Tim Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Hei Nå har jeg i en stund brukt et "Via IDE kontroller" kort. Det har fungert fint og jeg har ikke opplevd noen problemer før nå nylig! En helt vanlig dag skulle jeg kopiere en cd for muttern så hun kunne ha en på hytta og en hjemme. Men da jeg satt i en cd i brenneren så hang pcen seg, TOTAL lockup! Det kom bar en høy durelyd fra høyttalerne så jeg måtte starte maskinen på nytt. Hvis jeg har i en cd i brenneren så nektet maskinen å laste Windows (den står bare å jobber på den loade tingen under oppstart). Derimot hvis jeg ikke har noen cd i brenneren går det fint. Men setter jeg en inn så henger pcen seg. Jeg har prøvd å bytte brenneren men det samme skjer. Nå driver jeg å bytter om på kabler og master\slave setting. Det jeg lurer på er hvordan burde jeg sette opp dette? HVordan skal jeg sette de enhetene som er koblet til kontroller kortet? Mulig jeg har funnet en måte som fungerer nå, det er å ikke ha en cd-stasjon på kontroller kortet. ALtså å la kun harddisker være på kontrolleren. Da fungerer det som det skal, men det tar 7min å kopiere en cd! Jeg har ikke CD-rom og brenner på samme kabel! Mulig dette ble litt rotete, men håper dere forstår og noen kan hjelpe meg! Dette har jeg: 1stk DVD spiller 1stk 24X Enermax brenner 2stk Western Digital 120gig (FTP Disker) 1stk IBM 30gig (system disk) Lenke til kommentar
Tim Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 Noen måte jeg kan finne ut om det virker som det skal nå? Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Noen måte jeg kan finne ut om det virker som det skal nå? Her sitter du åp et åproblem jeg også sliter emd.. Har ikke funnet en løsning enda.. og trur det ligger i hovedkortet ditt Problemet altså. Ellers kan det være en bios feil. Lenke til kommentar
Tim Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 HVordan kan det bare helt plutselig oppstå?!!!! Lenke til kommentar
geiri Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Samme drit skjedde med meg i helgen. Jeg avinstallerte idekontrolleren. Dro den ut. Startet windows normalt. slo av satt i kontrolleren uten enheter i en ANNEN PCI SLOT!. Installerte den. Slo av pcn. Oppdaterte bios på kontrolleren. Restart. satt i ett og ett komponent i kontrolleren. Og vips alt funket superb. Mulig det hele løses for deg også ved å prøve kontroleren i en annen pci port. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå