Frank Drebin Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 . Nei, ingen kredittkort ble krevd. Den som lever får se men googler du så finner du svaret. Du får ha lykke til, håper du ikke har investert penger du ikke har råd til å tape i dette prosjektet. Ser ut til at GAIA har kjøpt maskiner fra Infinity SAV... https://revolution-green.com/infinity-sav-electromagnetic-generator-10kw-free-energy-bs/ Tenk litt på følgende: Når man tar ut 10 kW fra akslingen gir dette en motstand. I tillegg har man tap i drivverket. Hvor stor effekt må man da mate inn på spolene for at den innerste sylinderen skal overvinne denne motstanden og fortsatt skal gå rundt? Hint: Hvis svaret ditt er "magneter" så er du på villspor. Svaret er over 10 kW. Lenke til kommentar
Voksen mann Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Du får ha lykke til, håper du ikke har investert penger du ikke har råd til å tape i dette prosjektet. Ser ut til at GAIA har kjøpt maskiner fra Infinity SAV... https://revolution-green.com/infinity-sav-electromagnetic-generator-10kw-free-energy-bs/ Tenk litt på følgende: Når man tar ut 10 kW fra akslingen gir dette en motstand. I tillegg har man tap i drivverket. Hvor stor effekt må man da mate inn på spolene for at den innerste sylinderen skal overvinne denne motstanden og fortsatt skal gå rundt? Hint: Hvis svaret ditt er "magneter" så er du på villspor. Svaret er over 10 kW. Gaia har agenturet i Tyskland, Østerrike og Sveits. Generatoren er testet i over ett år, har selv sett dette. Lenke til kommentar
A6HJ3EP0 Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Her er Dere inne på noe «kultur» og «prioritering» Her er nevnt i kommentarfeltet at 2000 W/t strøm pr dag er lite, det er stemmer ikke, og må ses på som rent vrøvl. Kva så med forsøket på å kalle noen biler «0-utslipp», bare tull og en omskriving av fakta det også. Ca 0,117 W/t inneheld 1 kilo vatn fra varm til kaldt i flytende tilstand ved 1 ATM (1kg/cm^2) trykk. Ved 8 kg/cm^2 som alle varmtvannsberedere er sertifisert for (trur eg), her kan temperaturen tas opp til 170 Celsius, da har man ca 140 kW/t tilgjengelig lagret energi pr 1000 kg (ned til 50 Celsius) Noe av dette trykket kan da fint brukes ad en dampmaskine, med kondenser i en kaldere varmtvannsbeholder (2 kg/cm^2 er trykket ved 120 Celsius) Joda, noen protesterer men det er intresse som styrer verden enten det er personlig eller bedriftsmessig. Marked, interesse og evne er kultur. Ikke alt har et bedriftsøkonomisk marked i dag, men dette kan forandres gjennom kunnskap. Dette vil ikke skje gjennom det mediebildet vi har i dag, godt bundet opp av annonsører som er det motsatte av informative. Se bare her, side opp å side ned med så å si ingen ting: https://www.tu.no/artikler/klimaforsker-ikke-mulig-a-se-noen-klimavirkning-av-norske-elbiler/457143 Hei Halvor Sølvberg . Kan ikke du gjøre et forsøk på å varme vann til 170 grader i din varmtvannsbeholder. Og gi oss litt info om hvordan det gikk. For å få dette må du koble ut termostaten men det er bare et par ledninger som må kobles om. Venter i spenning på hvordan det gikk. Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 (endret) Her er Dere inne på noe «kultur» og «prioritering» Her er nevnt i kommentarfeltet at 2000 W/t strøm pr dag er lite, det er stemmer ikke, og må ses på som rent vrøvl. Kva så med forsøket på å kalle noen biler «0-utslipp», bare tull og en omskriving av fakta det også. Ca 0,117 W/t inneheld 1 kilo vatn fra varm til kaldt i flytende tilstand ved 1 ATM (1kg/cm^2) trykk. Ved 8 kg/cm^2 som alle varmtvannsberedere er sertifisert for (trur eg), her kan temperaturen tas opp til 170 Celsius, da har man ca 140 kW/t tilgjengelig lagret energi pr 1000 kg (ned til 50 Celsius) Noe av dette trykket kan da fint brukes ad en dampmaskine, med kondenser i en kaldere varmtvannsbeholder (2 kg/cm^2 er trykket ved 120 Celsius) Joda, noen protesterer men det er intresse som styrer verden enten det er personlig eller bedriftsmessig. Marked, interesse og evne er kultur. Ikke alt har et bedriftsøkonomisk marked i dag, men dette kan forandres gjennom kunnskap. Dette vil ikke skje gjennom det mediebildet vi har i dag, godt bundet opp av annonsører som er det motsatte av informative. Se bare her, side opp å side ned med så å si ingen ting: https://www.tu.no/artikler/klimaforsker-ikke-mulig-a-se-noen-klimavirkning-av-norske-elbiler/457143 Hei Halvor Sølvberg . Kan ikke du gjøre et forsøk på å varme vann til 170 grader i din varmtvannsbeholder. Og gi oss litt info om hvordan det gikk. For å få dette må du koble ut termostaten men det er bare et par ledninger som må kobles om. Venter i spenning på hvordan det gikk. Vatnet utvider seg 10 %, er det det du tenker på, alle trykktanker skal ha sikkerhetsventil. Men joda, rom til ekspansjon eller ekspansjonstank må man ha. Nei, dette var mer tenkt som opphetet med ved-ovn, utgående røkkgass er rundt 170 Celsius. Likeledes er det mange som påstår att tunge El-biler ikke lager mer vegstøv enn en liten «Fiesta». Det er det samme som å påstå at en sykkel med 4 hjul lager like mye vegstøv som en Tesla på 2 500 kg. Tok man å puttet noen vanntanker inn i en «Fiesta» ville effektiviteten gå opp til 90% i forhold til brennverdi, og man kunne regenerert unndabakka. Kjøleanlegg på bil er testet ved 2 kg/cm^2, oljen toler 140 Celsius, og eksosen er varm. «Fiestaen» ville fint tolt 1000 kg vatn, og fortsatt vært lettere enn «Teslaen» Gjett kva man kan lage med et batteri, litt vatn, salt, 2 ledninger festet til anode og katode, og litt gasstett plast (og en vifte om Du har) ? Endret 10. februar 2019 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Ca 0,117 W/t inneheld 1 kilo vatn fra varm til kaldt i flytende tilstand ved 1 ATM (1kg/cm^2) trykk. Ved 8 kg/cm^2 som alle varmtvannsberedere er sertifisert for (trur eg), her kan temperaturen tas opp til 170 Celsius, da har man ca 140 kW/t tilgjengelig lagret energi pr 1000 kg (ned til 50 Celsius) Noe av dette trykket kan da fint brukes ad en dampmaskine, med kondenser i en kaldere varmtvannsbeholder (2 kg/cm^2 er trykket ved 120 Celsius) 0,117 kWh hvis du varmer 1 kg vann fra 0 til 100 grader. Du mener nok Wt eller Wh, ikke W/t. De fleste varmtvannsberedere som jeg vet om har en sikkerhetsventil som begynner å åpne ved 9 bar, dvs. 9 kg/cm^2. Hvordan vil du bruke vannet som holder 170 grader i en dampmaskin? 2 Lenke til kommentar
A6HJ3EP0 Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Vatnet utvider seg 10 %, er det det du tenker på, alle trykktanker skal ha sikkerhetsventil. Men joda, rom til ekspansjon eller ekspansjonstank må man ha. Nei, dette var mer tenkt som opphetet med ved-ovn, utgående røkkgass er rundt 170 Celsius. Likeledes er det mange som påstår att tunge El-biler ikke lager mer vegstøv enn en liten «Fiesta». Det er det samme som å påstå at en sykkel med 4 hjul lager like mye vegstøv som en Tesla på 2 500 kg. Tok man å puttet noen vanntanker inn i en «Fiesta» ville effektiviteten gå opp til 90% i forhold til brennverdi, og man kunne regenerert unndabakka. Kjøleanlegg på bil er testet ved 2 kg/cm^2, oljen toler 140 Celsius, og eksosen er varm. «Fiestaen» ville fint tolt 1000 kg vatn, og fortsatt vært lettere enn «Teslaen» Gjett kva man kan lage med et batteri, litt vatn, salt, 2 ledninger festet til anode og katode, og litt gasstett plast (og en vifte om Du har) ? Nå begynner jeg å skjønne hva du mener Halvor, du skal plassere inn 1000 liter vanntanker i en Ford Fiesta. dette vannet skal du varme opp til 170 grader med en vedovn. så skal dette vannet drive bilen og du vil få en effektivitet på 90%. Men jeg skjønner ikke helt hvordan ditt batteri med saltvann og en vifte fungerer. kan du forklare litt om dette. og hvordan du skal regenerer i unnabakke. Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 (endret) Ca 0,117 W/t inneheld 1 kilo vatn fra varm til kaldt i flytende tilstand ved 1 ATM (1kg/cm^2) trykk. Ved 8 kg/cm^2 som alle varmtvannsberedere er sertifisert for (trur eg), her kan temperaturen tas opp til 170 Celsius, da har man ca 140 kW/t tilgjengelig lagret energi pr 1000 kg (ned til 50 Celsius) Noe av dette trykket kan da fint brukes ad en dampmaskine, med kondenser i en kaldere varmtvannsbeholder (2 kg/cm^2 er trykket ved 120 Celsius) 0,117 kWh hvis du varmer 1 kg vann fra 0 til 100 grader. Du mener nok Wt eller Wh, ikke W/t.De fleste varmtvannsberedere som jeg vet om har en sikkerhetsventil som begynner å åpne ved 9 bar, dvs. 9 kg/cm^2. Hvordan vil du bruke vannet som holder 170 grader i en dampmaskin? TakkRettes Dampen kunne hentes i overflaten om man hadde kontroll på vannstand enten manuelt (når man fyrte) eller med føler, gått gjennom en liten (+ 200 W) stempel-dampmaskin som lagret strømmen i batteri. Selvsagt kan en bruke en fordamper (konvektor), mer lukket krets. 2 - 8 kg/cm2 er da ikke så værst trykk, men eg veit jo heller lite om termodynamikk. Endret 10. februar 2019 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Nå begynner jeg å skjønne hva du mener Halvor, du skal plassere inn 1000 liter vanntanker i en Ford Fiesta. dette vannet skal du varme opp til 170 grader med en vedovn. så skal dette vannet drive bilen og du vil få en effektivitet på 90%. Men jeg skjønner ikke helt hvordan ditt batteri med saltvann og en vifte fungerer. kan du forklare litt om dette. og hvordan du skal regenerer i unnabakke. Les teksten en gang til (likeledes) Når en kjører undabakka bremser friksjon i motor, friksjon er varme som man dumper mot vatn. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Dampen kunne hentes i overflaten om man hadde kontroll på vannstand enten manuelt (når man fyrte) eller med føler, gått gjennom en liten (+ 200 W) stempel-dampmaskin som lagret strømmen i batteri. Selvsagt kan en bruke en fordamper (konvektor), mer lukket krets. 2 - 8 kg/cm2 er da ikke så værst trykk, men eg veit jo heller lite om termodynamikk. Litt usikker på hvor nyttig våt damp er i en stempel-dampmaskin (for det er våt damp vi har potensiale for her). Det er i hvert fall ikke brukende i en dampturbin, da måtte det blitt tilført mye mer varme for å få tørr damp. Det kan jo uansett bli "styrete" å få alt dette maskineriet inn i en liten Fiesta Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 (endret) Litt usikker på hvor nyttig våt damp er i en stempel-dampmaskin (for det er våt damp vi har potensiale for her). Det er i hvert fall ikke brukende i en dampturbin, da måtte det blitt tilført mye mer varme for å få tørr damp. Det kan jo uansett bli "styrete" å få alt dette maskineriet inn i en liten Fiesta Ideen var bare at ved å ta med noke kaldt vatn på tur, det blir varmt til Du kjem heim, så bytter man.Med 30% til bevegelses energi og så å si resten i spillvarme er det miljøvennlig å lonke litt vatn Med min 1985 modell bobil dusjet eg i vatn varmet av motor, det er helt vanlig, egg og flesk kan stekes på eksosmanifold og ballonger fylles med eksos. Endret 10. februar 2019 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
A6HJ3EP0 Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Ideen var bare at ved å ta med noke kaldt vatn på tur, det blir varmt til Du kjem heim, så bytter man. Med 30% til bevegelses energi og så å si resten i spillvarme er det miljøvennlig å lonke litt vatn Med min 1985 modell bobil dusjet eg i vatn varmet av motor, det er helt vanlig, egg og flesk kan stekes på eksosmanifold og balkonger fylles med eksos. Jeg misforsto hva du mente Halvor, Jeg trodde du skulle ta med varmt vann i bilen og bruke det til fremdrift. Men du skal varme opp 1000 liter vann i bilen til 170 grader for så å ta dette hjem for å varme opp huset dit og koble en dampmaskin til tanken ,for lage bevegelse energi. Hvis du skal bruke motoren til å lage mat bør vel du ha garasjen inni huset.? Løsningen med å varme balkonger med eksos og din batteri løsning er jeg interessert i å høre mere om. Kanskje Tesla, Mercedes eller andre store fabrikker som skal lage elbiler er også interessert i løsningen. Hadde jeg vært deg ville jeg kontaktet Enova, for dette du kommer med her kan løse alle miljø problemer. 2 Lenke til kommentar
Lodium Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Å leve off grid på denne måten gjør at man allikevel er avhengig av samfunnet utenfor da, for solcelle paneler kan gå i stykker og andre ting som kan kreve at deler byttes ut. Hva da om samfunnet ellers skulle kollapse en gang i fremtiden? For meg er det få mennesker på denne planeten som virkelig lever selvstendig og off grid, og det er de stammene som lever blandt annet i jungelen i sør-amerika. Mennesker som fortsatt har kunnskapen og livsferdighetene til å leve av naturen. Så å leve utenfor strømnettet handler vel da mer om å spare penger vel? Uten tvil, så er penger en faktor. Men selv om et solpanel går i stykker så overlever man siden man har alternativer og ikke baserer seg på kun en energikilde. Du har foreksempel eskimoer som lever/levde helt uten innblanding av den moderne verden i tilsvarende omgivelser som vi i Norge har. Skal du leve offgrid i Norge trenger du et småbruk til egne forsyninger siden man ikke kan jakte vilt her på berget etter egen godtbefinnende så man er avhengig av forsyninger utenfra. samt at det er enkelte nødvendige mineraler som er mer lettvint og kjøpe i butikken en og utvinne selv "foreksempel salt". Edit: du kan si, at klarer du deg uten kjøleskap er du ganske offgrid Man kan jakte småvilt og fiske ganske fritt. Men med tanke på å lagre vilt for å klare seg over vinteren, Rådyr, elg, hjort og lignende så er ikke dette mulig i Norge på lik linje som man har sett i diverse programmer fra alaska nei. Man trenger desverre både tillatelse fra grunneier og man må betale jegeravgift og en del andre avgifter. Så tror ikke det er mulig i Norge å kun klare seg fra det en får fra naturen uten å drive ett småbruk ved siden av. Men det er mulig jeg tar feil. Når det gjelder lagring av mat uten kjøeskap så kan man komme ganske langt med å røyke og salte maten men man må pase på å lagre maten slik at ikke andre dyr får tak i det. Jeg vet ikke om noen som har prøvd dette i over lengre tid i norge med alle restriksjonen og kostnadene vi har her, men hadde vært gøy å vite i så fall. Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Å leve off grid med nok strøm vil være et fremskritt. Å leve uten innblanding ville vært et enormt tilbakesteg siden man ikke kan dra nytte av komparative fortrinn. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Å leve uten innblanding ville vært et enormt tilbakesteg siden man ikke kan dra nytte av komparative fortrinn. Å se verdenen gjennom økonomiske øyne er mye av grunnen til at vi har de problemene vi har. Mennesker har nesten mistet all sans for moral. Alt handler om penger/profitt. “When the last tree is cut down, the last fish eaten and the last stream poisoned, you will realize that you cannot eat money.” 3 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Å se verdenen gjennom økonomiske øyne er mye av grunnen til at vi har de problemene vi har. Mennesker har nesten mistet all sans for moral. Alt handler om penger/profitt. “When the last tree is cut down, the last fish eaten and the last stream poisoned, you will realize that you cannot eat money.” Moral har med evne (kompetanse) å gjære. Å starter med at man først lærer noe, og det tar tid. Lærerne må først lære og forstå (overlære/sublimert/Adopting), jfr MBA^3 som eg har skrevet om. Det tar 10 år før man kommer dit, så skal det viderebringes og utøves, det tar 10 år til. Sidrumpa folk som er + 50 slik som meg kan nås gjennom Teater. Joda, eg skriv på eit stykke, er en «Folkefiende» og sosialist, dog også med realkunnskap. Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 (endret) Å se verdenen gjennom økonomiske øyne er mye av grunnen til at vi har de problemene vi har. Mennesker har nesten mistet all sans for moral. Alt handler om penger/profitt. “When the last tree is cut down, the last fish eaten and the last stream poisoned, you will realize that you cannot eat money.” Om du hadde forstått innholdet og ikke bare sett at wikipedia artikkelen google fant til deg handlet om økonomisk teori, så hadde du ikke skrevet dette. Endret 12. februar 2019 av kim_InnleggNO 1 Lenke til kommentar
Voksen mann Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Å se verdenen gjennom økonomiske øyne er mye av grunnen til at vi har de problemene vi har. Mennesker har nesten mistet all sans for moral. Alt handler om penger/profitt. “When the last tree is cut down, the last fish eaten and the last stream poisoned, you will realize that you cannot eat money.” de som ikke har btukt økonomiske øyner kalles kommunister, og vi har sett et av de siste land med kommunisme rakner i disse dager, Venezuela. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 de som ikke har btukt økonomiske øyner kalles kommunister, og vi har sett et av de siste land med kommunisme rakner i disse dager, Venezuela. Ikke alle tenker bare i sort-hvitt som deg. Når du beskylder meg for å være kommunist fordi jeg er imot at verdenen ødelegges av at mennesker bare tenker profitt, ja da bør du virkelig revurdere ditt verdensbilde og se innad. 1 Lenke til kommentar
Voksen mann Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Ikke alle tenker bare i sort-hvitt som deg. Når du beskylder meg for å være kommunist fordi jeg er imot at verdenen ødelegges av at mennesker bare tenker profitt, ja da bør du virkelig revurdere ditt verdensbilde og se innad. Bildet er ikke sort/hvitt, uten å ha økonomisk styring havarerer ett hver land. Eller alle som har prøvd å ikke blande økonomi inn i bildet ligger med brukket rygg nå. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Bildet er ikke sort/hvitt, uten å ha økonomisk styring havarerer ett hver land. Eller alle som har prøvd å ikke blande økonomi inn i bildet ligger med brukket rygg nå. Du skjønner visst ikke poenget. Hva hjelper det om økonomien går så det suser, om naturen dør som følge av menneskelig aktivitet som prioriterer profitt over noe annet? Skatter og avgifter på CO2 er bare et plaster på såret som egentlig har som hensikt å lure penger ut av folk. Det er hele vår levemåte som må endres, og det vil nok ikke folk flest godta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå