salte aper Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 hei har brukt norton antivirus 2004 hittil men etter en stund fikk jeg en stoor virus som fuc*ket hele pcen så jeg måtte reinstalere xp. etter jeg reinstalerte xp får jeg ikke instalere SP1 eller Norton antivirus og norton internet security 2004 husker ikke hva viruset het men det var noe sånt Teekid,Csrss,W32blast fikk mange.noen som vet hva jeg skal gjøre? og ogsån antivirus program burdte jeg kjøpe/laste ned nå? Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 Format C: det går ikke! når jeg reinstalerte gikk det heller ikke ann å formatere C:!! pcen skrur seg av uten grunn , får å slå på den da må jeg dra ut strømmkabelen og sette den inn igjen får at den skal og mye mer får at den skal funke! Tror jeg har virus ! Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Start maskinen i safe-mode, og kjør et AV-prog. Om du får lov til det da. Hadde vært en del lettere om du hadde visst eksakt hviket virus du har fått, fant ikke noe på de navnene du oppga over. Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 jeg har ikke noe AV prog. fordi det ikke går. sånn fikk jg viruset: jeg åpnet en exe fil så ble den bare borte filen forsvant bare på oppgavebehandling var det 2 Csrss.exe den ene vare fake men det gikk ikke ann å lukke det også var det teekid.exe.etter det fikk jeg feilmelding om at pcen skrur seg av om 60sek.det gjorde den hele tiden.jeg prøvde å avslutte Csrss.exe og teekid.exe på >kjør>msconfig det gikk heller ikke.så jeg reinstalerte pcen men fikk ikke formatert C: akuratt nå så skjer det noe med pcen igjen alt blinker trenger hjelp!! Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Høres etter min mening ut som MSBLASTER det der. Er ikke noe ekspert på område, men etter det jeg har lest, kan det minne om blaster Finn et program her, og legg det inn, hvis du får lov. Her ligger det også noen antivirusprogram, kansje noen av det fjerner viruset ditt. Håper dette hjelper. Håper også alle dere andre her på forumet, får en fin jul, og et godt nytt år Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 instalerte avg 6,0 fant 25 viruser men får en melding hele tiden Virus identited I-Worm/sober.a og at den er her->C:\windows\system32\drv.exe hva skal jeg gjøre nå? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Last ned removal-tool her; http://securityresponse.symantec.com/[email protected] Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 jeg lastet ned filen hva skal jeg med den Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 1. Download the FixSober.exe file from: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixSober.exe 2. Save the file to a convenient location, such as your downloads folder or the Windows Desktop (or removable media that is known to be uninfected, if possible). 3. To check the authenticity of the digital signature, refer to the section, "Digital signature." 4. Close all the running programs before running the tool. 5. If you are on a network or you have a full-time connection to the Internet, disconnect the computer from the network and the Internet. 6. If you are running Windows Me or XP, then disable System Restore. Refer to the section, "System Restore option in Windows Me/XP," for additional details. CAUTION: If you are running Windows Me/XP, we strongly recommend that you do not skip this step. The removal procedure may be unsuccessful if Windows Me/XP System Restore is not disabled, because Windows prevents outside programs from modifying System Restore. 7. Double-click the FixSober.exe file to start the removal tool. 8. Click Start to begin the process, and then allow the tool to run. NOTE: If, when running the tool, you see a message that the tool was not able to remove one or more files, run the tool in Safe mode. Shut down the computer, turn off the power, and wait 30 seconds. Restart the computer in Safe mode and run the tool again. All the Windows 32-bit operating systems, except Windows NT, can be restarted in Safe mode. For instructions on restarting the computer in Safe mode, read the document, "How to start the computer in Safe Mode." 9. Restart the computer. 10. Run the removal tool again to ensure that the system is clean. 11. If you are running Windows Me/XP, then re-enable System Restore. 12. Run LiveUpdate to make sure that you are using the most current virus definitions. Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 jeg lastet ned removal tools men den fant ikke noe jeg vet det er noe galt med pcen får den skrur seg av noen ganger og da er det vanskelig å starte den igjen? fikk en virus melding av AVG(antivirusprog) virus identified fikk ikke notert hva viruset het får pcen skrudde seg av.men det var ikke WORM/SOBER.A Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 og en ting til på oppgavebehandling har jeg 2 rundll32.exe er det vanlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå