Gå til innhold

NFS Underground på bærbar -> klikker

jdmonstad

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har prøvd noen ganger å spille Need For Speed Underground på min bærbare HP ze5244. Det går fint en stund, men etterhvert får jeg opp et blått skjermbilde ("dumper fysisk minne" eller noe sånn) og pcen starter på nytt..

Er dette spillet rett og slett for krevende for den bærbare pcen? eller går det an å gjøre noen innstillinger for å unngå dette?

På forhånd takk!

JD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Jeg har prøvd noen ganger å spille Need For Speed Underground på min bærbare HP ze5244. Det går fint en stund, men etterhvert får jeg opp et blått skjermbilde ("dumper fysisk minne" eller noe sånn) og pcen starter på nytt..

Er dette spillet rett og slett for krevende for den bærbare pcen? eller går det an å gjøre noen innstillinger for å unngå dette?

På forhånd takk!

JD

trur ikke spillet er akkurat for krevende.. kommer an på hva hardware som står i..

Fortell mer nlyaktig.. kan hende det bare er en hardware feil.. prøv laste ned patch.. Virker også som windowsen din er litt rar

Lenke til kommentar

Altså spillet funker helt konge en stund, men hvis jeg f.eks. prøver å forandre bane eller noe sånn så kommer det plutelig opp noe blått på skjermen og det står kjapt "dumper fysisk minne".

Har en kamerat som har omtrent samme bærbare pc. Han får samme greia.

Pcen min er en Pentium 4 CPU, 2,53 GHz. Men 512 Mb delt minne, 448 Mb til selve pcen liksom.

Er det noe jeg kan prøve? og hva bør jeg evnt gjøre først og sånn med tanke på å ikke miste data.

Er litt grønn på akkurat dette her...

Takker for alle hjelp.

Lenke til kommentar
Altså spillet funker helt konge en stund, men hvis jeg f.eks. prøver å forandre bane eller noe sånn så kommer det plutelig opp noe blått på skjermen og det står kjapt "dumper fysisk minne".

Har en kamerat som har omtrent samme bærbare pc. Han får samme greia.

Pcen min er en Pentium 4 CPU, 2,53 GHz. Men 512 Mb delt minne, 448 Mb til selve pcen liksom.

Er det noe jeg kan prøve? og hva bør jeg evnt gjøre først og sånn med tanke på å ikke miste data.

Er litt grønn på akkurat dette her...

Takker for alle hjelp.

Disse problemene som jeg kan tenke på kan være saken :

1.Varme.

2. Ramen

3. Windows'en din (antar du har xp pro eller home)¨

Lenke til kommentar
Har Office XP Pro, Windows XP home...

Ok, la oss si at problemet ligger i en av de 3 punktene da... hva kan jeg gjøre?

1. Varme = Skaffe bedre kjøler.. (henvis deg til stedet du har kjøpt den)

2. Ram = Skifte plass på Ramen om det så skal være en løsning. (dra til de du har kjøpt den)

3 Windows = Her vet jeg ikke helt hva som kan være prob..

skjekk manualen for Bios. Les litt der slik at du få rn eofrståelse for datan.

Lenke til kommentar

Det kan være virtuel ram som det er noen galt med.

Prøv dette:

1) Høyreklikk på mindatamaskin og vel egenskaper.

2) Avansert/ytelse/instillinger

3) Avansert

4) klikk på skift(change) der det står virtuelt minne

5) la minimum og maximum stå på 2,5 ganger minnet du har i maskinen. I ditt tilfelle 1120. Ettersom skjermkortet stjeler 64mb så har du 448mb som du bruker som systemminne.

Dette bør gjøre susen.

Lenke til kommentar

Jeg har et annet problem med det samme spillet, på en Fujitsu-Siemens Amilo D bærbar.

Spillet funker helt flott. Men når jeg avslutter spillet låser den seg og må omstartes. Det er jo ganske tungvint, så jeg vil gjerne ha tips. Men så lenge spillet fungerer bør jeg vel kanskje være glad:)

Lenke til kommentar
Jeg har et annet problem med det samme spillet, på en Fujitsu-Siemens Amilo D bærbar.

Spillet funker helt flott. Men når jeg avslutter spillet låser den seg og må omstartes. Det er jo ganske tungvint, så jeg vil gjerne ha tips. Men så lenge spillet fungerer bør jeg vel kanskje være glad:)

ditt problem løses ved en patch ..

Lenke til kommentar

Jeg vil nok si at dette spillet er altfor krevende for maskinen din, og som du sier selv så har du delt minne, det vil si at 64 av dine 512 ram går til skjermkortet, og alle maskiner som har delt minne, egner seg rett og slett ikke til spill.

tror nok ikke at det hjelper om du installerer inn disse programvarene som er blitt nevnt, siden selve problemet ligger i et elendig skjermkort. Er ikke helt sikker på minimums kravene til nfsu nå, men tror nok at det krever minimum et skjermkort med 64 mb.

tror nok at hvis du vil spille så må du nok kjøpe deg en maskin med dedikert skjermkort. for delte skjermkort er rett og slett udugelige til spilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...