AnonymDiskusjon Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 (endret) Anonymous poster hash: 3b5a3...8d0 Litt kjapp på avtrekkeren over her! Men ja. Er 25 år gammel. Har følgende. Hytte: Verdi 1.7M Gjeld 1M rentefritt (privat) per dags dato nedbetales ikke denne da personen ikke trenger pengene enda. Sparer dog 5k mndlig så det blir utbetalt klumpsummer skulle det være nødvendig Hus Verdi 5 Gjeld 4 Bil Verdi 250k (Nybil. Regner med at ikke får noe særlig mer uansett) Gjeld 300k Har til overs 10k hver mnd etter alle faste utgifter er betalt. Samboer har 2-3k til overs og bruker opp alle pengene...Sigh Så den økonomiske fremtiden er jeg som står ene alene om å sørge for at familien får det nogenlunde greit. Men spm er.. Hva ville du gjort i min situasjon for å gjøre økonomien bedre de følgende årene ? Hytta kan kanskje leies ut 2/3 mnd i året til 20k mnd. ( tatt fra andre på området som leier ut ) Anonymous poster hash: 3b5a3...8d0 Endret 8. februar 2019 av Kontorstol Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Du kan gjøre forbedringer på hus/hytte som øker verdi ved et evt. salgDu kan kjøpe/finansiere en utleiebolig Investere i aksjer Det enkleste er å betale ned gjeldForøvrig kan du bruke dagens overskudd til å øke livskvaliteten med feks. reising og ferier, mindre jobbing osv.Du kan ta utdannelse/heve kompetansen for å få bedre jobb og lønn Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Du har jo ganske solid økonomi. Hva er det du ønsker å forbedre? Hvis du vil ha mitt råd, så er det å fjerne psykologiske laster og uromomenter med gjeld, bli kvitt all gjeld. Så kan du begynne å tenke på hva du vil drive med resten av livet. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Hvis jeg var deg, ville jeg uten tvil betalt så mye som mulig på lån og samtidig ha et komfortabelt liv. Først når gjeld er betalt ville jeg ha investert i f.eks et indeksfond. Lenke til kommentar
Økonomiportalen.no Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Har du en bufferkonto? Litt avhengig av hvor fast lønn og sikker jobb du har kan det være greit med 2–6 måneders forbruk spart på en høyrentekonto uten uttaksbegrensninger (og uten bankkort, så du ikke blir frista til å bruke penger herfra i tide og utide). 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 (endret) Har du har gjeld så er det lurest å betale ned de dyre lånene dine før du begynner å finne på å investere, avhengig av renter og potensiell avkastning. Om du virkelig føler at du står fast så ville jeg begynt med å selge hytten og betale ned gjeld istedet. Endret 8. februar 2019 av Gavekort Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Samboer har 2-3k til overs og bruker opp alle pengene...Sigh Hva ville du gjort i min situasjon for å gjøre økonomien bedre de følgende årene ? Byttet ut samboeren med en som er mer økonomisk fornuftig Irritasjonen over hendes pengebruk blir ikke mindre med årene og det kan fort bli kjipt å være den eneste som sparer penge til fremtiden. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 Moderatormelding 8 innlegg er fjernet fra tråden pga OT, tilbakemeldinger tas på PM eller i tilbakemeldinger-kategorien. Dette innlegget skal ikke kommenteres. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå