Gå til innhold

[Løst] Kjøpe og sette opp windows 10 på ny bygge-gamer PC.

Anbefalte innlegg

Hei. 

Ny på å bygge PC og har ikke installert programvare før, bare kjøpt ferdig pakke.

Tenker å installere windows 10 og muligens office.

Ser at det er STORE prisforskjeller på prisjakt / prisguide.

Billigste er LIVEKORT, og det er så billig i forhold til de andre at jeg lurer på om det er scam eller om det er til å stole på?

Noen som har noen erfaringer der?

Også, Er det bare å kjøpe nøkkel fra f.eks Livekort og så laste ned W10 fra Microsoft å så skrive inn nøkkel når man blir bedt om det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjøpt windows 10 lisenser for så lite som 30 kroner på ebay. De fungerer fint de .. men jeg er veldig usikker på hva som er "kosher" og ikke ift dette.

Jeg har sett på youtube-kanalen tech yes city at vip-scdkey.com skal være 100% lovlig. Jeg føler at han karen på den kanalen er seriøs nok til at dette stemmer .. men jeg har ikke sjekket dette opp selv.

Du kan jo ta en titt der også :)

Edit: Kinguin.net er også kjent. Jeg mener at disse sidene er legit .. det er lovlig liksom.  Problemet er vel når/hvis man er uheldig å får en lisens som ikke fungerer. Da kan det ta tid å få en ny, eller få pengene igjen. Jeg har vel kjøpt 5-6 lisenser rundt forbi (stort sett hvis jeg hjelper noen med en maskin og de har rota bort sin lisens..), og alle har fungert helt fint. Har handler fra kinguin og ebay.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt windows 10 lisenser for så lite som 30 kroner på ebay. De fungerer fint de .. men jeg er veldig usikker på hva som er "kosher" og ikke ift dette.

Jeg har sett på youtube-kanalen tech yes city at vip-scdkey.com skal være 100% lovlig. Jeg føler at han karen på den kanalen er seriøs nok til at dette stemmer .. men jeg har ikke sjekket dette opp selv.

Du kan jo ta en titt der også :)

Edit: Kinguin.net er også kjent. Jeg mener at disse sidene er legit .. det er lovlig liksom.  Problemet er vel når/hvis man er uheldig å får en lisens som ikke fungerer. Da kan det ta tid å få en ny, eller få pengene igjen. Jeg har vel kjøpt 5-6 lisenser rundt forbi (stort sett hvis jeg hjelper noen med en maskin og de har rota bort sin lisens..), og alle har fungert helt fint. Har handler fra kinguin og ebay.

Takk.  :)

Jeg kikket på Livekort fordi de kom opp som billigst på prisjakt og så hadde de 9, et eller annet på Trustpilot, men jeg følte meg ikke veldig betrygget når jeg leste noen av rewiew'sene, men sånn er det vel på alle sider pluss at mange sikkert bruker Trustpilot som "brekkstang" for at sidene skal komme raskt tilbake til de med god oppfølging.  :hm:

Da slår jeg ikke billigsidene helt fra meg enda, men velger å fortsette med omhu. 

Lenke til kommentar

Sånn som jeg skjønner det så er det umulig å vite om en lisens er utstedt av en "lisensiert distributør" eller evt. kommer "fra dynga", og ingen av disse billige sidene, som Livekort, Kinguin, vip-scdkey vil vel kunne garantere eller bevise at lisensene er 100% clean.

Da er det vel litt som i ville westen at who dares wins - or loses.  :hm:

Om det går åt skogen så har jeg jo evt bare tapt noen skarve kroner.

Lenke til kommentar

Sånn som jeg skjønner det så er det umulig å vite om en lisens er utstedt av en "lisensiert distributør" eller evt. kommer "fra dynga", og ingen av disse billige sidene, som Livekort, Kinguin, vip-scdkey vil vel kunne garantere eller bevise at lisensene er 100% clean.

Da er det vel litt som i ville westen at who dares wins - or loses.  :hm:

Om det går åt skogen så har jeg jo evt bare tapt noen skarve kroner.

Jeg kan garantere deg at dersom lisensen koster mindre enn 6-700,- så er det ikke en gyldig lisens. - Det du kjøper er en CD-key som virker, men lisensen er ikke gyldig.

Grunnen til dette er at disse nøklene er solgt under spesielle betingelse fra MS som du ikke oppfyller.

Lenke til kommentar

Jeg kan garantere deg at dersom lisensen koster mindre enn 6-700,- så er det ikke en gyldig lisens. - Det du kjøper er en CD-key som virker, men lisensen er ikke gyldig.

Grunnen til dette er at disse nøklene er solgt under spesielle betingelse fra MS som du ikke oppfyller.

Tja heller at den som selger de ikke oppfyller de kravene, den som kjøper er ikke skyldig.

Jeg tok kontakt med MS og dem sa at selgere var "system builders" som kan gi ut OEM lisenser til system dem bygger, de ville derimot ikke gjøre noe mot dem som kjøper dem, dog slo dem ned på en "reseller" dukket fort en annen opp. 

Var en stund siden dog, så kan være dem har endret policy.

Lenke til kommentar

Tja heller at den som selger de ikke oppfyller de kravene, den som kjøper er ikke skyldig.

Jeg tok kontakt med MS og dem sa at selgere var "system builders" som kan gi ut OEM lisenser til system dem bygger, de ville derimot ikke gjøre noe mot dem som kjøper dem, dog slo dem ned på en "reseller" dukket fort en annen opp. 

Var en stund siden dog, så kan være dem har endret policy.

Det er ikke snakk om noen skyld her - men et sett med betingelser som skal være oppfylt for at du har rett til å bruke lisensen i henhold til microsofts betingelser. - Microsoft vil jo aldri gå etter deg som kjøper - i verste fall så deaktiverer de bare alle disse lisensene som ikke er i henhold til betingelsene - men nå har de jo gitt bort W10 gratis, så hvorfor skulle de gjøre det?

Det forandrer ikke på at lisensen ikke er gyldig - det er betingelsene som fulgte med nøkkelen som bestemmer dette, og ikke om den virker eller ikke - slik sett kan du like godt bruke en crack.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...