Gå til innhold

Nå har de første Model 3-bilene blitt utlevert i Europa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne forsto jeg ikke? Saken omhandler at det nå er utlevert model 3's i EU for første gang.

En amerikaner ble sitert da han uttalte seg positivt om Tesla i artikkelen. Det må slås knallhardt ned på, skjønner du vel.

 

 

 

 

Delivery Hell Goes Europe.

Viktig å få inn litt drittkommentarer om Tesla ja. Særlig viktig for de som ikke engang eier en selv men likevel alltid må spy ut oppgulp om Tesla under samtlige Tesla-artikler som legges ut.

 

Tesla Model 3s hit Europe, but their Autopilot feature is disabled

 

 

Tesla for en uke siden:

"fully certified for sale in Europe"

Noen timer senere er også autopilot godkjent.

 

Var nå egentlig dette noe å krisemaksimere over da?

 

Ja, Model 3 var "fully certified for sale in Europe" også før autopilot ble godkjent. Flere krisemaksimererspørsmål da?

 

Det er voldsomt hva folk skal henge seg opp i bare for å ha noe å slenge dritt om...

 

 

 

Tilgang på reservedeler og overfylte timeavtaler hos Tesla-verksteder... Mange bør håpe på at de ikke får en bil med feil eller at de bulker på glatta. Tesla har en lang vei å gå på å levere service og reparasjon innenfor fornuftige tidsrammer...

Tesla har autoriserte verksteder som kan fikse bulker, så det er tilgang på deler det står på. Men nå skal de jo flytte delelager lokalt så det blir mindre ventetid på det også.

 

Da blir det etter hvert lite igjen å syte og klage over for haterne, gitt. Og merkelig nok er det de som aldri har eid Tesla og sannsynligvis heller ikke kjørt en som er aller mest negative.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Kult :) Men, jeg må si jeg er glad vi kansellerte vår plass i køen. Depositum a 10k, så får man bil kanskje 4 uker før alle andre etter å ha ventet i 3år :D Det er vel hva man kaller en epic fail.

Det at Tesla klarer å produsere nok til å levere ganske raskt til mange er en epic fail?

 

Jaja...

 

 

 

 

er bensin og dieselbiler skadelige? - i så tillfelle, må de tilbakekalles (elektrisk motor på diffrensialen og batterier hvor enn de måtte passe)

Ja, bensin og diesel er skadelig både for det globale klimaet og den lokale luftkvaliteten

 

 

 

 

 

Hva må jeg gjøre for å få en model 3 innen 7 uker?

 

Tesla sine nettsider sier 12-18 måneder:

 

30voz6x.jpg

Hvilke nettsider? Hva er adressen? Hvis jeg går inn på tesla.com og "bestill Model 3" så står det estimert levering i mars.

 

https://3.tesla.com/no_NO/model3/design?#battery

Lenke til kommentar

Spiller liten rolle når det ikke er marked for mer enn totalt 150 000 i året. I Europa har mindre enn 20 000 bestilt selv om det har vært åpent for det i to måneder. I Kina rundt 2000. I USA har man en brøkdel av salget sammenlignet med før jul.

I USA var 2/3 av salgene til nye kunder som ikke hadde reservasjon fra før.

 

Tesla har ikke drevet vanlig reklame, men har basert seg på word of mouth.

 

Når Model 3 begynner å komme på veiene i Europa så vil flere oppdage bilen og flere vil se at de har råd til den, og de kommer til å kjøpe den, og enda flere vil se den, og så videre.

 

Det blir en snøballeffekt.

 

Og Tesla har ikke engang kjørt vanlig reklame og ikke markedsført bilene sine på tradisjonell måte i særlig grad.

 

Folk flest vet ikke noe om Tesla. Når venner og bekjente begynner å få seg Tesla så vil de snart lære mer, og flere og flere vil lære om Tesla og ønske å kjøpe vidunderbilene som knuser alt annet.

 

Hva i huleste er det du snakker om? Hele poenget er at Tesla holdt dette skjult for kundene sine og kun kommenterte det etter at pressen fortalte om det.

Å herregud. Den evinnelige krisemaksimeringen... Autopilot er nå godkjent. Det var et problem i en ørliten stund etter at de aller første kundene hadde fått bilene sine. Det påvirket KANSKJE et ørlite antall kunder.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Tingen med Tesla er vel at det kan føles ekstremt imponerende på en kort testtur. Entusiasmen kjøler som regel ned dog etter man har levd med den en stund og funnet en del rare løsninger. Alle produkter har styrker og svakheter. Tesla menigheten og fanboys av merket vil nok over tid presse meg bort. Mange er veldig toxic i sin oppførsel og bruker mye energi på å overbevise andre. Ikke misforstå meg her nå, TMS er en fantastisk bil på de aller fleste måter. Likevel trenger det ikke være rett bil for nettopp deg, av ulike grunner. Per nå er det ingen konkurrent hvis man skal kjøre svært langt per dag, eks over 50 mil, eller hvis man skal kjøre over store deler av Europa. Som roadtrip maskin er den helt rå. Som bil i nærområdet trenger det ikke være riktig valg, her fins det langt mer snertne biler til en vesentlig lavere pris. Man må rett og slett velge hva som er viktig for en selv, ingen bil er best på alt. Fanboys av merket vil som regel prøve å overbevise deg, og snakke ned eventuelle ulemper. Jeg syns man bør ta de med en klype salt, ikke alt er heaven i Tesla-verden som mange prøver å gi inntrykk av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tingen med Tesla er vel at det kan føles ekstremt imponerende på en kort testtur. Entusiasmen kjøler som regel ned dog etter man har levd med den en stund og funnet en del rare løsninger.

Det er ikke min erfaring, etter snart to år og 60k km. Entusiasmen har kanskje kjølt ned litt, men det vil alltid skje med ny bil. Ettersom tiden går så blir ny bil gammel bil.

 

Tesla eiere er også de mest fonøyde elbileeierne. https://elbil.no/samme-bilmerke-%C2%AD-men-elbilistene-er-mest-fornoyd/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...