Gå til innhold

Nå har de første Model 3-bilene blitt utlevert i Europa


Anbefalte innlegg

Kan like gjerne være at de klarer det innen utgangen av juli. Det var et konservativt estimat.

Spiller liten rolle når det ikke er marked for mer enn totalt 150 000 i året. I Europa har mindre enn 20 000 bestilt selv om det har vært åpent for det i to måneder. I Kina rundt 2000. I USA har man en brøkdel av salget sammenlignet med før jul.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om "halvparten" venter på short range, så er det minimum 75000 som skal ha bil før nye bestillinger. Hvordan er det null biler som skal leveres?

Halvparten av 450.000 reservasjoner er 225.000, som da venter på SR. Med noe sånt som 200.000 levert eller på vei til kunde og en del som har kansellert, så er det ca null som venter på LR AWD og P.

 

Dette stemmer så klart ikke helt, du har også RHD-markeder som vil måtte fortsette å vente noen måneder. Og en del av bilene som har blitt levert i USA har blitt levert til nye kunder som ikke hadde en av de 450.000 reservasjonene. Men sånn grovt sett så har det aller meste av køen blitt tatt unna for utgavene som leveres i dag. Noe som gjør at man kan bestille Model 3 i dag og få den i mars 2019.

Lenke til kommentar

Det står "mars".

 

Tesla har bygget 190000 Model 3 til nå. På det meste var det 450000 reservasjoner. Mange har kansellert. Var det ca 23% (tatt fra hukommelsen)? Dvs. Tesla skal levere minimum 150000 biler til andre før nye bestillinger leveres.

 

Det er derfor åpenbart at det ikke menes mars 2019.

Åpenbart at det ikke mener mars når det står mars?

 

Mange venter på SR, denne kan ikke bestilles enda. Mange venter i andre deler av Norge, de får ikke innen mars osv.

 

Bestiller du i dag får du ila mars(+ noe ekstra tid som vanlig..)

 

Det er ikke så veldig vanskelig å forstå.

 

Sto Februar/mars når jeg bestilte, min kommmer i mars(2018).

Lenke til kommentar

Spiller liten rolle når det ikke er marked for mer enn totalt 150 000 i året. I Europa har mindre enn 20 000 bestilt selv om det har vært åpent for det i to måneder. I Kina rundt 2000. I USA har man en brøkdel av salget sammenlignet med før jul.

Man kan forvente at Tesla vil fortsette å justere priser og utvalg i henhold til etterspørselen de har behov for. Når de introduserer MR i Europa kan man forvente en god del tusen nye bestillinger. Samme med leasing-muligheter. Samme med å ha lagerbiler, som kan kjøpes på noen dager/uker. Samme med tilgang på prøvekjøring. (Jeg tror man må ha inne bestilling for å prøvekjøre i dag. Eller være journalist. De har bare 17 biler.)

 

Og så må man ikke undervurdere nabo-effekten. Svært mange i Europa kjenner ikke til Tesla, eller om de kjenner til Tesla og Model 3, så er de som mobile99, og tror det vil ta lang tid å få bil.

Endret av Espen Hugaas Andersen
Lenke til kommentar

Fasinerende, spesielt med tanke på skjembildene av tesla sine nettsider som påstår 12-18 måneders levering. Skjermbildene ble postet i innlegg #33 og #35.

Som det bare er du som klarer å finne. Vi andre får opp leveringstid i Mars..

 

 

Forøvrig er dette den dummeste samtalen jeg har kommet over på en laaang stund. Står det mars og en befinner seg før mars i tidspunktet er det såklart snakk om inneværende år.

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Linken er https://3.tesla.com/model3/delivery-estimate?&redirect=no

 

Sannsynligvis må man logge på med en konto som ikke har en reservasjon/bestilling allerede.

 

Du prøver å dra til my tesla å se på delivery estimate. Noe som er helt meningsløst. 

 

Dra her du:

 

https://www.tesla.com/no_NO/model3

 

Der står det en knapp, bestill nå. Trykker du der får du opp estimert leveringstid Mars. Så kan du jo ringe tesla å høre  hvilket år de mener med Mars... Ikke skyld på meg om de ler og gjør narr av deg i andre enden..

Lenke til kommentar

Ikke skyld på meg om de ler og gjør narr av deg i andre enden..

Det avhenger vel kanksje litt av hvordan man formulerer seg. Jeg kan ikke akkurat si at de lo da jeg spurte om det kunne være lurt å fjerne feilinformasjonen.

 

Uansett så hørtes det ut som at man må regne med 3 måneders leveringstid selv om det står mars i konfiguratoren.

Lenke til kommentar

Det avhenger vel kanksje litt av hvordan man formulerer seg. Jeg kan ikke akkurat si at de lo da jeg spurte om det kunne være lurt å fjerne feilinformasjonen.

 

Uansett så hørtes det ut som at man må regne med 3 måneders leveringstid selv om det står mars i konfiguratoren.

 

Jeg vill faktisk ikke si det er feilinfo heller, for det er en generell info om leveringstid for model 3. Og det er fortsatt en vesentlig modell som mangler. Men 3-19 måneder passer nok bedre! 

 

Ja litt flesk må en somregel legger på. Mars er jo nesten 2 måneder i seg selv om de leveres sent. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...