Gouldfan Skrevet 12. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2019 (endret) Ja jeg synes rock og pop og noe klassisk som Mahler er bra med Sub. Uansett her er svaret jeg fikk av Supra... : Hej Tack för ditt mail Supra Cat 8 har extremt bra bandbredd, därav skillnaden. Knäckar på kabeln kan försämra egenskaperna. Troligtvis är inte kabelns skärm inkopplad om du har ogjordat men kabeln har ändå överlägsen prestanda. Hälsningar Jörgen Denne her var kanskje lagt ut før?Denne var fint forklart. Skulle gjerne målt Huawei kabelen med knekk fra fabrikk.. Endret 26. februar 2019 av Countryman Flettet innlegg Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Selvfølgelig skryter produsentene av sine egne produkter! Hadde du forventa noe annet? 3 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 12. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2019 Selvfølgelig skryter produsentene av sine egne produkter! Hadde du forventa noe annet? Jeg synes det var et ærlig svar. 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 (endret) Så jeg er fornøyd, om det er mindre strømstøy eller placebo bryr meg ikke. Tommel opp! Vi er i såfall flere som nyter placebo hver eneste dag Endret 12. februar 2019 av frohmage Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 (endret) Placebo fjerner kroniske smerter og andre lidelser så det er ingenting å tulle med. Endret 12. februar 2019 av sedsberg Lenke til kommentar
Pop Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 TCP/IP er meget bra på å rette opp sendefeil, enten pakker ankommer for sent, for tidlig, har byttet rekkefølge, eller ikke kommer frem i det hele tatt og må sendes på nytt. Så at det man sender over dette skal endres på noen måte er så lite sannsynlig at jeg vurderer samtlige psykologiske faktorer (deriblant placebo, som heldigvis hjelper ca 40% av pasientene som mottar det) som langt mer gjeldende. Det er også mer sannsynlig at plassen du satt på før du byttet kabelen er endret noe og at det har større betydning for lyden enn kabelen. Men til den prisen må en gjerne more seg med å prøve. Det hadde dog vært langt mer relevant om du fikk andre til å bytte kabel, uten at du visste hvilken som ble benyttet, der du satt på eksakt samme sted osv. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 12. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2019 (endret) Jeg kan ikke så mye om jord, men jeg har jordet med plugg Sub, effekt og pre/hjemmekino. Jeg har masse skjermede signalkabeler, alt har skjerm. Men NAD BEE cd og Sony har ujordet kontakt men står i jordet grenuttak. Dette er vel el? Men funker skjermingen her? TCP/IP er meget bra på å rette opp sendefeil, enten pakker ankommer for sent, for tidlig, har byttet rekkefølge, eller ikke kommer frem i det hele tatt og må sendes på nytt. Så at det man sender over dette skal endres på noen måte er så lite sannsynlig at jeg vurderer samtlige psykologiske faktorer (deriblant placebo, som heldigvis hjelper ca 40% av pasientene som mottar det) som langt mer gjeldende. Det er også mer sannsynlig at plassen du satt på før du byttet kabelen er endret noe og at det har større betydning for lyden enn kabelen. Men til den prisen må en gjerne more seg med å prøve. Det hadde dog vært langt mer relevant om du fikk andre til å bytte kabel, uten at du visste hvilken som ble benyttet, der du satt på eksakt samme sted osv. Sånn jeg skjønner det fra Spotify dama, så var knekk og bøy gratis Cat5 som en rekke humpete veier med kø, og kanskje en eller to tre veier med humper og uten kø. Overkill med mange felts perfekte motorveier for mange Toyota (min båndbredde). Men de har bedre forhold også av ny motorvei uten kø og homper. Akkurat som en Ferrari har. Er det noe jeg misser? Wireworld sjefen sier derimot at resendinger av pakker ikke funker optimalt på musikk... Endret 26. februar 2019 av Countryman Flettet innlegg 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 (endret) På analoge signalkabler (typisk subwoofer, line out/in etc) har skjerming absolutt noe for seg. Gjerne dobbelt- eller trippelskjermet. Og alt av komponenter av noenlunde god kvalitet har allerede filtrering, isolering og evt. skjerming for å ta seg av støy. Unntaket er kjipe ebay-forsterkere og lignende. Edit: Den motorvei-analogien over her må være noe av det dårligste jeg har hørt på lenge. Endret 12. februar 2019 av sedsberg Lenke til kommentar
Pop Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Ja, motorveianalogien er ikke bare horribelt dårlig, men vitner om total mangel på elektrokompetanse. Resending av pakker hadde ikke funket på musikk dersom mediet var i svært dårlig forfatning (delvis kabelbrudd, sviktende plugger osv) og dersom ikke enheten/streameren hadde buffer for en 5-10 sek. Vil påstå at man har et diskutabelt produkt om det ikke klarer å beholde timing fordi det må kompensere for et sekund eller tre med packetloss. Er det tilstrekkelig pakketap til at bufferen tømmes, vil ikke lyden bli dårligere heller. Den vil stoppe. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Er det noe jeg misser? Hvis du tenker på den videoen du linket tidligere så har du misset alt. Den forklaringen har absolutt ingenting å gjøre med ethernetkabler. Det handler om hvilke veier datatrafikken tar fra serveren til huset ditt. La oss si du ser på youtube. La oss si at youtube serveren er i USA. Datatrafikken må da reise fra USA til Norge, der du bor. I et øyeblikk så var kanskje den rasksetse veien via England. Et annet via Frankrike. Om det måtte til så kunne kanskje en pakke tatt turen over Stillehavet. etc Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 12. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2019 Ok da misforstod jeg, ellers har jeg hørt at serverplassering har noe å si også. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 12. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2019 (endret) Huh? Har hørt at både hvilken mastring som er brukt og forskjellige servere har varierende kvalitet på streaming. Da passer det med motorveien, jeg trodde det samme gjaldt signal inne i kabel. Men det er lov å misforstå. Ja, motorveianalogien er ikke bare horribelt dårlig, men vitner om total mangel på elektrokompetanse. Resending av pakker hadde ikke funket på musikk dersom mediet var i svært dårlig forfatning (delvis kabelbrudd, sviktende plugger osv) og dersom ikke enheten/streameren hadde buffer for en 5-10 sek. Vil påstå at man har et diskutabelt produkt om det ikke klarer å beholde timing fordi det må kompensere for et sekund eller tre med packetloss. Er det tilstrekkelig pakketap til at bufferen tømmes, vil ikke lyden bli dårligere heller. Den vil stoppe. Vel når det gjelder kabelen så er dette mantraet på hifi Ethernet kabler. Endret 26. februar 2019 av Countryman Flettet innlegg Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Har hørt at både hvilken mastring som er brukt og forskjellige servere har varierende kvalitet på streaming. En master er jo bare en tilpasset effektprosessering av en låt. Noen varianter kan være mastret for å spesifikt høres bra ut komprimert, f.eks via streaming. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Se heller på det som en bok. Om en roman er skrevet med blekk på papir eller jomfrublod på gullbelagt silke spiller ingen rolle for innholdet. Så lenge bokstavene kan tydes så blir innholdet nøyaktig det samme. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 12. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2019 Utkipp fra skeptiker, fra denne tråden. there is no rational explanation whatsoever that ethernet cables should make any difference. The TCP/IP protocol has error correction mechanisms that allow for worldwide transmission integrity (otherwise Internet financial transactions should be banned!), and is asynchronous so there is no temporal dependence on exact timing mechanisms (jitter not an issue with adequate buffer to reclock and feed the DAC). So long as the "protocol stack" is functioning as it should between the devices, there will not be any issue. Systematic errors causing audible distortion either means hardware failure or poorly implemented communication software. Therefore the expectation if we were to test or "listen to" different ethernet cables is that there would be no difference. Utkipp slutt. Problemet med sånn rasjonell tenking faller bare på sammenligning med tekst og musikk. Tekst i finans er selvfølgelig viktig at kommer både kjapt og korrekt. Men her setter man "viktige" ting som penger opp mot noe som liksom er mindre viktig "musikk". Om en børsnotering kommer en tidels sekund senere så har det null og si annet enn for AI børsmegler som dumper aksjer automatisk. Timingen for Clocker I Dac er særskilt viktig selv i verdens dyreste High end Dacs. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 (endret) Her er gutta fra duoen Audio Bacon. Det er to elektroingeniører med interesse for hifi og hjemmekino som gjør reviews. Hvorfor de drar opp ukjente Supra blant mye dyre kabler fra US og UK er et spørsmål. De ble kjent med Supra på folkemunne. https://audiobacon.net/2017/05/31/supra-cat8-ethernet-cable-review-an-amazing-spotify-and-tidal-experience/ Denne tråden er skremmende... Litt som da jeg leste om "Hifi" hardisker til digital musikk. De to "elektroingeniørene" gjør ikke noe annet enn å motta penger for å reklamere for noe de ikke burde. De burde skamme seg! Edit: Dessverre finnes det lettlurte folk som går på slikt. Skulle vært straffbart!! Endret 12. februar 2019 av Mr_Spock Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 (endret) Denne tråden er skremmende... Litt som da jeg leste om "Hifi" hardisker til digital musikk. https://shop.highend-audiopc.com/en/sata-cables/pachanko-pure-reference-sata-kabel-40cm You will instantly notice a significantly bigger soundstage, wider bandwidth, with better separation of the instruments. The ability to easily delineate multiple voices, due to better imaging, also more resolving of textural and tactile information. Endret 12. februar 2019 av sedsberg 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 (endret) https://shop.highend-audiopc.com/en/sata-cables/pachanko-pure-reference-sata-kabel-40cm Bli bare oppgitt på en måte er det litt tragisk. Men en del av hifi-miljøet har bestandig vært med en religiøs tilnærming som kun har med tro og ikke fakta å gjøre. Og folket biter på og blir påvirket av placebo og fører galskapen videre. Googlet litt på dette og kom over en diskusjon om at fiber fra nettleverandøren var best til musikklytting Endret 12. februar 2019 av Mr_Spock 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 12. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2019 Denne tråden er skremmende... Litt som da jeg leste om "Hifi" hardisker til digital musikk. De to "elektroingeniørene" gjør ikke noe annet enn å motta penger for å reklamere for noe de ikke burde. De burde skamme seg! Edit: Dessverre finnes det lettlurte folk som går på slikt. Skulle vært straffbart!! Også gikk jo Supra inn og rettet på review etterpå da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå