zeebra Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Du vet tydeligvis ikke hva som menes med dokumentasjon for påstandene dine, da du bare refererer til påstander fra konspirasjonstullinger på youtube som om det skulle gi dine egne påstander en form for tyngde. Lær deg heller noe nyttig enn å ødelegge livet ditt ved å høre på det sprøytet der. Er det så veldig annerledes enn alle tullingene som gnåler om Russland og/eller Trump konspirasjonsteorier? Har aldri sett noen av de har presentert noe som helst av dokumentasjon eller bevis for sine ville påstander. Sannheten er jo at samfunnet nå til dags, også gjennom store mediahus og politikere, er fullt av konspirasjonsteorier. Da må man lære seg å skilne mellom hva som er sannsynlig og hva som er usannsynlig, eller i hvor stor grad ting er sannsynlig eller usannsynlig, så får man ta til betraktning informasjonen man sitter med i forhold til å vurdere dette. Men å skrike ut "konspirasjonsteori" hver gang man hører kontroversielle meninger, det begynner vel nå å bli ganske gammeldags, eller? 2 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Det er jo en hvit dress. Absolutt, om du ser videoen vil du få bekreftet at Cortez her fullstendig blåst i øveretasjen. Jeg har sett videoen, men jeg kommer ikke til samme konspiratoriske slutninger som deg. Er hvit dress lik KKK-kostyme? Ser du at det eneste kvinnene har til felles er en hvit jakke? Ser du at noen har sorte bukser og topper, mens andre har andre kombinasjoner? Hvorfor har de på seg hvit jakke? Er det fordi de tilhører KKK? Og til slutt, hvilken farge forbinder du med sosialisme og kommunisme? Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Hun er tatt i løgn om hvor hun er vokst opp og er en direkte bedrager. Hmm, hvem andre i det amerikanske statsapparatet har blitt tatt en del ganger i løgn nå etterhvert? Ellers: Det er lenge siden jeg har engasjert meg i en diskusjon her inne, men er det nå sånn at OP har kopiert en video fra en annen, fjernet de delene av videoen som identifiserer hvem som har laget den, for så å legge den ut her får å høste youtube views på sin egen kanal? 1 Lenke til kommentar
Dude12234 Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 (endret) Cortez virker for meg som Alice i eventyrland og den setningen om at 'hvis hun lagde en verden ville den vært fult av tull' Alice altså bare for å være klar... Etter å ha sett forskjellige debater hun er med i og fått litt innsikt i hennes green deal er det inntrykket hun gir meg... Det jeg la mest merke til i sotu talen var vel humoren til Trump og måten pelosi satt bak og kjempet med maska samt måten hun ga tegn til dei hvitklede.... ...Og hvorfor kjemper dere fremdeles frem og tilbake om hva hvor og sånt er vell kjent at folk har baktanker med det meste dei gjør dersom en har påpekt at det er sannsynlig og forklarer hvorfor. La heller folk selv bestemme seg for å kjøpe det eller ikke. 10-20 poster med krangling er vel bare sløsing med krefter og tid? Bruk heller hodet på noe nyttig i plassen for bare å krangle om ting. Min mening min fantasi mitt syn Finn dine egne ting. Eller bare kopier slik aper gjør. Redigering: jeg også kan kopiere litt her er en film om green deal fra en annen kilde Endret 8. februar 2019 av Dude12234 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Sannheten er jo at samfunnet nå til dags, også gjennom store mediahus og politikere, er fullt av konspirasjonsteorier. Da må man lære seg å skilne mellom hva som er sannsynlig og hva som er usannsynlig, eller i hvor stor grad ting er sannsynlig eller usannsynlig, så får man ta til betraktning informasjonen man sitter med i forhold til å vurdere dette. Men å skrike ut "konspirasjonsteori" hver gang man hører kontroversielle meninger, det begynner vel nå å bli ganske gammeldags, eller? Ekstraordinære påstander trenger ekstraordinære bevis. Definisjon på konspirasjonsteori fra Store norske leksikon: "Konspirasjonsteori er en forklaringsmodell som går ut på at ting som er galt i verden skyldes at mektige grupper i hemmelighet sammensverger seg for å fremme sin egen, skjulte agenda. Konspirasjonsteori er en nedsettende betegnelse som brukes for å signalisere at forklaringen er beheftet med logiske feil og problematisk omgang med fakta." Her tikkes alle parameterne i definisjonen. Dette er tekstbok konspirasjonsteorier. 1 Lenke til kommentar
Dude12234 Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 (endret) Min definisjon av konspirasjon: En gruppe eller person som ved hjelp av løgn, bedrag, hemmelighold, ulogiske bortforklaringer og problematisk omgang med fakta fremmer sin egen skjulte agenda..... Ofte gjort av folk med makt til å gjøre det.... redigering...Alle har sin egen oppfatning om ting.... Dersom dei ikke stoler blindt på alt dei blir fortalt. Endret 10. februar 2019 av Dude12234 1 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Min definisjon av konspirasjon: En gruppe eller person som ved hjelp av løgn, bedrag, hemmelighold, ulogiske bortforklaringer og problematisk omgang med fakta fremmer sin egen skjulte agenda..... Ofte gjort av folk med makt til å gjøre det.... Fremmer det diskusjonen hvis alle lager sine egne definisjoner av ord og begreper? 2 Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 8. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2019 Jeg har sett videoen, men jeg kommer ikke til samme konspiratoriske slutninger som deg. Er hvit dress lik KKK-kostyme? Ser du at det eneste kvinnene har til felles er en hvit jakke? Ser du at noen har sorte bukser og topper, mens andre har andre kombinasjoner? Hvorfor har de på seg hvit jakke? Er det fordi de tilhører KKK? Og til slutt, hvilken farge forbinder du med sosialisme og kommunisme? Kan du innrømme at Cortez sliter litt med kunnskapen om hvordan det amerikanske politiske systemet er satt sammen? KKK er satt på spissen og dette burde du også kunne se. Synes du ikke at det ser litt merkelig ut at de velger nettopp denne fargen da man ofte kan dra paralleller som f.eks til KKK her. Hva som synes mer sammenlignbart er faktisk sjakkbrettet med hvite (kvinnene) og sorte (mennene) feltene. Dette er essensielt for freemasons. All den symbolismen de benytter er ikke annet enn sinnssyk, så skulle ikke forundre meg. Den røde naturligvis, men betyr ikke at man kan bruke hvit heller. Om du sjekker Bernie Sanders video på twitter. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Kan du innrømme at Cortez sliter litt med kunnskapen om hvordan det amerikanske politiske systemet er satt sammen? KKK er satt på spissen og dette burde du også kunne se. Synes du ikke at det ser litt merkelig ut at de velger nettopp denne fargen da man ofte kan dra paralleller som f.eks til KKK her. Hva som synes mer sammenlignbart er faktisk sjakkbrettet med hvite (kvinnene) og sorte (mennene) feltene. Dette er essensielt for freemasons. All den symbolismen de benytter er ikke annet enn sinnssyk, så skulle ikke forundre meg. Den røde naturligvis, men betyr ikke at man kan bruke hvit heller. Om du sjekker Bernie Sanders video på twitter. Sliter er ikke akkurat ordbruken jeg ville ha valgt, selv om hun har hatt noen få uheldige/uriktige uttalelser. Hvis du ser en hvit brud i et bryllup, drar du da paralleller til KKK? Så gjentar jeg til slutt spørsmålet; hvorfor stiller kvinnene i hvite jakker? Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 8. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2019 Sliter er ikke akkurat ordbruken jeg ville ha valgt, selv om hun har hatt noen få uheldige/uriktige uttalelser. Ok, fair enough. Hvis du ser en hvit brud i et bryllup, drar du da paralleller til KKK? Nei, men jeg begynner nesten undre om det er mer til dette sort/hvit freemason symbolismen igjen. Ettersom jeg ikke tror på tilfeldigheter hadde jeg ikke blitt overrasket. Så gjentar jeg til slutt spørsmålet; hvorfor stiller kvinnene i hvite jakker? Fristet til å tippe freemasons igjen. Dette ville aldri bli sagt rett ut, så du må gjerne gi meg svaret om de har gitt en forklaring. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Fristet til å tippe freemasons igjen. Dette ville aldri bli sagt rett ut, så du må gjerne gi meg svaret om de har gitt en forklaring. Har du ikke fulgt med på "din egen" video https://youtu.be/xzj8QLLT58o?t=46 Hint: Det har noe med et 100-års jubileum. Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 8. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2019 Har du ikke fulgt med på "din egen" video https://youtu.be/xzj8QLLT58o?t=46 Hint: Det har noe med et 100-års jubileum. Vet at det var ifm. stemmeretten til kvinnene dette 100-års jubileumet, men at de benyttet hvite jakker gikk meg hus forbi. Har de noen forklaring for hvorfor akkurat denne fargen er valgt? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 (endret) Personlig vil jeg vel si at det å gi kvinner stemmerrett var en katastrofe ... kun overgått av det å gi menn stemmerett. Endret 8. februar 2019 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 8. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2019 Nesten slik at jeg kunne sverget på at dette var photoshopet Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Nesten slik at jeg kunne sverget på at dette var photoshopet Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Har de noen forklaring for hvorfor akkurat denne fargen er valgt? Ikke meg bekjent. Men siden dette var noe de fleste kvinner i kongressen gjorde, er det i hvert fall naturlig at de ikke brukte verken rødt eller blått. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 (endret) Men å skrike ut "konspirasjonsteori" hver gang man hører kontroversielle meninger, det begynner vel nå å bli ganske gammeldags, eller? Det er virkelig ikke vanskelig å skille mellom konspirasjonsteori og "kontroversielle meninger". Selv du ser at trådene til AnArv ikke er eksempler på en "kontroversiell mening". Endret 8. februar 2019 av Reg2000 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Cortez virker for meg som Alice i eventyrland og den setningen om at 'hvis hun lagde en verden ville den vært fult av tull' Alice altså bare for å være klar... Demokratene gir fullstendig blaffen i hva som er i USA sine interesser, de bryr seg kun om makt. Kvalme glis hver gang de kan sabotere politikken til Trump, kvalme smil hver gang de kan forhindre republikanerne i noe som helst. At folk ikke ser rett igjennom disse kvalme personene er for meg et mysterium. Ikke det at den andre siden av saken er bedre. Hele det politiske systemet er gjennområttent og korrupt. Et godt eksempel er jo når Trump dro frem både Schumer og Pelosi på TV og forhandlet med dem på direkten. Da viste han virkelig at disse menneskene er umulig å forhandle med, samtidig som de med kvalme glis sitter å nyter at de kan sabotere for sitt eget land og for Trump. Det sies jo at politikken handler om pest og kolera og valg av det minst dårlige alternativet. Men her virker det iallefall rimelig klart hvem som er det dårligste alternativet av de to. Svært mange demokrater har rett og slett vist seg frem som sinnsyke individier med helt hinsides syke syn på ting. Statsstøttet kjønnslemmlestelse, normalisering av sinnsykdommer, glorifisering av homofile, fremheving av rabiate feminister (maskulinister), multikulturalisme, krig og atter krig, støtte til terrorister, diktere forhold i andre land og kalle det demokrati, bedriftssosialisme (fascisme?), stadige angrep på kristendommen, satanisme (??) osv osv. Disse tingene gjelder overhode ikke bare USA, det er en agenda vi også ser gå igjen i Europa. 2 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 (endret) Ikke meg bekjent. Men siden dette var noe de fleste kvinner i kongressen gjorde, er det i hvert fall naturlig at de ikke brukte verken rødt eller blått.Skal jeg gjette har det noe med "white feather" å gjøre. Det var i løpet av første verdenskrig hvor kvinner gikk rundt i gatene og delte ut hvite fjær til menn som ikke hadde vervet seg til militæret. "White feather" "The white feather is a widely recognised symbol, although its meaning varies significantly between different countries and cultures.[1] In the United Kingdom and the countries of the British Empire since the eighteenth century it has been used a symbol of cowardice, used by patriotic groups, including prominent members of the Suffragette movement and early feminists, in order to shame men into enlisting. However in some cases of pacifism and in the United States armed forces, it is used to signify extraordinary bravery and excellence in combat marksmanship." Det har blitt et slags symbol på kvinner av en eller annen grunn. Menn gjør aldri nok. Endret 9. februar 2019 av fokkeslasken 1 Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 9. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2019 Skal jeg gjette har det noe med "white feather" å gjøre. Det var i løpet av første verdenskrig hvor kvinner gikk rundt i gatene og delte ut hvite fjær til menn som ikke hadde vervet seg til militæret. "White feather" "The white feather is a widely recognised symbol, although its meaning varies significantly between different countries and cultures.[1] In the United Kingdom and the countries of the British Empire since the eighteenth century it has been used a symbol of cowardice, used by patriotic groups, including prominent members of the Suffragette movement and early feminists, in order to shame men into enlisting. However in some cases of pacifism and in the United States armed forces, it is used to signify extraordinary bravery and excellence in combat marksmanship." Det har blitt et slags symbol på kvinner av en eller annen grunn. Menn gjør aldri nok. Wow! Dette var i allefall ikke jeg klar over. En krig satt i gang for profitt. Dette beviser som jeg snakket om i den andre tråden at feminismen er skapt for at man skal skape splittelse. Med tanke på at den ble grunnlagt av datteren til en bankmann bygger disse opplysningene opp under indisiene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå