Gå til innhold

250w psu RIKELIG idag..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg hadde 300W PSU før, når jeg monterte skjermkortet (Radeon 9500 np) så nektet pc å starte uten å koble fra skjermkort-pluggen..

 

da hadde jeg 2 7500 rpm's disker

amd athlon 1400@1500

radeon 9500np

48x brenner

16x dvd

4x120 vifter og 2x80

div. pci kort..

 

nå her jeg en 455W PSU, og da her jeg

amd athlon 1200@1256

radeon 9500np

4x7500 disker

2x 48x brennere

4x dvd brenner

16x dvd rom

heil haug med 80 vifter

fullt lasta pci bus...

 

ingen problem lengre...

og gamle psuen står i en anna pc, og den he ikkje nokke prob. men så e de mindre i den også da..

Lenke til kommentar

Har noen målt hva de forskjelige psu leverer eller leser dere bare hva leverandøren påstår at de gir.

 

Her er en link til og se hva de forskjelige komponenter suger av watt.

 

www.jscustompcs.com/power_suplay/

 

Det finnes psu som leverer mere en det levrandøren oppgir (sikkerhetsmargin)

Andre overdriver ganske sterkt.

 

Det er stor forskjel på 100% load og peak belastning.

;):no:

Lenke til kommentar

dette har som sagt veldig mye med kvaliteten på psu å gjøre.

men det har også med oppdeling av wattene og gjøre.

 

så klart bilr p'n din ustabil(virker ikke) hvis man har 30a på 12v railen men alt annet vil kanskje bare ha 5a på den railen men 40 på 5v raien der man bare 10!

 

dere som har 200-2500w, må anntageligvis være veldig heldige med oppdelingen.

 

jeg har aldri hatt noen cpu som tygger mindre en 80w. har enkelte ganger også spist opptill 100-110w.

dette er ikke uvanelig for en hardt klokka cpu, og de er vel det de fleste av oss driver med, overklokking?

 

husker hvordan pc'n min var med en xp 1700 palminio på 1.9v

og et smått modifisert gf4 4800se + et par discer og dvd + brenner på en 300w psu..

alt som krvde power til både cpu og gpu, så restarta drittet..

 

poenget er: ha en psu som passer ditt bruk, og en liten sikkerhets margin.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt mange AMD systemer som har rebootet ofte og vært ustabile, det har vist seg at alt under 300watt er for lite.

Der tar du feil!

 

hvorfor er ikke maskina mi med lusne 200 watt ustabil da? Har kjørt benchmark, stresstester i SiSoft sandra osv... Og aldri har den rebootet! Selv i overklokket tilstand hvor jeg har overkjørt minnebrikkene mine og klokket CPU så har aldri merket noe ustabilitet..

 

Skjekk profil for specs..

Det er fordi det er en shuttle. Hovedkortet bruker mindre strøm enn et fullt hovedkort. Kvaliteten på strømforsyningen er bedre og den er designet for å kjøre stabil i et AMD system. Mange av de crappy strømforsyningene leverer ikke strøm der de skal stabilt når man begynner å snakke store mengder.

Uansett så vil en stor strømforsyning av god kvalitet uansett være mer stabilt og forlenge datakomponentenes levetid.

Lenke til kommentar

Jeg har en enermax 350watts psu og den kjører det jeg har i profilen. På+12v leverer den 11,92volt på 5volt leverer den 5 volt og på 3,3volt leverer den 3,3volt.

 

Kan si meg meget fornøyd med denne strømforsyningen. Skal bli spennende og se om den overlever et par disker til

 

itilegg til signaturen kjører den 2 cd drev og 8katoder som står på all the time

og 11vifter og jeg har mange leds her og der som også skal ha sitt. I tilegg har jeg noen små saker koblet til usb

Endret av drbass
Lenke til kommentar

Amd [email protected]

Asus A7A266-E

256mb twinmos 2700 cas2 2.5v

WD 7200rpm 120gig

gammel 8xbrenner

128pci lydkort

ATI Radeon 9600pro

10/100mb pci nettverkskort

 

 

M/ Seventeam ST-200HR (5.5A - 12v)... ligger 0,1v under på 3.3 5 og 12v.

 

PSU viften går 300rpm fortere enn på pentium2 systemet den kom fra, tror ikke psu`en blir belastet så mye.

 

Trodde ikke maskinen ville starte m/200watt, men har vært nydelig å bruke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...