Nemisen Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Hei. På torsdag i forrige uke tok jeg noen blodprøver i forbindelse med at jeg ofte er trøtt og sliten, uansett mengde med søvn o.l. Trener ett par ganger i uken, men jeg vet jeg har litt å pirke med når det kommer til kosthold. Jeg fikk idag en melding, ca 1. uke etter blodprøvene: da legen ville ta nye KTR - blodprøver. Jeg har ingen peiling hva dette er, og må si jeg er litt nervøs - da når jeg søker opp dette kommer det diabetes artikler.. Kanskje det er verd å si at jeg er 22 år. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Med KTR er det godt mulig at legen mener kenurenine/tryptophan ratio, som kan brukes som en markør for inflammasjon (betennelse) i kroppen. Akkurat hva testresultatet forteller legen vet jeg ikke, og det må du nesten ta med han. Det har nok ikke noe å gjøre med diabetes, for da hadde han nok heller målt glukose (blodsukker) og HbA1c (langtidsblodsukker). Ta det med ro og hør på legen, så går det nok bra. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 (endret) 'Kontroll' forkortes ofte ktr - så mulig han bare mener noen nye blodprøver for kontroll? Endret 8. februar 2019 av Zork 1 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Det høres mer sannsynlig ut, for jeg tror ikke at kenurenine/tryptophan ratio er noe som testes ved vanlig "screening". Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Dette vet jeg ikke, men kjenner en ganske god fjernhealer som du kan få nummeret til om du vil Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Healing/fjernhealing er bare tull og har ikke noe innen helse-kategorien å gjøre. Jeg vil anbefale trådstarter å holde seg til det offentlige helsevesenet. 6 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Tror kanskje jallajall spøkte..? Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Legen mener at du skal ta en kontrollprøve. Kan være det har vært lettgradig utslag på en prøve som ikke trenger å bety noe i seg selv. Hvis legen benytter Furst laboratorium kan du selv logge inn på nettsidene deres og se de faktiske blodprøveresultatene. Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 Kenurenine/tryptophan ratio har jeg aldri noensinne hørt om, og er ikke noe man tar hos fastlegen ihvertfall. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 (endret) Som nevnt tror også jeg ktr = kontroll i denne settingen. Du har trolig tatt blodprosent, jern, vitamin D, tyroideaprøver etc., sannsynligvis ønskes kontrollprøver av noen av disse. Endret 17. februar 2019 av Anterialis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå