Gå til innhold

Ethernet nettkabel

Anbefalte innlegg

Nå gidder jeg ikke å spør deg om å sjekke lengre. Så sjekket for deg. Sony-en din er ujordet dessverre :rofl:

Her er beviset for dobbeltisolert ledning, som da tilsier ujordet Sony. Da får du 10 ganger mindre beskyttet skjerming dersom du nytter Valeries anbefalte skjermet kabel og lar være å få den jordet. Dessverre:

post-30484-0-78943700-1550844754_thumb.jpg

post-30484-0-78943700-1550844754.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå gidder jeg ikke å spør deg om å sjekke lengre. Så sjekket for deg. Sony-en din er ujordet dessverre :rofl:

Her er beviset for dobbeltisolert ledning, som da tilsier ujordet Sony. Da får du 10 ganger mindre beskyttet skjerming dersom du nytter Valeries anbefalte skjermet kabel og lar være å få den jordet. Dessverre:

post-30484-0-78943700-1550844754.jpg

Hvorfor sier Sony at man skal bruke skjermet kabel smarten?

Lenke til kommentar

Benytter simpel matematikk og forståelse for hva som sies fra henne. Hun benekter ikke antenneproblematikk direkte, men hun bagatelliserer den når du benytter hennes uovertrufne kablekvaliteter, eller hvordan hun nå som selger ønsker å framstå.

10 ganger 10 = 100. Det trodde jeg du visste. Da klarer du også å dedusere at 100 delt på 10 = 10. Altså 10 ganger mindre skjermet om den skjermede kabelen blir stående ujordet. Det trodde jeg du visste om matematikken.

Poenget består ujordet skjermet er 10 ganger bedre enn UTP.

Lenke til kommentar

Hvorfor sier Sony at man skal bruke skjermet kabel smarten?

post-30484-0-83623800-1550847527_thumb.jpg

post-30484-0-83623800-1550847527.jpg

Når det kommer til jording så må ting være gjennomførte. Noe jeg sa i fra første minutt. Sony har laget et kvasiprodukt. De har ikke laget et godt produkt mhp. falsk skjermet RJ-45.

Du kan kun strekke det til at det kanskje er kabinettjordet, men når kabinettet består som ujordet, så ender du kun med et ujordet faradaybur. Hvor mye poeng er det i et ujordet faradaybur, kan du forklare meg det?

Hevder du at ingen i bransjen jukser, eller tar snarveier (her Sony, eller Valerie som er en ekte salgsrepresentant)?

Endret av G
Lenke til kommentar

Poenget består ujordet skjermet er 10 ganger bedre enn UTP.

Men kun på Cat.6a? Eller er andre merker enn Siemon som følger Cat.6a-standarden tilsvarende greie å bruke?

Har man egentlig fått noen god test på om lavere skjermede Category-kabler også tilfredstiller den kabelen som Valerie og Co. skal prakke på deg?

Hun sier indirekte at ujordet skjermet kabel er 10 ganger dårligere. Hun sier at jordet skjermet kabel er best.

Har du oppfattet det nå?

Hevder du at ingen i bransjen jukser, eller tar snarveier (her Sony, eller Valerie som er en ekte salgsrepresentant)?

Jeg vil påstå at du er uredelig med forumet slik du framstår. Du har over 28-sider 25 sider 22 sider fortsatt ikke kunnet besvare et enkelt spørsmål, som jeg nå har bevist på bildet ovenfor. Du har en agenda, det er man rimelig sikker på nå.

Edit:

Spørsmålet kom nok ikke direkte i dette innlegget. Men "rammeverket" for spørsmålet viser seg allerede her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1836969&page=3&do=findComment&comment=24778597

Ser ut som at jeg kom innom det først direkte på side 6 i klartekst:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1836969&page=6&do=findComment&comment=24781050

Og på side 8:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1836969&page=6&do=findComment&comment=24781050

Og på side 9:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1836969&page=9&do=findComment&comment=24782372

Og her viser Gouldfan at han begynner å forstå:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1836969&page=9&do=findComment&comment=24785985

Var opptatt en stund, og kom tilbake med poenget her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1836969&page=23&do=findComment&comment=24796867

:hmm:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1836969&page=23&do=findComment&comment=24797290

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1836969&page=24&do=findComment&comment=24797495

Og på side 24 ga jeg deg ihvertfall klar og tydelig beskjed om hva som er et dobbeltisolert ujordet støpsel:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1836969&page=24&do=findComment&comment=24797510

Endret av G
Lenke til kommentar

Men kun på Cat.6a? Eller er andre merker enn Siemon som følger Cat.6a-standarden tilsvarende greie å bruke?

Har man egentlig fått noen god test på om lavere skjermede Category-kabler også tilfredstiller den kabelen som Valerie og Co. skal prakke på deg?

Hun sier indirekte at ujordet skjermet kabel er 10 ganger dårligere. Hun sier at jordet skjermet kabel er best.

Har du oppfattet det nå?

Til det vil jeg si at du leser publikasjoner som fanden leser bibelen.

Om Sony og Valerie som setter Cat standar har rett så er Sony kabinett jordet.

Da har jeg 100 ganger mer skjermet.

Om de har feil og foliehatter har rett uten noen publikasjoner som link.

Da har jeg 10 ganger mer skjerming mot støy enn en UTP kabel jeg brukte før...

Lenke til kommentar

Ok så den gode skjermingen jeg opplever kan altså bli enda bedre med en jordet metall ruter.

Skjønner.

Det betyr ofte ikke så mye hvor denne jordingen sitter så lenge jordforbindelsen er god. Men jo kortere ledning til jord jo bedre. Hjalp det litt.

Du har ikke jording en gang i Sony-boksen din. Og heller ikke i router. Så hvor tror du at du får jording i fra egentlig?

Lenke til kommentar

Øh, hele poenget med det var å påvise nettverksbufferen. Å spille av en CD blir helt mengisløst da.

Fattet poenget ditt nå, i etterlesningsfasen.

Men det går vel an å starte en CD-audio fra CD-ROM stasjon og sende lyden via ethernet også.

Lenke til kommentar

Det er kabinett jordet, som Valerie rådet til....

Sony vet hva de gjør.

Nå begynner jeg å bli usikker på hva Sony har funnet på med den boksen.

1. For det første så er ethernet regnet som lavspenning. Men skjermet kabel er en jording, og kan sånn sett dra til seg strøm over på Sony-chassis.

2. Sony kan ikke vite om det i andre bokser er jording eller ikke, så dermed kan strøm legge seg på Sony-chassis.

3. Det vil være uansvarlig å kabinett-jorde en ellers dobbeltisolert boks i fra Sony på tross av at ethernet er lavspenningsledende. Pga. punkt 2 i denne listen.

Endret av G
Lenke til kommentar

Da har jeg 10 ganger mer skjerming mot støy enn en UTP kabel jeg brukte før...

Og det er helt sikkert godt nok, og det var jo ikke det vi diskuterte lengre. Nå diskuterer vi en ikke gjennomført jordingsløsning, som i verste fall kan gi deg strømstøt om du tar utenpå Sony-kabinettet.

Vi påstod jo at i det fleste oppsett så ville kabelvirrvarr bak TV-benken ikke fanges opp en gang på uskjermet ethernet-kabel.

Endret av G
Lenke til kommentar

TS !

Hun damen på videoen fra 2007 ,Valerie , kjenner du henne ?

Hun snakker om F/UTP kabel vs UTP.

Og hun snakker om crosstalk mellom pair .....

Vet du forskjell på S/FTP , F/UTP ,UTP og STP ?

Det virker ikke slik.

Denne tråden har sporet helt av fra opprinnelig topic som dreier seg om bruk av en UTP kabel mellom en Sony stremingboks og en router mindre enn en meter unna skaper dårlig lyd i Spotify.

Og angående groundloop, det betyr ingenting å kople begge sider om det er identisk jordtpotensiale på punktene. Problemet oppstår når man har krypstrøm i skjermen grunnet ulikt potensiale.

Derfor sier man at skjerm skal jordes forsvarlig etter retningslinjer på alle koplingspunkter og skjøter når man kabler opp et STP S/FTP kabling system.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

TS !

Hun damen på videoen fra 2007 ,Valerie , kjenner du henne ?

Hun snakker om F/UTP kabel vs UTP.

Og hun snakker om crosstalk mellom pair .....

Det virker ikke slik.

Denne tråden har sporet helt av fra opprinnelig topic som dreier seg om bruk av en UTP kabel mellom en Sony stremingboks og en router mindre enn en meter unna skaper dårlig lyd i Spotify.

Og angående groundloop, det betyr ingenting å kople begge sider om det er identisk jordtpotensiale på punktene. Problemet oppstår når man har krypstrøm i skjermen grunnet ulikt potensiale.

Derfor sier man at skjerm skal jordes forsvarlig etter retningslinjer på alle koplingspunkter og skjøter når man kabler opp et STP S/FTP kabling system.

Ok da foreslår jeg Statlig link om advarsel eller en vitenskapelig link som backer opp dette.

Rådene fra Valerie gjelder for andre skjermede kabler også.

Venter i spenning. :)

Har spilt endel nytt på Spotify for kameraten med middag og et par øl.

Han fikk også Placebo.. ;)

Lenke til kommentar

Ok da foreslår jeg Statlig link om advarsel eller en vitenskapelig link som backer opp dette.

Rådene fra Valerie gjelder for andre skjermede kabler også.

Venter i spenning. :)

Har spilt endel nytt på Spotify for kameraten med middag og et par øl.

Han fikk også Placebo.. ;)

Skal jeg poste en lærebok. Jeg har forresten arbeidet med kablingsystemer innen tele og datakommunikasjon siden slutten av åttitallet.

Ærlig talt , jeg føler ingen trang til å bevise noe som helst til deg med posting av internett linker om faget. Du forstår jo ikke uansett. So why bother.

Dessuten ligger ikke ulike NEK normer, ISO ,ETSI og andre standarder åpent tilgjengelig på nett.

Men du har ikke svart på spørsmålet.

Endret av syar2003
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skal jeg poste en lærebok. Jeg har forresten arbeidet med kablingsystemer innen tele og datakommunikasjon siden slutten av åttitallet.

Ærlig talt , jeg føler ingen trang til å bevise noe som helst til deg med posting av internett linker om faget. Du forstår jo ikke uansett. So why bother.

Dessuten ligger ikke ulike NEK normer, ISO ,ETSI og andre standarder åpent tilgjengelig på nett.

Men du har ikke svart på spørsmålet.

Ok mister sister, du poster ikke vitenskapelig link fordi jeg er for dum til å forstå.

Skål på deg.....

Lenke til kommentar

Dette er en av de rareste diskusjonene jeg har sett på lenge.

"Støy" på en nettverkskabel er ikke det samme som støy på en analog lydkabel.

Når det er støy på en analog lydkabel, kan det føre til at lyden blir dårligere.

På nettverkskabler sendes informasjonen i små pakker med datainformasjon.  Sjekksummer sørger for at pakken som sendes er lik den som mottas.  Dersom den ikke er lik, sendes den på nytt.  En nettverkskabel har såpass stor overføringskapasitet at man ikke merker at lyden er annerledes før en STOR andel av pakkene feiler.  Dessuten mellomlagrer spilleren en god del data før det spilles av, så pakketapet må være GIGANTISK før det får innvirkning.  

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...