Gå til innhold

Burde Skatteparadis være lov?

Anbefalte innlegg

Så fint at du legaliserer ran så lenge det er på vegne av felleskapet. Regner med du også synes det er greit at en flykningfamilie kommer hjem til deg og tar 50 % av det du eier, fordi de er 10 og du er 1.

Vel, du må forstå at fordeling av verdier er en av statens største utfordringer med vårt økonomiske system. Lar vi det gå løpsk så ender de rike opp med alt. Vist av mang en matematisk modell samt kan enkelt sees om du sammenligner penger/verdi fordeling Norge/USA.

Selv i Norge har dem som er rike store fordeler i så si alle aspekter, utdanning, muligheter, nettverk etc.

Så du prøver og sammenligne en appelsin med en hel planet med kompleks klima, vær og annet. For og lage en metafor av det...

Fredriken har betalt mye penger, og har bidratt mer enn et menneske burde.. Men igjen utifra hans posisjon, så er han et egoistisk rasshøl. Så enkelt er det. Om du får 74 millioner i lomma eller 57 millioner, spiller det noen rolle? Det er latterlig mye uansett.

Og når man tjener astronomiske summer som det er ingen vits at et menneske har, hvorfor skulle ikke felleskapet ta det meste? Skjønner dette er kjipt for en narsissist.. Men kan vi ikke lage en diplom eller noe til de i stede da? Så har dem noe og skryte av

Mange av de rike ser bare hvor mye de betaler i skatt, ikke hvor mye penger de har.. Fredriksen er et fint eksempel på en narsissist. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det meste av tiden Norge har eksistert (fra 1814) har Norge altså vært ett skatteparadis?

Kilde som beviser at Irland omtales som et skatteparadis av de fleste?

Jeg håper ikke det var din kilde?

Norge er ett skatteparadis for shipping og på Svalbard, samt endel andre "ordninger" som du må ha spesialisthjelp for å bruke.

Videre er Norge (Oljefondet) svært involvert med det du kaller skatteparadis i utlandet.

Såpass ja.. Nei, jeg angrer. Vil ikke kaste bort tid på deg allikavel, ingen diskusjon.. Bare sa det jeg mente. Så får du prøve og være tidstyv hos noen andre.

For meg er Irland kjent som et skatteparadis.

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 1
Lenke til kommentar

maxresdefault.jpg

Jeg sa jeg ikke ville diskutere.. Fordi en diskusjon med deg er bortkastet tid, man får ikke overbevist deg om av vi fleste tenker på Irland som et skatteparadis. Fordi du ser ikke på det som det, du skjønner ikke at folk kan ha andre syn enn deg.. Og kverulerer på det..

Hvorfor skulle jeg kaste bort min tid på noe så barnslig? Det er jo mer semantikk en annet.. 

Fordi du er anarkist og mener at alt over 0% skatt er tyranni betyr ikke at vi normale mennesker skal legge om måten vi snakker om for og tilfredstille en hissig uføretrygda kar som bor sydpå. Og er sinna på verden fordi han kjørte bedriften sin i grøfta fordi han ikke klarte og betale skatten sin?

Neitakk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, du må forstå at fordeling av verdier er en av statens største utfordringer med vårt økonomiske system. Lar vi det gå løpsk så ender de rike opp med alt. Vist av mang en matematisk modell samt kan enkelt sees om du sammenligner penger/verdi fordeling Norge/USA.

Selv i Norge har dem som er rike store fordeler i så si alle aspekter, utdanning, muligheter, nettverk etc.

Så du prøver og sammenligne en appelsin med en hel planet med kompleks klima, vær og annet. For og lage en metafor av det...

Fredriken har betalt mye penger, og har bidratt mer enn et menneske burde.. Men igjen utifra hans posisjon, så er han et egoistisk rasshøl. Så enkelt er det. Om du får 74 millioner i lomma eller 57 millioner, spiller det noen rolle? Det er latterlig mye uansett.

Og når man tjener astronomiske summer som det er ingen vits at et menneske har, hvorfor skulle ikke felleskapet ta det meste? Skjønner dette er kjipt for en narsissist.. Men kan vi ikke lage en diplom eller noe til de i stede da? Så har dem noe og skryte av

Mange av de rike ser bare hvor mye de betaler i skatt, ikke hvor mye penger de har.. Fredriksen er et fint eksempel på en narsissist. 

Fredriksen utnytter Norge, Norge utnytter han. Problemet med sosialister er at dere på generelt basis ikke skaper verdier, kapitalister som Fredriksen gjør det. Ta bort incentivene til kapitalister, og det vil snart ikke være verdier å dele i det hele tatt. 

Skulle gjerne sett flere sosialister som faktisk starter egne selskaper og bidrar til å skape store verdier, istedenfor å fokusere på å stjele fra de rike. Likevel er dere for ignorante til å se at dere er like grådige.

Lenke til kommentar

Fredriksen utnytter Norge, Norge utnytter han. Problemet med sosialister er at dere på generelt basis ikke skaper verdier, kapitalister som Fredriksen gjør det. Ta bort incentivene til kapitalister, og det vil snart ikke være verdier å dele i det hele tatt. 

Skulle gjerne sett flere sosialister som faktisk starter egne selskaper og bidrar til å skape store verdier, istedenfor å fokusere på å stjele fra de rike. Likevel er dere for ignorante til å se at dere er like grådige.

Du taler som jeg er styrt av en ideologi.. Trenger en god dose begge deler...

Man får feks ingen økonomisk vekst om det er 0 ulikheter. Fordi ingen har nok midler til og starte noe, vel hvertfall noe av størrelse.. Kanskje i fremtiden når vi har nok, hvem vet. 

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...