RastaCk Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Trenger hjelp med å installere Slackware 9.1 .. Har en HD på ca 6.5 gigs og to partisjoner: hda1 (boot, primary, linux) som er "/", og hda5 som er Linux Swap (logical, linux swap). Filsystemet jeg har brukt er ext2. Jeg bootet innstallasjonen via bootdisc (bare.i) og 2 rootdisc'er (install.1 og install.2), for så å innstallere selve OS'et via CD. Jeg brukte kun CD I, fordi setup'en ikke ville ta imot CD II. Setup'en gikk smertefritt og viste ingen tegn til errors. I slutten av innstallasjonen fikk jeg beskjed om å ta ut innstallasjons-CD'en, gå ut av setup'en og trykke ctrl+alt+del (for å reboote) .. A: var tom. Når jeg sitter og gleder meg til å utforske mitt nye OS, kommer feilmeldingen "Missing Operating System"! Jeg skjønner ikke bæret av hva som gikk galt! Jeg kan kjøre S9.1 hvis jeg booter fra bootdiscen (som jeg lagde som backup under innstallasjonen). Dette irriterer meg noe grundig og håper det er noen av dere som kan hjelpe meg. PS!! Er det ikke meningen at Slackware Disc II skal bootes som et fullstendig OS fra CD'en ? Lenke til kommentar
huf Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Du må vel lage til bootloaderen din kanskje...boot opp og kjør liloconfig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå