Reg2000 Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 (endret) Man kan ikke annet enn le. Du forstår virkelige ikke? Her er litt bakgrunnsinformasjon om vedkommende som har kommet med uttalelsen (noe du burde har gjort før du åpnet munnen). Dette er jo i beste vitenskapelige ånd (for de som har mistet kompasset, ikke alle har den holdningen). Ta det som passer deg og snu det slik du mener at det er: David Coppedge, B.S. Education, B.S. Physics, founded Creation-Evolution Headlines in late 2000 as a way to share science news he was encountering at NASA. It has grown into a highly-trusted source of news and commentary critical of the pro-Darwin consensus, providing analysis of breaking news of interest to creationists and evolutionists, without the Darwin spin. He has authored almost 5,000 entries at CEH since its inception. Så dere er to som spenner bein på dere selv? Kan dessverre ikke navnet på alle alternativ-skrullingene. Endret 12. februar 2019 av Reg2000 Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 12. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2019 Så dere er to som spenner bein på dere selv? Kan dessverre ikke navnet på alle alternativ-skrullingene. Derav mener du at NASA er alternativ skrullingene's arbeidsgiver? David worked as a system administrator at NASA's Jet Propulsion Laboratory from 1996 to 2011, almost all of it as a member of the Cassini team. For 9 of his 14 years at JPL, he was Team Lead System Administrator, responsible for most of the ground system computers for the prestigious mission to Saturn. He worked on the Cassini operations support team from before launch through cruise, tour, prime mission, first extended mission, and into the second extended mission, getting to know many of the world's most elite planetary scientists. In addition, he led JPL tours and was a Cassini outreach speaker to civic groups and astronomy clubs. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Hva har NASA med pro- eller contra-Darwin å gjøre? NASA som organisasjon ytrer seg vel generelt ikke om evolusjon, kosthold, stemmerettsalder, abort, osv. så hva denne fyren driver med på fritiden er vel opp til ham sålenge det ikke går (- eller gikk -) ut over arbeidet hans ved NASA. Cassini-prosjektet handlet om å sende en romsonde til Saturn, og dette innebar bl.a. en "Earth Gravity Assist fly-by", så kaaanskje det betyr at denne fyren er åpen for at jorden ikke er flat, i det minste? 1 Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Igjen oppdatert i TS. Man kan ikke annet enn le. Du forstår virkelige ikke? Helt enig, klarer ikke annet enn å le... Ser at du har oppdatert førstepost, men jeg skjønner virkelig ikke hva du vil fram til. Hvordan er påstanden om at NSA avlytter fiber ekvivalent med at satellitter ikke eksisterer? Skjønner du ikke at dette er helt ulike kommunikasjonssystemer? Telefon og data går på landlinjer, fiber og kobber. Satellittkommunikasjon brukes i områder hvor dette ikke er mulig, f.eks. til offshore og skipsfart. Men likevel må signalene hentes ned på en stasjon, og går videre over fiber. Jeg kan ikke se at du har et eneste argument for at satellittene ikke eksisterer. Det blir som å påstå at mikrobølgeovn ikke eksisterer fordi man kan lage mat i en stekeovn. 2 Lenke til kommentar
Økonom2015 Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Helt enig, klarer ikke annet enn å le... Ser at du har oppdatert førstepost, men jeg skjønner virkelig ikke hva du vil fram til. Hvordan er påstanden om at NSA avlytter fiber ekvivalent med at satellitter ikke eksisterer? Skjønner du ikke at dette er helt ulike kommunikasjonssystemer? Telefon og data går på landlinjer, fiber og kobber. Satellittkommunikasjon brukes i områder hvor dette ikke er mulig, f.eks. til offshore og skipsfart. Men likevel må signalene hentes ned på en stasjon, og går videre over fiber. Jeg kan ikke se at du har et eneste argument for at satellittene ikke eksisterer. Det blir som å påstå at mikrobølgeovn ikke eksisterer fordi man kan lage mat i en stekeovn. Ikke bruk tid på det. Er ett helt tydelig troll, eller en som burde vært på instutisjon 5 Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 16. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2019 Helt enig, klarer ikke annet enn å le... Ser at du har oppdatert førstepost, men jeg skjønner virkelig ikke hva du vil fram til. Hvordan er påstanden om at NSA avlytter fiber ekvivalent med at satellitter ikke eksisterer? Skjønner du ikke at dette er helt ulike kommunikasjonssystemer? Telefon og data går på landlinjer, fiber og kobber. Satellittkommunikasjon brukes i områder hvor dette ikke er mulig, f.eks. til offshore og skipsfart. Men likevel må signalene hentes ned på en stasjon, og går videre over fiber. Jeg kan ikke se at du har et eneste argument for at satellittene ikke eksisterer. Det blir som å påstå at mikrobølgeovn ikke eksisterer fordi man kan lage mat i en stekeovn. Du har helt rett; satellitter kan godt eksistere, men dette betyr ikke at de er i bruk. Man kan fint ha en microbølgeovn på kjøkkenet uten at man bruker den. Signalene blir triangulert fra ionosfæren. En ganske lukrativ løgn at man tar betalt for noe som er gratis. Ikke bruk tid på det. Er ett helt tydelig troll, eller en som burde vært på instutisjon Og du er da en samarbeidspartner? Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 22. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2019 Hvorfor forsvinner flyene fra oversikten til flightradar24 under flyvning? Dette skulle da enkelt løse seg via satellittene: Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. februar 2019 Del Skrevet 22. februar 2019 Tja, bruker de alltid satellitter til sporing av flyene da? Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 23. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2019 Tja, bruker de alltid satellitter til sporing av flyene da? Har ingen anelse, derfor spør jeg om noen av dere andre vet. Synes der er merkelig at sporingen slutter hvor omtrent radaren ender sin rekkevidde. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. februar 2019 Del Skrevet 23. februar 2019 Har ingen anelse, derfor spør jeg om noen av dere andre vet. Synes der er merkelig at sporingen slutter hvor omtrent radaren ender sin rekkevidde. Fra siden: Why don't you have coverage in my area? Flightradar24 coverage is only available in areas where someone has installed an ADS-B receiver and shares data with the Flightradar24 network. We are unable to provide coverage in areas where no ADS-B receivers are installed. Så, merkelig nok, så er det ingen som har montert ADS-B reciever og delt data med Flightradar24 midt på havet. Men om du monterer slike antenner og mottakere over hele atlanterhavet så kan de vise flyene der også Du kan til og med søke om å få gratis mottaker fra de, tar du kostnaden med å montere de til havs er jeg sikker på de tar kostnaden med å sende den mottakere Men, at en frivillig side drevet av entusiaster ikke klarer å spore flyene til havs betyr jo ikke at ingen klarer det. Flightradar24 er ikke noe mer enn ett stort hobbyprosjekt. 2 Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 23. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2019 Fra siden: Why don't you have coverage in my area? Flightradar24 coverage is only available in areas where someone has installed an ADS-B receiver and shares data with the Flightradar24 network. We are unable to provide coverage in areas where no ADS-B receivers are installed. Så, merkelig nok, så er det ingen som har montert ADS-B reciever og delt data med Flightradar24 midt på havet. Men om du monterer slike antenner og mottakere over hele atlanterhavet så kan de vise flyene der også Du kan til og med søke om å få gratis mottaker fra de, tar du kostnaden med å montere de til havs er jeg sikker på de tar kostnaden med å sende den mottakere Men, at en frivillig side drevet av entusiaster ikke klarer å spore flyene til havs betyr jo ikke at ingen klarer det. Flightradar24 er ikke noe mer enn ett stort hobbyprosjekt. Hvorfor linker de ikke dette systemet opp i mot satellittene? Med "dagens teknologi" som alle snakker om burde da dette la seg gjøre. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. februar 2019 Del Skrevet 23. februar 2019 Doner ett lastebillass med penger til dette hobbyprosjektet, så kan de skyte opp sine egne satelitter Altså, de kan linke det opp med hva som helst, men hvem som helst deler ikke sin informasjon gratis med hvem som helst. Teknisk sett ikke noe problem, men her er det nok mer snakk om penger.. Husk at Flightradar24 er ett hobbyprosjekt, ikke ett internasjonalt statlig samarbeid med uendelig dype lommebøker.. 2 Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 23. februar 2019 Del Skrevet 23. februar 2019 Jeg har en mottaker hjemme på husveggen, og deler fly-informasjon med flightradar24 faktisk. Antennen er ca 10cm lang, og kostet meg 100kr eller noe. Bor ved innflyvningen til Kjevik. De bruker vel ikke satellitter for det er kanskje ikke utstyr ombord i satellittene for å fange opp signalene fra fly, dessuten måtte de sikkert ha leid plass og båndbredde til satellittene, og det ser jeg for meg er dyrt. 2 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 23. februar 2019 Del Skrevet 23. februar 2019 (endret) De bruker vel ikke satellitter for det er kanskje ikke utstyr ombord i satellittene for å fange opp signalene fra fly, dessuten måtte de sikkert ha leid plass og båndbredde til satellittene, og det ser jeg for meg er dyrt. Noe kommunikasjon er det nok mellom nye store passasjerfly og satelitter, men denne er neppe tilgjengelig for flightradar24. Analysis of Malaysia Airlines Flight 370 satellite communications Endret 23. februar 2019 av frohmage Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 23. februar 2019 Del Skrevet 23. februar 2019 Store flyselskap har nok sin egen overvåking som går via satelitt slik at de har kontroll på alle fly og kan planlegge godt ved forsinkelser og problemer med vær. Samme forbindelse brukes også for å sende teknisk helsedata fra flyene slik at vedlikehold kan planlegges før flyet lander og kommunikasjon mellom piloter og kontrollrom til flyselskapet. Her er en artikkel om kontrollromet for Emirates. Ser man på den store skjermen deres er det flere fly midt i Atlanteren. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 23. februar 2019 Del Skrevet 23. februar 2019 (endret) Skulle man lagd et nett av ADS-B utstyrte satelitter som dekker hele jorden vil det bli noe slikt: En ADS-B link har en rekkevidde på ca 500km. Jordens omkrets er ca 40000 km. Du trenger satelitter som gir kontinuerlig dekning så ingen satelitter kan være mer enn 1000km fra hverandre. Det kan man gjøre med et sett av ca 60-70 polare baner med 40 satelitter i hver, så ca 2-3000 satelitter totalt. Dette kan sikkert optimeres litt, men du trenger også en del hot-spares. Hvis vi forutsetter at de kan lages små og kompakte slik at vi kan ha si 10 i hver launch blir det 200-300 oppskytninger totalt. (Pluss noen ekstra siden noen av de vil feile) Kostnaden av et slikt prosjekt blir kanskje litt drøy... Daa er det bedre å bruke andre kommunikasjonsmetoder med lengre rekkevidde. Som noen, men ikke alle flyselskaper gjør. Endret 23. februar 2019 av sverreb 1 Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 23. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2019 (endret) Doner ett lastebillass med penger til dette hobbyprosjektet, så kan de skyte opp sine egne satelitter Altså, de kan linke det opp med hva som helst, men hvem som helst deler ikke sin informasjon gratis med hvem som helst. Teknisk sett ikke noe problem, men her er det nok mer snakk om penger.. Husk at Flightradar24 er ett hobbyprosjekt, ikke ett internasjonalt statlig samarbeid med uendelig dype lommebøker.. Om interessen for eliminering av "fakenews" som Trump har som sin fanesak, slik at han kan stoppe alternativ media, burde dette være et kjempemessig utgangspunkt slik at man kunne avklart en gang for alle om satellittene eksisterer eller ikke. Husk at disse statlige samarbeidene er finansiert av dine, mine og alle andre i befolkningen sine penger. Hvorfor skal ikke da hobbyentusiastene også ha tilgang til denne informasjonen? De har allerede betalt for den... EDIT: @sverreb Hvilke kommunikasjonsmetoder sikter du til at bare noen flyselskap benytter seg av? Endret 23. februar 2019 av AnArv Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. februar 2019 Del Skrevet 23. februar 2019 (endret) Om interessen for eliminering av "fakenews" som Trump har som sin fanesak, slik at han kan stoppe alternativ media, burde dette være et kjempemessig utgangspunkt slik at man kunne avklart en gang for alle om satellittene eksisterer eller ikke. Husk at disse statlige samarbeidene er finansiert av dine, mine og alle andre i befolkningen sine penger. Hvorfor skal ikke da hobbyentusiastene også ha tilgang til denne informasjonen? De har allerede betalt for den...Hadde garantert ikke stoppet noe som helst, heller ikke vært beviser nok.Viste du at du kan se satelitter med dine egne øyne? Men det er så klart ikke gode nok beviser, så hvorfor skulle sporing av fly være det? Ellers er det jo eierene av flyene som er mest interessert i å vite hvor flyene er. Ingen har særlig interesse av å overbevise noen som tror satelitter ikke finnes.. Endret 23. februar 2019 av aklla Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 23. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2019 Hadde garantert ikke stoppet noe som helst, heller ikke vært beviser nok. Viste du at du kan se satelitter med dine egne øyne? Men det er så klart ikke gode nok beviser, så hvorfor skulle sporing av fly være det? Ellers er det jo eierene av flyene som er mest interessert i å vite hvor flyene er. Ingen har særlig interesse av å overbevise noen som tror satelitter ikke finnes.. Såklart er dette i folks interesse. Da kan man måle nøyaktige hastigheter for flyene og avstandene de tilbakelegger. Altså hva man kaller verifisering. Slik som dette antar jeg du mener? Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 23. februar 2019 Del Skrevet 23. februar 2019 Såklart er dette i folks interesse. Da kan man måle nøyaktige hastigheter for flyene og avstandene de tilbakelegger. Altså hva man kaller verifisering. Hvor mange er dere egentlig som tror at jorda er flat og satelitter ikke finnes? Ikke veldig mange, TROR jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå