Kontorpult (Øystein) Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Heisann, til sommeren er jeg ferdig som lærling i Reservedelsfaget og skal gå videre på VG3 Påbygg for videre utdanning. Men jeg trenger noen tips, innspill, tanker/forslag til hva jeg burde studere og jobbe med videre. ? Jeg jobber nå som delemedarbeider hos en bilforhandler, her går det i kundebehandling, lagerstyring, salg av deler, tilbehør, etc. Bilbransjen er ikke noe jeg ønsker å fortsette innen. Denne utdanningsvegen tok jeg i en vanskelig del av livet mitt, og da falt det naturlig inn å velge interessen som brant mest for meg da. I tillegg jobber jeg deltid som butikkmedarbeider på Coop'n i heimbygda i helgene. Iløpet av disse to årene som lærling, har jeg funnet ut noe som er viktig for meg i arbeidslivet: -En jobb med mye å gjøre, som er mye selvdrivende, litt variert og som dagen går av seg selv. Hater å måtte be om noe å gjøre 15 ganger daglig.. -Jobbe med mennesker, gjerne servicebransjen eller innen helse/omsorg. -Gjerne turnus, kvelds/ettermiddagsjobbing og ukurante arbeidstider. -Trivsel går over lønn, dvs lønn er ikke noe jeg tenker mye på. -Noe annet enn en 8-16 jobb, åpen for nye innspill og spennende forslag her! Jeg trenger noe jeg kan legge sjela mi i, som jeg virkelig kan brenne for. Det trenger jeg for å komme meg videre i livet? På forhånd takk - Er som sagt åpen for det meste ? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Kanskje paramedic eller sykepleier hadde vært noe. Lenke til kommentar
comadore Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Har du vurdert politi, ambulansearbeider, vekter eller lignende? Det vil nok treffe de fleste punktene dine Iløpet av disse to årene som lærling, har jeg funnet ut noe som er viktig for meg i arbeidslivet:-En jobb med mye å gjøre, som er mye selvdrivende, litt variert og som dagen går av seg selv. Hater å måtte be om noe å gjøre 15 ganger daglig..-Jobbe med mennesker, gjerne servicebransjen eller innen helse/omsorg.-Gjerne turnus, kvelds/ettermiddagsjobbing og ukurante arbeidstider.-Trivsel går over lønn, dvs lønn er ikke noe jeg tenker mye på.-Noe annet enn en 8-16 jobb, åpen for nye innspill og spennende forslag her! Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 7. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2019 Jeg har vurdert og tenkt på sykepleier/paramedic, men det krever nok en god del innsats fra min side, da jeg sliter med store mengder blod - Det er en familiegreie, men som far sier, han blir mer og mer vandt til blod ettersom han blir eksponert for det. Jeg tar det med på lista og vurderinga. Politi/ambulansearbeider utgår da synet mitt ikke oppfyller kravene, dessverre. Vekter er ikke helt min greie, jeg er nok ikke riktige typen til å sette folk på plass Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Ambulansearbeider og paramedic er i praksis det samme. Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 8. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2019 Ambulansearbeider og paramedic er i praksis det samme. Aha, ja, men daså. Takk for opplysningen Lenke til kommentar
Sippe Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Har du mulighet til å korrigere synet ditt for å oppfylle kravene til utrykningssertifikatet? Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 11. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2019 Har du mulighet til å korrigere synet ditt for å oppfylle kravene til utrykningssertifikatet? Dessverre, øyelegen vil ikke gjøre noe pga høy risiko for skader i ettertid, derfor vil han vente så lenge som mulig, således jeg fungerer bra i hverdagen. Jeg er til kontroll årlig på sykehuset Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Hva med å studere sosialt arbeid eller barnevern? Da kan du for eksempel jobbe på ulike institusjoner der du alltid har mye å gjøre, jobbe med mennesker, varierte dager og ikke minst turnusarbeid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå