KjeRogJør Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 så pusserarmen nå. Kamera inne i bil?Tror ikke det, du ser en parallellarm som indikerer bruk av en maritim vinduspusser. Pantograf, brukes på busser også. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Noen har jo hatt teorier om skader under vannlinja, i tillegg til flengen i siden. Hadde vært fint å fått bilder av skroget nå som det er oppe i dagen. 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Pantograf, brukes på busser også. https://www.flak.no/produkter/elektronikk/vindusviskere/paralell-viskerarm-pH1009100 Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Godt jobba! Skal vi satse på «ny jomfrutur» med Helge Ingstad våren 2020 med samme mannskap som havarinatten? La oss håpe at guttan og jenten som tilhørte Helge Ingstad kan seile igjen med samme skute. Og det må jo bli mye meir kostbart å bygge ny fregatt,enn å renovere HI,kan ikke forstå annet. Pluss mye bedre for miljøet. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 det må jo bli mye meir kostbart å bygge ny fregatt,enn å renovere HI,kan ikke forstå annet. kan se det på annen måte, av de fem fregattene, har det aldri vært mer enn tre (såvidt jeg vet) som har vært operasjonelle samtidig. Det har til enhver tid lagt et par til kai og blitt brukt som donor-skip (Riksrevisjonen kalte det i sin rapport kannibalisme) Med andre ord, hvis man på liv & død skal erstatte Ingstad, blir det vel billigere å sette i stand den av de øvrige som ligger som donorskip. Det skipet er i alle fall helt i skroget og ikke vært under vann. 2 Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 det må jo bli mye meir kostbart å bygge ny fregatt,enn å renovere HI,kan ikke forstå annet. kan se det på annen måte, av de fem fregattene, har det aldri vært mer enn tre (såvidt jeg vet) som har vært operasjonelle samtidig. Det har til enhver tid lagt et par til kai og blitt brukt som donor-skip (Riksrevisjonen kalte det i sin rapport kannibalisme) Med andre ord, hvis man på liv & død skal erstatte Ingstad, blir det vel billigere å sette i stand den av de øvrige som ligger som donorskip. Det skipet er i alle fall helt i skroget og ikke vært under vann. Mener at det er Fritjof N. som er under mest kanibalisering for tiden. Sett i allefall den som mangler deler i stand. Bygg opp et seriøst delelager, bl.a. med det som kan berges fra Helge I. La skipsklokken og navneplakett henge på et for marinen sentralt sted, for å minne om at en ved uaktsomhet, og det som måtte fremkomme senere, kan sette marinen i et svært uheldig lys. Og til en pris som kan bli enda høyere enn penger. Bort med "verdensmesternykker", og opptre med ærbødig respekt mot alle, særlig i fredstid. Ulykken hadde dødelig potensiale..!! Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 får bare krysse fingrene for at ekvipasjen ikke snurrer rundt, under ferden videre. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Da er det slakk i siste løfteutstyret, Gulliver og Rambiz er uten last. Lenke til kommentar
G Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 (endret) Med andre ord, hvis man på liv & død skal erstatte Ingstad, blir det vel billigere å sette i stand den av de øvrige som ligger som donorskip. Det skipet er i alle fall helt i skroget og ikke vært under vann. Kanskje en supercomputer kan besvare det? Uansett så er det litt trist å se at sivile spørsmål bukker under for militære spm. i USA. Prioriteringer heter det visst. Endret 3. mars 2019 av G Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 (endret) Nå er de løs fra Rambiz og Gulliver Når skipet ble snudd kunne det se ut som det hadde en skade i bulben. Eller var det bare sonarutstyr som var skrudd av? http://i1106.photobucket.com/albums/h370/heuhen/FridtjofNansenclassF314HNoMSThorHeyerdahl-3.png Endret 3. mars 2019 av frohmage Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 (endret) spørs om de ikke har fjernet den "med vilje". Stikker ikke bare langt fremover, men har en bøy nedover også hvis jeg ikke husker feil edit, som på bilde-linken ja Endret 3. mars 2019 av Mr.M Lenke til kommentar
toreae Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 (endret) Da er det destinasjon Haakonsvern. Bildene fra NRK må være en smule forsinket, Marinetraffic viser at de er avgårde allerede. Endret 3. mars 2019 av toreae Lenke til kommentar
nullogniks Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 det er dog helt fantastisk å så ALT FOR MYE mye pressedekning denne ulykkelige båten får. Det må være ondt for de ansvarlige å sitte å se på Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Når skipet ble snudd kunne det se ut som det hadde en skade i bulben. Eller var det bare sonarutstyr som var skrudd av? Kan hende skadene har kommet etter og ligget mot grunn så lenge ? Lenke til kommentar
heuhen Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Nå er de løs fra Rambiz og Gulliver Når skipet ble snudd kunne det se ut som det hadde en skade i bulben. Eller var det bare sonarutstyr som var skrudd av? http://i1106.photobucket.com/albums/h370/heuhen/FridtjofNansenclassF314HNoMSThorHeyerdahl-3.png Det er sonaren, den ble nok smadret og trykket in, da den gikk på grunn, da sonaren henger ned under skroget Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 (endret) Direktesendingen er over? Det er det værste jeg har hørt. Vi vil jo se hva som skjer videre med den på Haakonsvern. edit: skrivefeil Endret 3. mars 2019 av frohmage Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 KNM "Helge Ingstad" på sin siste reis. 1 Lenke til kommentar
CXSUB4BA Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Er festen over? Er det nå lyset kommer på og en stemme på høyttaleren sier alle må ut fordi dørene stenger om 20 minutter. Men for en fest det har vært. Takk Helge Ingstad for å ha underholdt og holdt oss engasjert i ukevis...Måtte din seilas aldri ta slutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå