Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hjelp til videre utdanning

Anbefalte innlegg

Heisann, til sommeren er jeg ferdig som lærling i Reservedelsfaget og skal gå videre på VG3 Påbygg for videre utdanning. Men jeg trenger noen tips, innspill, tanker/forslag til hva jeg burde studere og jobbe med videre. ?

Jeg jobber nå som delemedarbeider hos en bilforhandler, her går det i kundebehandling, lagerstyring, salg av deler, tilbehør, etc. Bilbransjen er ikke noe jeg ønsker å fortsette innen. Denne utdanningsvegen tok jeg i en vanskelig del av livet mitt, og da falt det naturlig inn å velge interessen som brant mest for meg da. I tillegg jobber jeg deltid som butikkmedarbeider på Coop'n i heimbygda i helgene.

Iløpet av disse to årene som lærling, har jeg funnet ut noe som er viktig for meg i arbeidslivet:

-En jobb med mye å gjøre, som er mye selvdrivende, litt variert og som dagen går av seg selv. Hater å måtte be om noe å gjøre 15 ganger daglig..

-Jobbe med mennesker, gjerne servicebransjen eller innen helse/omsorg.

-Gjerne turnus, kvelds/ettermiddagsjobbing og ukurante arbeidstider.

-Trivsel går over lønn, dvs lønn er ikke noe jeg tenker mye på.

-Noe annet enn en 8-16 jobb, åpen for nye innspill og spennende forslag her!

Jeg trenger noe jeg kan legge sjela mi i, som jeg virkelig kan brenne for. Det trenger jeg for å komme meg videre i livet?

På forhånd takk - Er som sagt åpen for det meste ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du vurdert politi, ambulansearbeider, vekter eller lignende? Det vil nok treffe de fleste punktene dine :)

Iløpet av disse to årene som lærling, har jeg funnet ut noe som er viktig for meg i arbeidslivet:
-En jobb med mye å gjøre, som er mye selvdrivende, litt variert og som dagen går av seg selv. Hater å måtte be om noe å gjøre 15 ganger daglig..
-Jobbe med mennesker, gjerne servicebransjen eller innen helse/omsorg.
-Gjerne turnus, kvelds/ettermiddagsjobbing og ukurante arbeidstider.
-Trivsel går over lønn, dvs lønn er ikke noe jeg tenker mye på.
-Noe annet enn en 8-16 jobb, åpen for nye innspill og spennende forslag her!

Lenke til kommentar

Jeg har vurdert og tenkt på sykepleier/paramedic, men det krever nok en god del innsats fra min side, da jeg sliter med store mengder blod - Det er en familiegreie, men som far sier, han blir mer og mer vandt til blod ettersom han blir eksponert for det. Jeg tar det med på lista og vurderinga. :)

Politi/ambulansearbeider utgår da synet mitt ikke oppfyller kravene, dessverre. Vekter er ikke helt min greie, jeg er nok ikke riktige typen til å sette folk på plass :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Hva med å studere sosialt arbeid eller barnevern? Da kan du for eksempel jobbe på ulike institusjoner der du alltid har mye å gjøre, jobbe med mennesker, varierte dager og ikke minst turnusarbeid. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...