Gå til innhold

Mercedes og Tesla diskuterer samarbeid om el-varebil


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje de ikke plasserer ladepluggen like tullete som på VW sin e-crafter. Midt på bilen så en må parkere med sida mot laderen for at kabelen skal rekke frem.

Hehe, det er rimelig episk å se TeslaBjørn bli helt apatisk over hvor dårlig den løsningen er. 

 

Sånn går det når man må lage elbiler kun for å ikke få bøter - i et mellom segment før man har ting ordentlig på plass som MEB plattformen. Ikke akkurat mye penger som har gått inn i den konverteringen der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at ladepluggen er der den er på E-crafter, er fordi det er en konvertering av fossildrivstoff-bil til el-bil. Uten å endre mer enn nødvendig. Da setter de lagekontakten der man normalt sett fyller diesel, og sparer masse penger, og driter i om det fungerer eller ikke.

 

Korttenkt snarvei, synes jeg.

Lenke til kommentar

Så mye pjatting for å få sagt så lite ... :nei:

Men her var jo problemet plasseringen av bilen - ikke ladepluggen ...

 

Du må se begge videoene tror jeg  :wee:

Uansett, ladepluggen på eCrafter er håpløst plassert. Mulig han gjorde noe feil, men du får ikke åpnet døra en gang, når du setter i laderen. Denne skulle vært i front av bilen, ingen tvil en gang

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Grunnen til at ladepluggen er der den er på E-crafter, er fordi det er en konvertering av fossildrivstoff-bil til el-bil. Uten å endre mer enn nødvendig. Da setter de lagekontakten der man normalt sett fyller diesel, og sparer masse penger, og driter i om det fungerer eller ikke.

 

Korttenkt snarvei, synes jeg.

Korrekt. Denne modellen er kun her for å fylle opp CO2 kvoter. 

Lenke til kommentar

Dette kan bli bra!

OM Mercedez får gjøre det de er gode på, og Tesla det de er gode på, så tipper jeg dette blir en knallbra bil.

MB vil nok i utgangspunktet følge klassisk tradisjonell bil-industri, men med Tesla sin ambisiøse og u-tradisjonelle tankegang, så kan dette lett bli varebilen som «tar over verden».

 

Håper bare de begge klarer å «gi og ta»

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...