Gouldfan Skrevet 24. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2019 (endret) Så hvorfor i alle dager påstår du da at nettverkspluggen i forsterkeren din jorder greit når jordstikk bare er tull og overtro? Du motsier deg jo selv her...Skremselspropaganda om Ethernet kabler er overtro.. Når Sony anbefaler skjermet LAN til alle de nye spillerne sine, så har de nok en dings i spiller som tar seg av dette, som artikkelen nevner. Sony er ikke nybegynnere, og de vet hva de gjør. Det er ganske strengt hva man anbefaler i en manual. Men vær trygg, jeg har sendt mail til Sony også, og ringer og spør imorgen. Even under worst-case, ungrounded conditions, the UTP cable behaves more like an antenna than the F/UTP cable. Modeled and experimental results clearly dispel these antenna myth. Screens and shields offer substantially improved noise immunity compared to unshielded constructions above 30 MHz, even when improperly grounded. Endret 24. februar 2019 av Gouldfan Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 (endret) Skremselspropaganda om Ethernet kabler er overtro.. Når Sony anbefaler skjermet LAN til alle de nye spillerne sine, så har de nok en dings i spiller som tar seg av dette, som artikkelen nevner. Sony er ikke nybegynnere, og de vet hva de gjør. Det er ganske strengt hva man anbefaler i en manual. Men vær trygg, jeg har sendt mail til Sony også, og ringer og spør imorgen. Men en dings som sørger for jording må jo nødvendigvis være nettopp jordet? Eller har de funnet opp trådløs jording? Og det er nok ikke så strengt å skrive en manual som du tror... Der kan man stort sett skrive det meste. Endret 24. februar 2019 av Håvard Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2019 (endret) Jeg tror greia er at det ikke har noe å si, bare at deler av skjerm-effekt går bort. Jording issue er like stort før med UTP og nå, og absolutt ikke noe som påvirker ytelse eller tar sikring. Men om Sony spillerne har jordet Ethernet plugger,finner jeg ut imorgen antenne var bare myter og overtro har vi fått bekreftet. Dersom man leser publiserte ting, så er det mange måter å koble inn skjerm og jordstrømstikk er absolutt ikke anbefalt. Mer enn en på linja, og du har full sløyfe terror. Og Skjermet er 10 ganger mer effektiv selv ujordet. Endret 24. februar 2019 av Gouldfan Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 Om pluggen er jordet, hvor er den jordet? Kan du for ordens skyld forklare hva jord er? Slik at vi vet at det er samme ting man snakker om.. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2019 Om pluggen er jordet, hvor er den jordet? Kan du for ordens skyld forklare hva jord er? Slik at vi vet at det er samme ting man snakker om.. Hva med jord fra en LP spiller? Jeg har ofte en skrue der jord bindes på der. Jeg kan ikke så mye om jord, annet enn at jeg ikke likte jordsløyfe fra kabel tv. Derfor spør jeg Sony hvorfor de konsekvent råder til skjermet LAN kabel på alle spillerne. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 At du ikke helt vet hva jord er forklarer mye.. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 Om jeg kjenner veldig godt etter nå, konsentrerer meg og fokuserer dypt så...... nei, jeg ble ikke overrasket. 1 Lenke til kommentar
ikek Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 Jeg lurer på om hvis jeg skaffer meg en slik audiofil nettverkskabel om jeg vil få bedre saldo i nettbanken? Det er i grunn det audiofile argumenterer for når de påstår at botique/audiofile nettverkskabler gir et bedre lyd, når det brukes som nettverkskabel (f.eks cat5e kabel fra ruter til streamer) til å overføre data med ordinære protokoller. Det er kanskje et tankekors for de audiofile som tror på kabler? Et problem med kabler kan være støy/antenneproblematikk når det brukes nettverkskabler med skjerm på hifiutstyr som ikke har galvanisk skille på inngangene. Meg bekjent er dette standard på nettverksutstyr og dette kan være en mulig feilkilde til støy, jitter o.l. på hifiutstyr. Mye rart blir gjort i hifiverdenen. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2019 (endret) Om jeg kjenner veldig godt etter nå, konsentrerer meg og fokuserer dypt så...... nei, jeg ble ikke overrasket. Sarkasme er gull for mange... Særlig om de ikke har publikasjoner eller noen som helst link å vise til. Endret 24. februar 2019 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2019 (endret) Jeg lurer på om hvis jeg skaffer meg en slik audiofil nettverkskabel om jeg vil få bedre saldo i nettbanken? Det er i grunn det audiofile argumenterer for når de påstår at botique/audiofile nettverkskabler gir et bedre lyd, når det brukes som nettverkskabel (f.eks cat5e kabel fra ruter til streamer) til å overføre data med ordinære protokoller. Det er kanskje et tankekors for de audiofile som tror på kabler? Et problem med kabler kan være støy/antenneproblematikk når det brukes nettverkskabler med skjerm på hifiutstyr som ikke har galvanisk skille på inngangene. Meg bekjent er dette standard på nettverksutstyr og dette kan være en mulig feilkilde til støy, jitter o.l. på hifiutstyr. Mye rart blir gjort i hifiverdenen. Det første du sier, har jeg svart på. Tidsfeil Jitter og pakketap i musikk er helt annet enn printer, tekst, bankinfo osv. Jeg må vente litt når jeg logger inn. Jeg må vente lenger når ting printes. I musikk er ting annerledes. Det andre du kommer rekendes med har alle publikasjoner jeg har lagt ut motsagt som folklore og falske "myter". Endret 24. februar 2019 av Gouldfan Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 Skal vi ta runden med buffer og det igjen? Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 Jeg lurer på om hvis jeg skaffer meg en slik audiofil nettverkskabel om jeg vil få bedre saldo i nettbanken? Det er vel ingen tvil om at audiofili kan påvirke saldoen i nettbanken din. Akkurat hva som er "bedre" saldo kan man jo diskutere. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 25. februar 2019 Del Skrevet 25. februar 2019 Det første du sier, har jeg svart på. Tidsfeil Jitter og pakketap i musikk er helt annet enn printer, tekst, bankinfo osv. Jeg må vente litt når jeg logger inn. Jeg må vente lenger når ting printes. I musikk er ting annerledes. Det andre du kommer rekendes med har alle publikasjoner jeg har lagt ut motsagt som folklore og falske "myter". Dette begynner jeg også å lure litt på. Kan man f.eks. få bedre bitcoin-mining med den fortreffelige supra-kabelen din? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. februar 2019 Del Skrevet 25. februar 2019 Men en dings som sørger for jording må jo nødvendigvis være nettopp jordet? Eller har de funnet opp trådløs jording? https://www.ebay.com/itm/Cordless-Wireless-Anti-Static-ESD-Discharge-Cable-Band-Wrist-Strap-Slim-Nice/283309443695?hash=item41f68f0a6f:g:k1IAAOSwQJhUjTRZ:rk:1:pf:0 Noe for TS. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 25. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2019 Joda mye morsomt og sarkasme og den gamle. -Tekst og aksjer blir jo riktig nedlastet og skrevet ut på printere og skjermet etter 3-5 minutter??? -Skjønner ikke at tidsfeil og pakketap på musikk er noe annerledes??? Joda sarkasme og armbånd er søtt og morsomt. Men jeg venter på link av publiserte som motsier mine. Jeg vet det finnes massevis av hifi Ethernet kritiske linker, men ingenting motsatt av det jeg har lagt ut.... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. februar 2019 Del Skrevet 25. februar 2019 Det du ikke skjønner er at musikken blir ikke strømmet i sanntid fra f.eks. Spotify og ut til anlegget ditt. Den blir overført som all annen data. Fra server, via nettverk, switcher, modem, router, AP og så videre. Så inn på datamaskinen din, inn i minnet til datamaskinen, så leser lydkortet ditt lyden herfra og over i en buffer og SÅ havner det i DAC-en din. Det virker også som om du tror at lyd tar voldsomt med båndbredde, men det gjør det ikke. Lyd tar nesten ingenting. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 25. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2019 (endret) Det du ikke skjønner er at musikken blir ikke strømmet i sanntid fra f.eks. Spotify og ut til anlegget ditt. Den blir overført som all annen data. Fra server, via nettverk, switcher, modem, router, AP og så videre. Så inn på datamaskinen din, inn i minnet til datamaskinen, så leser lydkortet ditt lyden herfra og over i en buffer og SÅ havner det i DAC-en din. Det virker også som om du tror at lyd tar voldsomt med båndbredde, men det gjør det ikke. Lyd tar nesten ingenting. Jeg er enig i at lyd ikke tar mye båndbredde. Men jeg er uenig i sammenligning med tekst, video og printere. På tekst er det veldig store pakker, på musikk typ Spotify er det mange veldig små pakker. Jeg vet ikke hvordan det er på film. Ja det er en buffer der, men Spotify selv rådet til å ikke koble fra kontakten. Pakker sendes hele tiden, jeg skulle gjerne vist mer om akkurat hvordan Spotify fungerer med pakker osv. Jeg synes det er påfallende at nye lagrede album ikke går å spille av problemfritt ved kutt, men at den starter å bufre så fort man spiller av. I forskjell så spiller den Heavy roterte spillerliste når nett brytes. Wi-Fi er en mulighet, men merkelig nok så liker jeg Ethernet/LAN bedre. Endret 25. februar 2019 av Gouldfan Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. februar 2019 Del Skrevet 25. februar 2019 Spotify bruker TCP-protokollen så det er bare å studere den. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 25. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2019 (endret) Da har jeg snakket med Sony, ja de rådet til Skjermet kabel på alle spillerne. Der behøvde ikke være dyrt, hun også rådet til å kjøpe fra Kjell, så da kjøper jeg det til tv boks. Såvidt jeg forstod så har metall porter en liten transformator koblet til port. Altså de er klargjort for Skjerming. Men rutern min har ikke sånn port. Så antageligvis har jeg 50% effekt av skjerm. Men det antenne og spenning på Sony kabinett er bare tull. Ifølge de som utvikler Cat så er det like jordings issue på alle LAN kabler UTP og skjermet. Endret 25. februar 2019 av Gouldfan Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 25. februar 2019 Del Skrevet 25. februar 2019 Hvordan kan du være uenig at lydfiler ikke er sammenlignbart med f.eks tekstdata når det overføres over TCP/IP når du selv sier st du ikke vet hvordan det fungerer? Hva vet du om pakkestrørrelsene om tekst og lyd? Hvorfor er de forskjellige i størrelse og hvor store er de? Et spørsmål til deg: Hvis man hadde tatt et oscilloskop og sett på bits overført. Hadde man da sett samme bitmønster på en ethernet kabel koblet til, f.eks en boks som din Sony, som med USB koblet til en DAC? På en annen måte, hadde dataen man rekonstruerete vært den samme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå