Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Ethernet nettkabel

Anbefalte innlegg

Det hele koker ned til at TS bare var ute etter å få bekfreftelse.

Det er klart at TS mangler kunnskap om (digital)signaløverføring, OSI modellen, PCM, mp3 og mer.

SOm i seg selv ikke er noe galt ved, men TS innser ikke dette selv. Sprøsmål blir ignorert eller "svart" på, og man går gjerne i ring med argumenter.

Med litt substitisjon så er dette flat jord tråden, og omvendnt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Norge koster det 40k og huseier har spurt meg om jeg kan hjelpe med strømting.

Jeg sa selvfølgelig nei, men jeg har bedt en kamerat som er vaktmester til å hjelpe meg. Jeg har satt inn lamper med hans hjelp. Og festet resten med sukkerbiter med hans hjelp.

Huseier er litt vel snål. Synd for det er en kongelig leilighet med utsikt over hele Strömstad og havet.

Lenke til kommentar

I Norge så er sukkerbit vel ikke godkjent lengre? Har aldri sett sukkerbit bli brukt av elektrikere. Noen lamper kommer jo levert med det, men kanskje ikke lengre, for jeg har sett sånn klemmer i bruk på nyere lamper.

Hva som er godkjent og ikke i sverige har jeg ikke greie på. Men maken til makkverk av EL-materiell for 230 Volt som man får på Kjell.com har jeg til gode å se andre steder. Billig asia-skjit hele veien det der Malmbergs eller hva det heter for noe. Så selv om det såvidt har fått innpass i norske butikker så hadde jeg ikke rørt det med ildtang for annen bruk enn for lavspenning.

Betyr jo ikke at ethernet-kabelen derfra er dårlig, har liten erfaring med Kjell.com ethernet-kabler.

Svensker kan være svært sparsomme på pengebruken, og ihvertfall ofte mer sparsomme enn hva nordmenn er. Selv om det finnes skikkelig gjerrige nordmenn også.

Endret av G
Lenke til kommentar

Gidder du å fortelle oss om Sony-boksen din kun kommer med dobbeltisolert 230 Volt støpsel nå snart? Er til å bli små frustrert over egentlig. Er jo på 27-siden allerede. Gratulerer.

Hvem er Valerie, kjæresten din?

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Valerie&amp=true

Det er denne dama her, hun kan forklare for flat jord myte folket..

Siden dere ikke kan lese en publikasjon så kan dere høre på henne istedenfor å mase rundt som tullinger med teflonhatter om rutere med stikkjording.

[VIDEO]

[/VIDEO] Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

I Norge så er sukkerbit vel ikke godkjent lengre? Har aldri sett sukkerbit bli brukt av elektrikere. Noen lamper kommer jo levert med det, men kanskje ikke lengre, for jeg har sett sånn klemmer i bruk på nyere lamper.

Hva som er godkjent og ikke i sverige har jeg ikke greie på. Men maken til makkverk av EL-materiell for 230 Volt som man får på Kjell.com har jeg til gode å se andre steder. Billig asia-skjit hele veien det der Malmbergs eller hva det heter for noe. Så selv om det såvidt har fått innpass i norske butikker så hadde jeg ikke rørt det med ildtang for annen bruk enn for lavspenning.

Betyr jo ikke at ethernet-kabelen derfra er dårlig, har liten erfaring med Kjell.com ethernet-kabler.

Svensker kan være svært sparsomme på pengebruken, og ihvertfall ofte mer sparsomme enn hva nordmenn er. Selv om det finnes skikkelig gjerrige nordmenn også.

Tipset till kabel på Kjell fikk jeg her inne, og den så grei og rimelig ut.

Jeg har bare bra erfaring med Kjell, og kjøper mye ting til mobilen osv.

Lenke til kommentar

Siden dere ikke kan lese en publikasjon så kan dere høre på henne istedenfor å mase rundt som tullinger med teflonhatter om rutere med stikkjording.

[VIDEO]

[/VIDEO]

Du vet hva en foiled UTP kabel er ?

Hva har denne videoen med din topic å gjøre ?

• Liker 1
Lenke til kommentar

[VIDEO]

[/VIDEO]

Måtte bare slå opp hvilke interesser og agenda de måtte ha oppi det hele (Siemon):

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Siemon_Company

Så Valerie Robynski, Global Sales Enginer ved The Siemon Company forteller at ujordet skjermet ethernet-kabel av Cat.6a er 10 ganger mer mottakelig for antennestøy. Altså det samme som å si at jordet Cat.6a skjermet er 100 ganger mindre mottakelig for antennestøy, når Cat.6a uskjermet er 10 ganger mindre mottakelig for antennestøy. Har lyttet riktig til henne da?

I Norge så er byggningsfrekvens på 230 Volt 50 Hertz og ikke 60 Hertz som borte der over dammen.

Videre så forteller hun at det ikke er særlig forskjell på skjermet (foiled) og uskjermet UTP, de kan like gjerne selge deg uskjermet. Hun snakker ikke om noe balansert, annet enn som et salgsargument for begge produktene, altså at de tilbyr en "balansert" produktportefølje! Viktig å understreke..

Hva tolker du så jordet skjermet UTP til å gjøre (til å bli) som er 10 ganger bedre enn ujordet Mr. Gouldfan?

Edit:

Småredigert slik at oppfattelsen min samstemmer med det jeg mente å få sagt.

Endret av G
Lenke til kommentar

Tipset till kabel på Kjell fikk jeg her inne, og den så grei og rimelig ut.

Jeg har bare bra erfaring med Kjell, og kjøper mye ting til mobilen osv.

Og jeg har bare disset Malmberg 230 Volt utstyret til Kjell.com sånn foreløpig. Det var ikke et bredsidet angrep på produktene derfra.

Lenke til kommentar

Måtte bare slå opp hvilke interesser og agenda de måtte ha oppi det hele (Siemon):

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Siemon_Company

Så Valerie Robynski, Global Sales Enginer ved The Siemon Company forteller at ujordet skjermet ethernet-kabel av Cat.6a er 10 ganger mer mottakelig for antennestøy. Altså det samme som å si at jordet Cat.6a skjermet er 100 ganger mindre mottakelig for antennestøy, når Cat.6a uskjermet er 10 ganger mindre mottakelig for antennestøy. Har lyttet riktig til henne da?

I Norge så er byggningsfrekvens på 230 Volt 50 Hertz og ikke 60 Hertz som borte der over dammen.

Videre så forteller hun at det ikke er særlig forskjell på skjermet (foiled) og uskjermet UTP, de kan like gjerne selge deg uskjermet. Hun snakker ikke om noe balansert, annet enn som et salgsargument for begge produktene, altså at de tilbyr en "balansert" produktportefølje! Viktig å understreke..

Hva tolker du så jordet skjermet UTP til å gjøre (til å bli) som er 10 ganger bedre enn ujordet Mr. Gouldfan?

Edit:

Småredigert slik at oppfattelsen min samstemmer med det jeg mente å få sagt.

Hun sier det stikk motsatte, at Ujordet skjermet kabel er 10 ganger mer skjermet mot støy enn UTP.

Lær engelsk, hun avkrefter også antenne myten. Den er lik for både UTP og skjermet.

Hun er senior engineer, Hun er også chairman for Siemon I TIA https://www.tiaonline.org Som setter standard for Specs på cat kablene.

Det er derfor hun er verdt å ta seriøst.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Skulle ønske dere LESTE, det de som lager Standard har å si.

Sony UHP-H1 anbefaler skjermet kabel, og Valerie sier at det bare bør jordes i Ethernet kontakt og rack.

(Det står videre at de regner fra 50-60hz)

Så til dere med myter og foliehatter, les.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.forehand.nl/documenten/white_papers_siemon/faq_shielded_myth_a.pdf&ved=2ahUKEwiet4CptM_gAhUx8KYKHSgfAuEQFjABegQIAxAB&usg=AOvVaw35kJYaXNkj7Aktbrv1vCPO

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Hun sier det stikk motsatte, at Ujordet skjermet kabel er 10 ganger mer skjermet mot støy enn UTP.

Lær engelsk, hun avkrefter også antenne myten. Den er lik for både UTP og skjermet.

Hun er senior engineer, Hun er også chairman for Siemon I TIA https://www.tiaonline.org Som setter standard for Specs på cat kablene.

Det er derfor hun er verdt å ta seriøst.

Nei, hun sier også det jeg nevner. Det er bare du som er for trang til å se at det jeg tolker fra henne også stemmer overens.

Lenke til kommentar

Skulle ønske dere LESTE, det de som lager Standard har å si.

Sony UHP-H1 anbefaler skjermet kabel, og Valerie sier at det bare bør jordes i Ethernet kontakt og rack.

(Det står videre at de regner fra 50-60hz)

Så til dere med myter og foliehatter, les.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.forehand.nl/documenten/white_papers_siemon/faq_shielded_myth_a.pdf&ved=2ahUKEwiet4CptM_gAhUx8KYKHSgfAuEQFjABegQIAxAB&usg=AOvVaw35kJYaXNkj7Aktbrv1vCPO

Nei det er ikke det hun sier.

Hun forteller at man ikke behøver å ta så mye hensyn til jordsløyfe og antenneproblematikk om du går for deres Cat.6a kabler enten de er foiled skjermet eller uskjermet UTP.

Hun forteller videre at antenneeffekten er så ubetydelig om du velger deres Cat.6a kabler at du omtrent kan utelukke den, stort sett. Men hun forteller videre om antenneeffektene for de er der likevel, bare ikke så sterkt som kanskje enkelte ville ha det til.

Også må man ikke helt glemme at hun er en Cat.6a Siemon-selger. Det er det viktigste for henne å få solgt mer av sine uovertreffelige Siemon-kabler.

Endret av G
Lenke til kommentar

Nei, hun sier også det jeg nevner. Det er bare du som er for trang til å se at det jeg tolker fra henne også stemmer overens.

Dersom vi ser i det rotete innlegget ditt, så er jeg bekymret på hvordan du prosesserer info.

Det hun sier er følgende...

Riktig jordet på Ethernet skjermet gir 100 ganger mer beskyttelse enn UTP.

Hun sier deretter med utropstegn!

At Ujordet skjermet er 10 ganger mer beskyttet enn UTP!!

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Nei det er ikke det hun sier.

Hun forteller at man ikke behøver å ta så mye hensyn til jordsløyfe og antenneproblematikk om du går for deres Cat.6a kabler enten de er foiled skjermet eller uskjermet UTP.

Hun forteller videre at antenneeffekten er så ubetydelig om du velger deres Cat.6a kabler at du omtrent kan utelukke den, stort sett. Men hun forteller videre om antenneeffektene for de er der likevel, bare ikke så sterkt som kanskje enkelte ville ha det til.

Også må man ikke helt glemme at hun er en Cat.6a Siemon-selger. Det er det viktigste for henne å få solgt mer av sine uovertreffelige Siemon-kabler.

Å herrejemini.. Hun er chair I TIA.

De forsøker med vitenskap å informere foliehatter som deg.

Nå har jeg kommet med drøss av forskning, publikasjoner og info fra toppen som lager Standard på Cat, og forsøkt å vise til slike linker.

Nå dreier tråd inn på krangel om person osv..

Dere må gjerne legge inn forskning og publikasjoner som motsier mine.

Jeg tar helg og skal møte kamerat i Strømstad.

Ønsker dere god helg også.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Og jeg benytter simpel matematikk.

100 på jordet type kabel, 10 ganger på ubeskyttet type kabel. 10 x 10 = 100.

Altså så er ujordet skjermet kabel 10 ganger mindre beskyttet enn jordet type kabel. Det blir like riktig å si det slik. Så det er nok du som er litt trang dessverre :)

Lenke til kommentar

Dersom vi ser i det rotete innlegget ditt, så er jeg bekymret på hvordan du prosesserer info.

Det hun sier er følgende...

Riktig jordet på Ethernet skjermet gir 100 ganger mer beskyttelse enn UTP.

Hun sier deretter med utropstegn!

At Ujordet skjermet er 10 ganger mer beskyttet enn UTP!!

Men du har jo ikke vist til at du har riktig jordet Sony enda :lol:

Det hjelper lite om Sonyen har påkostede metall hunnkontakter for RJ-45 inn i seg, dersom den mangler jordet 230 Volt veggstøpsel. Så har den jordet veggstøpsel eller et simpelt dobbeltisolert støpsel? Det har du fortsatt ikke greid eller giddet å besvare for oss.

Dersom Sony-en skulle vise seg å ha jordet veggstikk, så kan du sannsynligvis glemme å gå for jordet router. Da vil Valeries anbefaling gå i oppfyllelse, eller mente hun at den ethernet-kabelstumpen din burde jordes i begge ender? Blir litt usikker her nå.

Vent, sa hun ikke noe om dette også ift. antenneproblematikken som hun bagatelliserte på hennes Cat.6a-kabler?

Endret av G
Lenke til kommentar

Benytter simpel matematikk og forståelse for hva som sies fra henne. Hun benekter ikke antenneproblematikk direkte, men hun bagatelliserer den når du benytter hennes uovertrufne kablekvaliteter, eller hvordan hun nå som selger ønsker å framstå.

10 ganger 10 = 100. Det trodde jeg du visste. Da klarer du også å dedusere at 100 delt på 10 = 10. Altså 10 ganger mindre skjermet om den skjermede kabelen blir stående ujordet. Det trodde jeg du visste om matematikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...