Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan gå fram for å få Insulinpumpe

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg begynte på insulin for litt over 2mnd siden. Det har egentlig gått ganske fint, men synes det er litt ubehagelig å måtte bruke penn siden det lett kan «ta» formye opperksomhet eller fort blir for synelig.

Jeg har lyst å gå over til pumpe da det både er mer diskree, og gjør det lettere å tilføre insulin når jeg er på jobb.

Mitt spørsmål, noen helsepersonell eller diabetikere her som vet hvordan jeg skal gå frem. Kan man ta dette via fastlege, og evt. hvor lang ventetid er det på å få pumpe, noen som vil dele erfaringer?

På forhånd takk :)

Anonymous poster hash: 64815...983

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jeg vet det kan være mye styr, og mange kriterier som må oppfylles for å få pumpe. Sjekk nøye ut for å planlegge dine ord FØR du tar det med helsepersonell.

Det finnes endel forum på nett og FB.

Lenke til kommentar

Enig med Nidar.

Hvis du ikke allerede har oppfølgning fra diabetespoliklinikken på sykehuset, er det dit din fastlege må henvise deg. Det er der beslutningen tas, og det er der du får opplæring. Ventetiden er maks 2 måneder.

Jeg anbefaler deg å gå med i diabetesforbundet. Der kan du få mye hjelp og samtidig holdes godt oppdatert om nyheter på markedet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar, har allerede oppfølging av diabeteslege på sykehuset.

Grunnen til at jeg ønsker pumpe er mest fordi at jeg jobber i skolen, og da er det ikke alltid jeg føler det er passende å ta insulin.

edit: så bra funka anonym funksjonen, jaja.

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

Takk for svar, har allerede oppfølging av diabeteslege på sykehuset.

Grunnen til at jeg ønsker pumpe er mest fordi at jeg jobber i skolen, og da er det ikke alltid jeg føler det er passende å ta insulin.

edit: så bra funka anonym funksjonen, jaja.

Som skrevet over her får du det via din kontakt på et sykehus/poliklinikk, lykke til sier jeg - har forsøkt meg med pumpe og synes det var mye mer styr og synlig enn å bruke penn.  MEN vi er jo forskjellige, mitt råd er om du nå skal i gang med pumpe så sørg for å få en som er tilkoblet kontinuerlig blodsukkermåling - krever nok litt mer jobb å få den typen, men skal det være noen vits med pumpe bør den være koblet med en slik måler.  Uansett lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...