Niram Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Hei, Jeg har vitnemål fra 2008 (gens). Matematikken jeg tok het 1MX (første klasse videregående). Betyr det at jeg må ta flere fag for å dekke kravet? Usikker på hvor mange årstimer det var, men jeg fikk karakter 5. Vurderer samlingsbasert lærerutdanning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Tviler på at du må ha mer matte når du har vitnemål, altså fullført vgs. Med karakteren din er du godt innenfor kravet om fire i matematikk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Dette kan du fort få bedre svar på fra ved å skrive til universitetet eller høgskolen du skal søke til. NTNU sin adresse er [email protected]. Skriv en konkret og tydelig emnelinje - noe sånt som "søke lærerutdanning med ett år matematikk (fullført vgs)" - så sender de i skranken spørsmålet videre til de som driver med inntak.Jeg husker noe av debatten ved at øvrigheta innførte karakterkrav fire i matematikk for lærerutdanning. Noen opplevde det som urettferdig at enkelte kunne søke med bare ett år med matematikk, mens andre kunne ha to karakterer i matte, eller til og med tre dersom de kom opp til eksamen attpåtil. Så vidt jeg vet så ble det ikke gjort noe med denne "urettferdigheten", og de som har bare en karakter i matte kan fortsatt søke. Bra er det, mener nå jeg. Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 (endret) 1MX tilsvarer vel dagens 1T, og 1T er ikke nok med dagens ordning? Såvidt jeg kan forstå trenger du minst S1 matte med 4 i karakter. https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/spesielle-opptakskrav/opptakskravet-til-laererutdanninger-2019/ Endret 8. februar 2019 av Marcus Halberstram 1 Lenke til kommentar
Niram Skrevet 8. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2019 Ah okey.. Takk for svar. Tilbake i tenkeboksen antar jeg.. Lenke til kommentar
Mr.Sig Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Trenger kun å bestå S1 for å dekke kravet. Man må ha 4 i "vanlig" matte ELLER bestå S1 eller S2 (evt R1/R2). Var usikker på dette selv før jeg søkte, sendte mail til universitet og de bekreftet det. Så om man er usikker er det ikke værre enn å sende en e-post 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå