Gouldfan Skrevet 8. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2019 (endret) Jeg skulle hatt et oscilloskop og målt. Da hadde nok IT folket fått sjokk. Angående jordet, så har jeg meldt Supra. Jeg tviler på at det er noe problem. Supra er helskjermet plugg og ledning. Jeg ser ikke noe problem med dette, og viser til forumet jeg linket til der man forklarer egenskapene til RJ45 og hvorfor den ikke er jordet. Jeg har sagt mitt. Endret 8. februar 2019 av Gouldfan Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Jeg har et prosjekt gående selv med en device som gjør alle bits helt rene. Den gjør 1-bits helt rette og 0-bits helt runde. Dette vil gjøre det enklere for enhver DAC å forstå signalene sånn at det blir mindre feil i lydgjengivelsen. Kommer tilbake her med link når boksen er klar. Ikke glem at av og til kan 1 og 0 komme for tett og dermed danne tallet 10. Lenke til kommentar
G Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 (endret) Kanskje du rett og slett skulle funnet en rimelig unmanaged switch som har jordet strømplugg og jording på RJ-45 hunnkontaktene, så koble den videre inn på den ujordete routeren din. Gitt at du setter denne switch nærmest lydutstyret. Om du da kjører på med en skjermet ethernetkabel enten Cat.5e, Cat.6 eller høyere, så vil ihvertfall støyen nå vegguttaket for 230V via en av kildene. Jeg skulle hatt et oscillometer og målt. Da hadde nok IT folket fått sjokk.Angående jordet, så har jeg meldt Supra. Jeg tviler på at det er noe problem.Supra er helskjermet plugg og ledning. Jeg ser ikke noe problem med dette, og viser til forumet jeg linket til der man forklarer egenskapene til RJ45 og hvorfor den ikke er jordet. Jeg har sagt mitt. Ja bare gjør det siden det var en rimelig kabel. Men spander de få hundrelappene, men sørg for en jordet switch, ikke kjøp en switch som kommer med en slik dobbeltisolert poweradapter som man ser er ujordet da. Og be selger selge deg en som er ment for skjermede ethernetkabler. Få deg noe utstyr som har en ordentlig jordet 230 Volt inntak, som en standard PSU til PC gjerne har. Ser slik ut: Ellers så har jo ikke suprakabelen din noen misjon/mening. Håper dette var klart og tydelig nok nå. Nå har jeg vist til bilder og greier før for et par-tre innlegg siden. Om du kverrulerer mer om den suprakabelen nå så får ihvertfall jeg noia av deg Eller ser nok mer slik ut: Endret 26. februar 2019 av Countryman Flettet innlegg Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Ikke glem at av og til kan 1 og 0 komme for tett og dermed danne tallet 10. Godt poeng, og dette har vi selvfølgelig tatt høyde for. Om noen ønsker å være med som betatestere kan dere sende navn, adresse og personnummer på pm. Lenke til kommentar
G Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 (endret) Ikke slike:Og heller ikke slike:Og ikke slike: På de to første bildene så er det jordet ledning til transformatorenheten, men det hjelper ingenting. Du ser at på ledning som går videre og skal kobles på router, switch og annet utstyr så er det en DC-plugg. Den er ujordet og da kommer du like langt. Med andre ord støyene får ikke hoppe over den DC-ledningen, som den jo behøver å gå et sted. Jeg skulle hatt et oscillometer og målt.Da hadde nok IT folket fått sjokk.Angående jordet, så har jeg meldt Supra.Jeg tviler på at det er noe problem.Supra er helskjermet plugg og ledning.Jeg ser ikke noe problem med dette, og viser til forumet jeg linket til der man forklarer egenskapene til RJ45 og hvorfor den ikke er jordet.Jeg har sagt mitt. Svakeste leddet i kjeden min venn, er at jordingen ikke er koblet mot noe jordingspotensiale. Endret 8. februar 2019 av G Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Jeg skulle hatt et oscillometer og målt. Da hadde nok IT folket fått sjokk. Det heter ocsilloskop. Jeg er usikker på hva som skulle gitt "IT-folket" sjokk. Angående jordet, så har jeg meldt Supra. Jeg tviler på at det er noe problem. Supra er helskjermet plugg og ledning. Jeg ser ikke noe problem med dette, og viser til forumet jeg linket til der man forklarer egenskapene til RJ45 og hvorfor den ikke er jordet. RJ45 referer, noe feilaktig til pluggen, og ikke kabelen. Men det er som du sier strengt tatt ikke nødvendig med jordet skjerming på en kategorikabel.Det har med at det brukes differensiell og balansert transmisjon i tvunnede trådpar. 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Men jeg vil ikke konkludere noe før du har prøvd minst en stykk ordinær eller skjermet ethernetkabel Cat.5e eller høyere. Først da vet jo du selv om det kun var en ødelagt kabel som var hele og den enkleste problemstillingen som er blitt løst. Hvis ikke så må du feilsøke på de råd du har fått i denne tråden. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 8. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2019 (endret) Det var det jeg prøvde å si.. jamført forum. Ellers er jo gullet dekket av plast i kontakt da, det er bare inni og bak kontakten at det er gull... Ellers hadde jo ikke hifi & musik som jeg noe problem med å bruke en ujordet plast giga switch fra Kjell & company. 349 sek. Til test av massive sølv og gullkabler opp til 40k. Mottoet er at det er siste biten som gjelder. Og ikke for å gjøre signal bedre, men upåvirket av støy fra data og ruter og salat. Endret 8. februar 2019 av Gouldfan Lenke til kommentar
G Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Ønsker deg lykke til. Tror de fleste ha fått sagt det de ville si og gi råd om. Husk du øker trådens gjenbruksverdi dersom du velger å poste hvordan det endte, hva du fant ut og hva det var som utgjorde eventuelle forbedringer. 4 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 11. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2019 Jeg fikk denne mailen av Supra angående jording.. Hej Cat 8 fungerar utmärkt utan jord. Många RJ45-uttag är inte jordade. Hälsningar Jörgen Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Det er helt korrekt - men uten jord har du ikke skjerming i kabelen. Selvfølgelig vil den fortsatt da fungere, men dersom du har et støyende miljø rundt der kabelen er vil altså kabelen ta i mot deler av denne støyen og skjermingen/folien som er i kabelen vil ha minimal/ingen effekt. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 11. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2019 (endret) Det er helt korrekt - men uten jord har du ikke skjerming i kabelen. Selvfølgelig vil den fortsatt da fungere, men dersom du har et støyende miljø rundt der kabelen er vil altså kabelen ta i mot deler av denne støyen og skjermingen/folien som er i kabelen vil ha minimal/ingen effekt. Ok hvordan kan det være sånn når hele kabel er dobbelt skjermet? Ikke bare ledning men pluggene også,? Jeg forstår ikke hvordan noe kan komme inn når det ikke er inngang? Det eneste som slipper inn er signalet. I de små plast kontaktene som ellers rundt er skjermet Endret 26. februar 2019 av Countryman Flettet innlegg Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 (endret) Ekstern støy går rett gjennom luft, isolasjon og skjerming. Når skjerminga er jordet vil mye av støyen bli kortslutta til jord. Edit: Og i en TP-kabel vil også støyen i lederne bli kansellert til null pga. balanserte signaler. Endret 11. februar 2019 av sedsberg Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Ok hvordan kan det være sånn når hele kabel er dobbelt skjermet? Ikke bare ledning men pluggene også,? Jeg forstår ikke hvordan noe kan komme inn når det ikke er inngang? Fordi "støyen", som i praksis blir elektriske signaler, må kunne få utløp et sted. Om det ikke er noen vei å få utløp(jord) så fungerer ikke skjermingen som tenkt, om i det hele tatt. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 11. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2019 (endret) Ekstern støy går rett gjennom luft, isolasjon og skjerming. Når skjerminga er jordet vil mye av støyen bli kortslutta til jord. Edit: Og i en TP-kabel vil også støyen i lederne bli kansellert til null pga. balanserte signaler. Takk da vet jeg det, støyen kanselleres. Er liksom derfor jeg kjøpte kabelen. Fordi "støyen", som i praksis blir elektriske signaler, må kunne få utløp et sted. Om det ikke er noen vei å få utløp(jord) så fungerer ikke skjermingen som tenkt, om i det hele tatt. Mener du at Huawei sender støy i signal? Det er støyen utenfra man prøver å fjerne. Jeg legger ved link om produktinfo.Her ser dere specs og hvordan kabelen er bygget. http://www.jenving.se/products/view/cat-8-stp-patch-1001908589 Jeg har sendt et nytt svar til Supra der jeg spør spesifikt om hvordan dobbelt skjermen fungerer med en ujordet plastik ruter. Endret 26. februar 2019 av Countryman Flettet innlegg Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Nei, det er ikke det jeg mener. En nettverkskabel har åtte ledere som er tvinnet to og to. Derfor heter det ofte TP kabel, Twisted Pair Cable. Årsaken til tvinningen parvis er at på den ene lederen blir det sendt et + signal, og på den andre lederen blir det sendt et - signal. Denne måten å gjøre det på gjør at kabelen i seg selv tåler en god del støy utenifra uten å påvirke signalet eller ødelegge for overføringen. https://en.wikipedia.org/wiki/Twisted_pair Skjerming av kabel kommer i tillegg, når det er ekstra støyende omgivelser. For at denne ekstra skjermingen skal ha en effekt må altså skjermingen jordes, ellers vil den ha svært liten - eller ingen - effekt. 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 11. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2019 Ok så den gode skjermingen jeg opplever kan altså bli enda bedre med en jordet metall ruter. Skjønner. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 I praksis vil det ikke være noen forskjell. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 12. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2019 (endret) Jeg godtar at dere mener det er placebo, jeg har spurt Supra hva som kan være årsaken. Placebo har fått meg til å endre oppsett til 2.1 stereo Spotify, og det kunne jeg ikke Spille før. Og Placebo gjør at jeg spiller mye mer Spotify. Så jeg er fornøyd, om det er mindre strømstøy eller placebo bryr meg ikke. Endret 12. februar 2019 av Gouldfan Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 (endret) Jeg godtar at dere mener det er placebo, jeg har spurt Supra hva som kan være årsaken. Placebo har fått meg til å endre oppsett til 2.1 stereo Spotify, og det kunne jeg ikke Spille før. Og Placebo gjør at jeg spiller mye mer Spotify. Så jeg er fornøyd, om det er mindre strømstøy eller placebo bryr meg ikke. 2.1 stereo i Spotify? Du har lakt til en subwoofer? Spotify streamer maks i 320kbit/s så en sang er kansje 6-15mb i størrelse? Trenger jo knapt noe som helst for å overføre det. Jeg som bruker spotify over Wi-Fi i ett borettslag hvor veldig mange Wi-Fi nettverk ligger på samme kanal som mitt å forstyrrer det må jo ha helt grusom lyd på Spotify ifølge din logikk. For ikke å tenke på når jeg streamer i bilen over dårlig 3G dekning ? Endret 12. februar 2019 av Complexity 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå