-sport går forbi baseball, basketball, ishockey og fotball i USA i løpet av 2020? Det er kun NFL som vil ha flere seere enn E-sport i starten av 2021. Gamingindustrien har passert filmindustrien i omsetning, dette er en milliardindustri som du kan ta gift på at kommer til å vokse eksplosivt i årene som kommer. Der det er penger er det anerkjennelse å hente! CNBC er ikke enig med deg i hvert fall: https://www.cnbc.com/2019/01/20/heres-why-esports-can-become-a-billion-dollar-industry-in-2019.html Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 12. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2019 (endret) Virker åpenbart at du ikke forstod verken det første innlegget i tråden eller innlegg 25. Da blir det vanskelig å diskutere dette. Du ser kanskje at jeg ikke er alene om å mene at det man oppnår innen gaming gir mindre anerkjennelse enn andre prestasjoner. Endret 12. februar 2019 av BVB09 Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Det er jo ikke noe å diskutere... E-sport utøvere er kjendiser i utlandet, det er bare et tidsspørsmål før det blir stort her i Norge også. Så får det være at akkurat i dag så synes familien din at det er større å vinne hyttemesterskapet i boccia enn at du er topp 100 i FIFA i Norge. Det forandrer seg snart, og det har mange klubber i Norge forstått. Jeg er av den gamle generasjonen som er født på 70-tallet og har egentlig aldri trodd at e-sport skulle bli stort, men så har jeg innsett at jeg ikke kommer til å bestemme hva neste generasjon synes er stor idrett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå