jannicken Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Følg hevingen av Helge Ingstad Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Sitter som klistret til skjermen 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 (endret) Forsøket på å berge fregatten etter at den gikk på grunn mislyktes, og fartøyet sank. Arbeiderpartiets Martin Kolberg påpeker at redningsarbeidet ikke er dekket av havarikommisjonens gransking av ulykken, og foreslår derfor en egen undersøkelse av hva som gikk galt under forsøket på å berge fregatten. Ser man ikke det best på video da. Det blir mislykket fordi slepebåtene fikk beskjed om å dytte skipet nærmer land og opp i fjæresteinene. Man behøver vel ingen undersøkelse for å konstatere at det var døden for KNM Helge Ingstad. Her er beviset og jeg husker at det fantes video av hendelsen også: Hvorfor brukes det penger på å konservere skipet, når man kan tenke seg at det ender opp som råmateriale for spiker uansett? Endret 6. februar 2019 av G 5 Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 (endret) Dette er vel passende konsept for NRK som direktesender forskjellig tull & tøys. Denne gangen blir det klodrian-TV i beste sendetid hvor man får se den norske stats pengesløsing i real time. Hvor mange milliarder har man tapt til nå? Jeg har helt mistet tellingen. Endret 6. februar 2019 av nightowl 5 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Sitter som klistret til skjermen Du har jo selv en link (Finn et fartøy), som viser at Gulliver ligger ved Hanøytangen og Rambiz er på til Hanøytangen. Så vi trenger ikke være våkne i natt.. 2 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Søren som jeg lurer på hvem som er ansvarlig og hva som faktisk skjedde. Det skal bli gøy å få svar. Så intervju i går, de bare svarte unnvikende og "man skal være forsiktig med å dømme". Latterlig. Jeg fikk nesten sparken etter å ha kommet 2 minutter for sent -én- gang. Da burde dette kvalifisere til, ja hvem vet. Bli slynget til månen i en gigantisk sprettert. 8 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Jeg håper de involverte er mere opptatt av å lære av dette enn å finne syndebukker. At skipet sank kan ingen gjøre noe med nå. De ansvarlige må tas vare på. 5 Lenke til kommentar
Herman Ellingsen Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 Jeg håper de involverte er mere opptatt av å lære av dette enn å finne syndebukker. At skipet sank kan ingen gjøre noe med nå. De ansvarlige må tas vare på. Tjo, jo. Men se til at de ansvarlige for ulykken *aldri* mer får muligheten til å gjenta fadesen. Jeg anbefaler at de omskoleres til f.eks. å jobbe på et gjenvinningsanlegg der destruksjon av meteriell kan gjøres på en trygg og bærekraftig måte. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 (endret) Søren som jeg lurer på hvem som er ansvarlig og hva som faktisk skjedde. Det skal bli gøy å få svar. Så intervju i går, de bare svarte unnvikende og "man skal være forsiktig med å dømme". Latterlig. Jeg fikk nesten sparken etter å ha kommet 2 minutter for sent -én- gang. Da burde dette kvalifisere til, ja hvem vet. Bli slynget til månen i en gigantisk sprettert. Mener du at man skal ha løsningen klar, så får havarikommisjonen finne ut om den løsningen er plausibel eller ikke? Tjo, jo. Men se til at de ansvarlige for ulykken *aldri* mer får muligheten til å gjenta fadesen. Jeg anbefaler at de omskoleres til f.eks. å jobbe på et gjenvinningsanlegg der destruksjon av meteriell kan gjøres på en trygg og bærekraftig måte. En gang i tiden, så var det en leder som IBM som gjorde en brøler som kostet IBM 10 millioner dollar.Tror du han fikk sparken? Endret 27. februar 2019 av Omnia vincit amor Fletting. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 Mener du at man skal ha løsningen klar, så får havarikommisjonen finne ut om den løsningen er plausibel eller ikke? Jeg mener at de som var ansvarlige må stå frem og si hvem de er, ta ansvar for sin feil. 5 Lenke til kommentar
CXSUB4BA Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 Hvis konklusjonen til havarikommisjonen er at de som navigerte og styrte KNM Helge Ingstad ene og alene er skyld i kollisjonen med Sola TS, og likevel "dommerne" går for at ingen straff utstedes. så er det et sterkt signal å sende til resterende "ansatte" i den norske marine. Da er marinens kvinner og menn hevet over enhver lov og kan fritt "øvelseskjøre - med bind for øynene" hvor enn de vil. Utenfor oljeterminaler, i hovedleden i oslofjorden, i havneområder....osv Uansett hvilken dumskap, uforsiktighet og eksperimentell kjøring som utvises, og uansett hvilke skader som påføres seg selv og andre så vet de at ingen vil/kan bli straffet. 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 Jeg mener at de som var ansvarlige må stå frem og si hvem de er, ta ansvar for sin feil. Er en grunn til at gapestokken er avleggs. 4 Lenke til kommentar
CXSUB4BA Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 Avstraffelsesmetoder i marinen er vel "å gå planken", samt kjølhaling.... Samtlige på Ingstad har jo allerede "gått planken"... Så da gjenstår bare kjølhaling......Helst under eget skip... (Eller var dette Saptein kabelsatan's piratjustis ...?) 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 Jeg håper de involverte er mere opptatt av å lære av dette enn å finne syndebukker. At skipet sank kan ingen gjøre noe med nå. De ansvarlige må tas vare på. Et av få fornuftige innlegg jeg har lest om denne saken på internett 3 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 Er en grunn til at gapestokken er avleggs. Forskjell på gapestokk og å ta ansvar! Jeg er sånn at hvis noen står frem, rett i ryggen og genuint innrømmer skyld, så er terskelen svært høy for ikke å tilgi. Jo mer noen prøver å skjule feilen, jo tristere blir det. Problemet er folk som dømmer prematurt. Det er i hovedsak medienes skyld. 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Forskjell på gapestokk og å ta ansvar! Jeg er sånn at hvis noen står frem, rett i ryggen og genuint innrømmer skyld, så er terskelen svært høy for ikke å tilgi. Jo mer noen prøver å skjule feilen, jo tristere blir det. Problemet er folk som dømmer prematurt. Det er i hovedsak medienes skyld. Akkurat. Heldigvis slipper menneskene her i landet å gi ulykker et fjes. Tenk om man skulle straffet alle legene som gjør feil her i landet. Det ville ikke blitt mange leger igjen. I dette havariet, så er det neppe en som kan lastes. 1 Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 (endret) En gang i tiden, så var det en leder som IBM som gjorde en brøler som kostet IBM 10 millioner dollar. Tror du han fikk sparken? Neida, Lou Gerstner fikk i stedet rundt 100 millioner Dollar i 'lønn' per år… Endret 10. februar 2019 av 1P4XZQB7 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Neida, Lou Gerstner fikk i stedet rundt 100 millioner Dollar i 'lønn' per år… Ikke han det er snakk om. Jeg ville aldri omtalt en CEO bare som en leder i IBM. 1 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Langtidsvarselet er vel det beste som har vært. Går de ikke i gang nå, kan det bli våren før de er i gang. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Kranlekteren Gulliver har ennå ikke begynt å flytte på seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå