Gå til innhold

Ute på tur med satellittene i bånd

AnArv

Anbefalte innlegg

Har du noen gang undret over hvordan satellittene kan gå i bane rundt jorden? Da er du sannsynligvis ikke alene. Om man lytter nøye til hva som blir sagt i enkelt intervjuer slik som med denne NSA veteranen (36 år hos dem) kan man virkelig finne gull! Tror du fortsatt satellittene går i bane rundt jorden?

Vedkommende forteller at NSA avlytter direkte fra fiber og ikke via satellitter. Dette blir benyttet til at man innhenter all data fra all kommunikasjon som telefon og email i USA. Husk at de aller fleste amerikanere kommuniserer via trådløse smarttelefoner som ikke har noen fysiske kontakter til kabler. Alle amerikanere blir avlyttet med datalagring i samarbeid med teleselskapene. 

Han sier følgende:

"The entire set of data is flowing through fiber optic lines across the United States"

https://youtu.be/fIXLk4FNVcs

Endret av AnArv
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke du heller oppsummere hva videoen handler om?, jeg gir ikke views til den kanalen du hele tiden linker til på YT.

Det meste der er jo bare søppel, videoen du linket til er forøvrig stjålet fra en annen kanal som heter MrThriveAndSurvive.

Etter en kjapp titt på MrThriveAndSurvive sin kanal så skjønner man fort at dette er en tulling som er veldig opphengt i konspirasjonsteorier og heller ikke er den skarpeste kniven i skuffen.

Her er lenken til den originale videoen for de som gidder å kaste bort 12 minutter av livet sitt:

• Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg lette etter "gull", men fant knapt nok gråstein. Det han sier i klippet ditt har jo INGENTING med satellitter å gjøre. Han snakker om avlytting av telefonsamtaler.

Etter å ha kastet bort noen minutter med den andre videoen postet her av MrThriveAndSurvive måtte jeg bare stoppe. Han aner jo ikke hva han snakker om! Det er tydelig at han ikke vet forskjell på en mobiltelefon og satellittelefon. Han vet virkelig ingenting om teknologien eller hvordan mobiltelefoner virker. Latterlig type!

Det er jo NSA agenten som sier at man gjør avlyttingen via fiber. Hvorfor foretar man seg ikke dette via satellittene da dette ville vært mye enklere?

Lenke til kommentar

Har du noen gang undret over hvordan satellittene kan gå i bane rundt jorden? Da er du sannsynligvis ikke alene.

Som nebrewfoz undret jeg meg nok over det som barn, men så lærte jeg meg grunnleggende fysikk.

Prøv å binde ett eller annet lite (som en femkrone) i en tråd og snurr den rundt deg. Har du noen gang undret deg over hvordan femkronen kan gå i bane rundt deg selv? Samme spørsmål og samme svar.

Om man lytter nøye til hva som blir sagt i enkelt intervjuer slik som med denne NSA veteranen (36 år hos dem) kan man virkelig finne gull! Tror du fortsatt satellittene går i bane rundt jorden?

...og nok en gang velger du å poste en youtube-lenke uten å komme med noe sammendrag av hvorfor denne skulle bevise at satellitter ikke går i bane. Antagelig fordi du ikke forstår argumentasjonen selv.

Det er jo NSA agenten som sier at man gjør avlyttingen via fiber. Hvorfor foretar man seg ikke dette via satellittene da dette ville vært mye enklere?

Hvorfor mener du at dette skulle være mulig? Hva med tankelesere? Kan ikke de gjøre avlyttingen, det er jo enda enklere, og like logisk. Endret av theNiceOne
  • Liker 6
Lenke til kommentar

1. Han snakker om avlytting av telefoner
  2. Telefonsamtaler går trådløst (mobiltelefoni) eller over kobberkabel (fasttelefon) ut til kunder.
  3. Teleoperatørens nettverk går stort sett over fiber. Det er dette han snakker om å avlytte
  4. Satelitter har i utgangspunktet INGENTING med telefoni å gjøre
  5. Hvordan mener du at det fysisk skal være mulig å avlytte en fiberkabel gravd ned i jorden med en satellitt fra verdensrommet?

(PS: Det finnes satelittelefoner, feks. Iridium, men disse er dyre i innkjøp og bruk sammenlignet med en vanlig mobiltelefon. Og er stort sett for spesielt interesserte...)

Endret av gravypressure
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Som nebrewfoz undret jeg meg nok over det som barn, men så lærte jeg meg grunnleggende fysikk.

Prøv å binde ett eller annet lite (som en femkrone) i en tråd og snurr den rundt deg. Har du noen gang undret deg over hvordan femkronen kan gå i bane rundt deg selv? Samme spørsmål og samme svar.

Dette kan ikke være så enkelt som at at farten du har på tråden opphever tyngdekraften for 5-kroningen og at det er du som holder i snoren som gjør at den ikke fyker av gårde? Når farten senkes vil den automatisk falle mot jorden fordi den er tyngre enn luft.

...og nok en gang velger du å poste en youtube-lenke uten å komme med noe sammendrag av hvorfor denne skulle bevise at satellitter ikke går i bane. Antagelig fordi du ikke forstår argumentasjonen selv.

Sammendrag? Vi mener at satellittene ikke eksisterer. Beviset er at denne personen forteller at de ikke tar informasjonen i fra satellitter, men fra fiberkabler når de avlytter.

Hvorfor mener du at dette skulle være mulig? Hva med tankelesere? Kan ikke de gjøre avlyttingen, det er jo enda enklere, og like logisk.

Så hvordan kan jeg se filmer hos Netflix på en datamaskin via WiFi om dette ikke skulle være mulig?

Lenke til kommentar

Dette kan ikke være så enkelt som at at farten du har på tråden opphever tyngdekraften for 5-kroningen

Nei. Du svinger den like bra om du svinger den horisontalt eller vertikalt, så det er ikke tyngdekraften som oppheves av farten. Prøv igjen.

og at det er du som holder i snoren som gjør at den ikke fyker av gårde?

Korrekt, Kraften som virker på femkronen fra deg, virker rett innover mot deg, og får femkronen til å hele tiden svinge mot deg, men "bommer" pga sin store fart, og fortsetter defor å snurre. På nøyaktig samme måte som tyngdekraften som virker på satellitten fra jorda.

Når farten senkes vil den automatisk falle mot jorden fordi den er tyngre enn luft.

Ja, og det samme skjer med en satellitt.

Sammendrag? Vi mener at satellittene ikke eksisterer. Beviset er at denne personen forteller at de ikke tar informasjonen i fra satellitter, men fra fiberkabler når de avlytter.

Da har jeg en oppsiktsvekkende opplysning med samme logikk: Telefoner eksisterer ikke. Beviset er at skiløpere bruker ski og ikke telefoner når de deltar i skiløp.

Så hvordan kan jeg se filmer hos Netflix på en datamaskin via WiFi om dette ikke skulle være mulig?

Hvordan mener du at en satellitt skal kunne fange opp og lese av wifi-signalet inne i huset ditt? Før spørsmålet ditt gir noe som helst mening, må det være mulig. Og så må du i tillegg vise til at informasjonen som avlyttes går på wifi. Endret av theNiceOne
  • Liker 8
Lenke til kommentar

1. Han snakker om avlytting av telefoner
  2. Telefonsamtaler går trådløst (mobiltelefoni) eller over kobberkabel (fasttelefon) ut til kunder.
  3. Teleoperatørens nettverk går stort sett over fiber. Det er dette han snakker om å avlytte
  4. Satelitter har i utgangspunktet INGENTING med telefoni å gjøre
  5. Hvordan mener du at det fysisk skal være mulig å avlytte en fiberkabel gravd ned i jorden med en satellitt fra verdensrommet?

(PS: Det finnes satelittelefoner, feks. Iridium, men disse er dyre i innkjøp og bruk sammenlignet med en vanlig mobiltelefon. Og er stort sett for spesielt interesserte...)

Hold an et øyeblikk, slik at vi kan summe oss her. Det virker som om summetonen ikke er tilstede akkurat nå. 

1. Korrekt

2. Dette betyr at datatrafikk går trådløst

3. Korrekt

4. Se svar 2. Hvordan blir disse sendt da?

5. Ikke mulig, fordi det er kun fiberkabel som blir benyttet. Lite relevant om dette kunne la seg gjøre eller ikke, da vi ikke tror satellitter eksisterer.

Det er noen eksempler hvor satellittelefonene ikke fungerer lengst nord i Nord-Amerika, men fungerte etter at T-mobile satt opp en mast nærmere.

Lenke til kommentar

Jeg får mine fra en coax i veggen. Andre får det via satelitt. Hva er poenget ditt?

Ettersom TV fungerer utmerket via satellitt er det merkelig at dette ikke blir benyttet for telefoni. Man får både lyd og bilde via TV'en, men det er mulig det er noe helt elementært jeg ikke er klar over. Må være mye mer lettvint enn grave kabler.

Lenke til kommentar

Ettersom TV fungerer utmerket via satellitt er det merkelig at dette ikke blir benyttet for telefoni. Man får både lyd og bilde via TV'en, men det er mulig det er noe helt elementært jeg ikke er klar over. Må være mye mer lettvint enn grave kabler.

En satelitt kan gi tv-bilder til et enormt antall mottakere, siden det er enveiskommunikasjon. Man kan bruke satelitter til telefoni også, men siden båndbredden er begrenset er dette svært dyrt, og ikke noe man bruker som vanlig mobilabonnent. Fordelen med telefoni over satelitt er selvfølgelig at det kan brukes der vanlige telefoner ikke har dekning. (F. eks på Sydpolen, om du vil  ;) )

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...