AnonymDiskusjon Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Først, jeg setter veldig pris på om noen vil svare meg.Jeg har holdt på med min nåværende kjæreste i noen år, vi har vært sammen siden i sommer. Det har alltid vært svingende temperatur mellom oss, men vi hadde tilslutt lyst til å prøve skikkelig. Jeg, jenta i forholdet, har vært den med mest interesse, men han var pådriver for forholdet tilslutt. Han ukependler og er hjemme annenhver helg, så vi ses ikke så mye, men har hatt mye kontakt på telefon. Vi hadde et veldig fint forhold noen måneder i høst. I vinter ble jeg svært deprimert, av flere grunner.Jeg var irritabel og sårbar, gråt omtrent hver dag. Jeg følte ikke jeg fikk nok trøst hos kjæresten, og dette fikk meg til å føle at tilværelsen var enda mer vanskelig. Jeg orket ikke å snakke med venner. Jeg har jobbet med å stole på han, dette har vært vanskelig, vi såret hverandre mye mens vi «bare holdt på», og sårene satt dypt hos meg. Ved den første følelse av at jeg ble nedprioritert, eller at han chattet med gamle flørter, ble jeg redd, fustrert og knakk sammen. Jeg gråt mens jeg snakket på telefonen med han, han synes dette var slitsomt. Han synes det er ubehagelig å snakke om følelser, jeg trenger bekreftelse for å føle meg trygg. Jeg angrer på at jeg tok ting opp på denne måten, at jeg ikke kunne kontrollere meg bedre. Jeg hadde nok lettere kunne blitt forstått om vi heller snakket skikkelig, i stedet for at jeg hulket i vei på telefonen. Det som plager meg mest nå er at han chatter/flørter med ei spesifikk venninne på sms. Før vi ble sammen, hadde hun kjæreste, og de møttes ikke, selv om de hadde jevnlig kontakt på sms. Jeg, den sniken, leste meldingene, jeg vet det ikke er pent gjort. Jeg følte, og gjør fortsatt, behov for å «overvåke» situasjonen. Jeg føler meg ikke trygg. Hun vet ikke at vi er sammen. Hun spurte om han ville besøke henne. Han svarte postitivt, men at han ikke kunne den helga. Han liker hvert eneste bilde hun legger ut. Jeg kjenner henne ikke, men har blitt en tragisk stalker av henne.Jeg har vegret meg for å spørre han om henne. Jeg har tenkt at han ønsker å holde henne på kroken, i tilfelle det ikke blir noe mer oss, som jeg for så vidt kan forstå, vi har ikke hatt det så bra de siste månedene. Det er vondt, stressende og ubehagelig å føle behovet for å sjekke telefonen hans. Hver gang han liker et bilde av henne får jeg tårer i øynene, blir fustrert. For en uke siden la hun ut et bikinibilde av seg selv, og det var dråpen for meg at han likte det. Jeg føler meg truet av henne. Jeg er ikke like tynn. Dere tenker sikkert at jeg bare burde gå, jeg er for så vidt enig, men dette er også vanskelig. Jeg er på vei opp av depresjonen, faktisk føler jeg meg mye bedre, og har lyst å gi forholdet en siste sjans mens jeg er frisk. Motivasjonen dempes av kontakten med henne, jeg isolerer meg. Samtidig har jeg ikke lyst til å gi slipp. Jeg ønsker å holde på han litt til, jeg ønsker at han også skal ville prøve med meg. Jeg ser at jeg ikke har vært perfekt de siste månedene. Jeg føler sterkt behov for å snakke med han om henne. Mitt hovedspørsmål: Hvordan kan jeg snakke med han om henne? Bør jeg la være?Jeg har vurdert å spørre om han følelser for henne, eventuelt om han har lyst til å treffe henne, kanskje oppfordre han til å gjøre dette (?). Bruke navnet hennes.Hvem er hun? Kan jeg kanskjespørre.Jeg har lyst til å si at det var ubehagelig å se at han likte bikinibilde, og ellers alle bildene av henne.Jeg har lyst til å be han slutte å ha kontakt med henne, si at jeg ikke vil være sammen med han om han fortsatt skal ha kontakt med henne. (Usikker på om jeg pusher for hardt med den siste.)Hva er den beste måten å ta opp dette med henne på?Er det ok å like bilde av andre i bikini på insta når man er sammen med ei aen?Er det ok å like alle bildene til ei når man har kjæreste? Anonymous poster hash: e1499...b42 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Vel, for min del, er det mange røde flagg her. Dette er dog kun mine holdninger: 1) Det er ikke greit å like andre bikini- eller lettkledde bilder når man er i et forhold. 2) Man skal være veldig forsiktig med hvem man har kontakt med når man er i et forhold, og man burde alltid være åpen med partneren om nye kontakter og hvilken rolle de spiller i sitt liv. Å føle seg "truet", er et tegn på hengivenhet, og burde ikke være flaut å nevne til partneren. Da burde partneren være ærlig. 3) Du behøver ikke å spørre direkte hvem ho er, men du kan spørre han om det finnes andre jenter i livet hans som han ikke har fortalt deg om. Ikke bruk punkt-spesifikk informasjon direkte, men spør perifért, for å få han til å innrømme, eller tvile på sine handlinger og følelser, sånn at han kan granske dem, og forhåpentligvis bli mer ærlig mot deg. Gi han sjans til å være ærlig. 4) Hvis dette forholdet skal ha en bærekraftig fremtid, er det viktig at dere setter av tid til å snakke om slike ting, helst så det ikke blir så rent tilfeldig hele tiden. For vi er alle i forskjellig humør hele tiden, noen ganger er noen i humør til å prate, og kanskje ikke partneren. Hvis man setter av tid, kanskje 3 ganger i uka, så kan man forberede psyken og spørsmålene litt i hodet. Men selvsagt, er det visse ting, kan man ta det innimellom. Men bare ikke ta de store, dype og vanskelige samtalene på sparket hele tiden. Det er viktig å ha noe fast å forholde seg til. Dét kan bidra til å styrke tillitsforholdet over tid. Hvis det blir tilfeldig hele tiden, vet man aldri når det blir store utbrudd, og dét kan være slitsomt for begge parter. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 (endret) Hvis du skal prate med han om det så vær klar over at du gjorde en shitty ting (snoking) og ikke benekt det, alle gjør shitty things av og til. For å være helt ærlig så hadde jeg ikke giddet å bruke tid på en dude som syns jeg er SLITSOM når jeg gråter. Da kan han dra rett til helvete. Klare tegn på at han ikke er beredt eller ønsker å faktisk hjelpe deg når du har det vanskelig. Ikke kast bort mer tid bare fordi du allerede har kastet bort xx mengde tid på denne duden. Ta samtalen. Vær ærlig. 100%. Hvis han bare avviser deg og dine følelser så er det også ett svar, eller ingen respons er også ett svar! Husk det. Hun er din dealbreaker og det ingenting i veien for det. Du sitter ikke og nekter han å ha kvinnelige venner generelt? Hvis det er noen han har hatt noe spesielt med eller du føler at han ønsker det så er det helt fair å be han om å back off eller bare gå å pule henne. Endret 8. februar 2019 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå