Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hyundai Ioniq Plug-in - Ladelokk sitter fast

Anbefalte innlegg

Hei.

For en uke siden kjøpte jeg meg en 2018 ioniq ladbar hybrid. 

Det er bare ett problem. -Jeg får ikke opp ladelokket på fremskjermen.

Jeg har lest at de har en tendens til å fryse fast, så jeg har ikke stresset så mye frem til nå. Men nå har det vært varmegrader (3-5Gr) i et par dager, så jeg begynner å lure på om det ikke er is som er problemet.

Da jeg aldri har hatt oppe lokket, vet jeg ikke helt hvordan mekanismen fungerer, annet en det jeg har sett på nettet. Det skal liksom bare være til å trykke, så kommer lokket ut. 

Er det noe jeg ikke har fått med meg når det kommer til åpning av lokket? Må bilen stå i en bestemt modus for at lokket skal kunne åpnes? 

Låses lokket når bilen låses, slik som bensinlokket gjør, eller skal det være mulig å åpne hele tiden?

Jeg har såvidt snakket med mobile, men de hadde ikke andre tips en å komme med bilen så de fikk prøve selv. Om det ikke er noen triks jeg ikke har fått med meg, ser jeg for meg at dette blir eneste løsning.

Håper noen hyundai-eiere har noen gode tips;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det ikke er noen triks jeg ikke har fått med meg, ser jeg for meg at dette blir eneste løsning.

Det er mulig ladelokket låser seg dersom du ikke er rask nok til å åpne det. Du må ikke vente for lenge med å åpne det etter at du har låst opp bilen.

Altså, hvis ladelokket ikke lar seg åpne: Lås bilen, deretter lås opp bilen og førsøk å åpne ladelokket. Tenk på at det kan ha kommet snø inn som har blitt til is (vær forsiktig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...