Gouldfan Skrevet 17. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2019 Her også. En avhandling om støy på Ethernet, og endel feil myter. https://iebmedia.com/index.php?id=8902&parentid=74&themeid=255&hft=72&showdetail=true&bb=1 Til dere andre. Buffer brukes jo bare på musikk man hører mye, typ spillelister. Prøv å dra ut ledning, spill et nytt album. Funker dette? Sony bufrer sikkert sang fra du spiller. Er bare å sjekke ut regler for Spotify Connect, sikker på at det er regler satt av feks Spotify. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Nei, det er ikke det buffer er. Det er lokalt lagret musikk. Og du skal ikke dra ut kabelen før du spiller av, du skal dra den ut etter du har startet avspilling. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 (endret) Du roter med feil type buffer.Vi snakker om bufferen din dac bruker får å lagre ned data så behandle. Ettersom den må ha en viss mengde data for å behandle, så må den lagre det ett sted, altså i en buffer.Din dac leser altså fra dette buffert, ikke fra nettverkskabelen. Endret 17. februar 2019 av aklla 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Her også. En avhandling om støy på Ethernet, og endel feil myter. https://iebmedia.com/index.php?id=8902&parentid=74&themeid=255&hft=72&showdetail=true&bb=1 Til dere andre. Buffer brukes jo bare på musikk man hører mye, typ spillelister. Prøv å dra ut ledning, spill et nytt album. Funker dette? Sony bufrer sikkert sang fra du spiller. Er bare å sjekke ut regler for Spotify Connect, sikker på at det er regler satt av feks Spotify. Nok en gang viser du bare at du ikke aner hva du prater om. Linken omhandler støy på signalet. Ikke dataene som blir overført. Og som andre også nevner så har DAC-en din en prosessor og buffer som sender PCM-signal til DAC. Og som du tydeligvis ikke forstår, ikke vil forstå og sikker aldri kommer til å forstå så er det først her jitter har noe å si. Kvalitet på denne prosessoren (nøyaktighet på klokke) og DAC (presisjon og støy) har også noe å si. 2 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 (endret) Til dere andre. Buffer brukes jo bare på musikk man hører mye, typ spillelister. Hvor mange spillelister er det som lagres i bufferen, da? edit: Høres disse spillelistene like bra ut med en billig nettverkskabel? Endret 17. februar 2019 av frohmage Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 18. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2019 (endret) Hvor mange spillelister er det som lagres i bufferen, da? edit: Høres disse spillelistene like bra ut med en billig nettverkskabel? https://www.quora.com/How-does-Spotifys-offline-mode-work-Does-it-download-the-files-to-your-machine https://support.spotify.com/us/using_spotify/system_settings/bandwidth-and-data-usage/ Vel jeg gjetter igjen, kvaliteten kan gå ned feks til low når nettet strupes feks, men jeg vet ikke. Vel jeg fikk ikke spilt av ny musikk uten nett, men de gamle slagere jeg bare hører på byen i spilleliste fikk jeg spilt, ca 1 minutt, men lyden var ikke topp på hodetelefonene. Jeg vet ikke hvorfor, støtter meg til den siden jeg linket til før Lofl smilyene. De fastslo at strømming degraderes i buffer uten nett... Hva som menes med dette vet jeg ikke? Konstant pakke sending? Og servervalg? Jeg lar dere vurdere dette. Jeg har nerdet litt idag med Netflix, jeg har kalibrert tv litt også. Jeg prøvde Wi-Fi trådløst på Netflix, switchet tilbake til Ethernet. Gjorde noen justeringer også, etter å ha lest på nett. Byttet fra Ipv4 til IPv6. Leste litt, og den innstillingen skulle være bedre. Den stod automatisk på Ipv4. Jeg har også sett fler videoer av Dac tryllekunstner Ted. Jeg anbefaler ham. [VIDEO] [/VIDEO] Mystisk men det han nevner stemmer bra med mine erfaringer etter ny Supra på Spotify... Endret 18. februar 2019 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 18. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2019 (endret) Da ser jeg at skjermet kabel er anbefalt i manualen.. Så UTP fra Huawei frarådes altså. Endret 18. februar 2019 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Spotify offline er ikke buffer! Du må starte avspilling også trekke ut kabel! Recommend betyr å anbefale. Hvorfor er IPv6 bedre (i dette tilfellet) enn IPv4, er det noen begrunnelse? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 18. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2019 (endret) Nok en gang viser du bare at du ikke aner hva du prater om. Linken omhandler støy på signalet. Ikke dataene som blir overført. Og som andre også nevner så har DAC-en din en prosessor og buffer som sender PCM-signal til DAC. Og som du tydeligvis ikke forstår, ikke vil forstå og sikker aldri kommer til å forstå så er det først her jitter har noe å si. Kvalitet på denne prosessoren (nøyaktighet på klokke) og DAC (presisjon og støy) har også noe å si. Jeg må innrømme at jeg ikke viste at Ethernet Inn i Sony omgjør Spotify til Pcm før Sonys Dac. Interessant.. Spotify offline er ikke buffer! Du må starte avspilling også trekke ut kabel!Recommend betyr å anbefale.Hvorfor er IPv6 bedre (i dette tilfellet) enn IPv4, er det noen begrunnelse? Nei bare leste her at det skulle være bedre med strømming og funksjoner... https://www.google.com/amp/s/www.webopedia.com/amp/DidYouKnow/Internet/ipv6_ipv4_difference.html Endret 28. februar 2019 av Countryman flettet innlegg Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Hvor står det der at det er bedre til strømming? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 18. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2019 (endret) Hvor står det der at det er bedre til strømming?Jeg tolket det litt sånn... Efficiency Nguyen explains, "IPv6 simplifies and speeds up data transmission by handling packets more efficiently, and removing the need to check packet integrity. This frees valuable router time that can be better-spent moving data. Endret 18. februar 2019 av Gouldfan Lenke til kommentar
G Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 (endret) Sikkert greit (uten at jeg vet), men som gressenke mann på ufør så har jeg budgett...Adioquest beetle er mer i min sjanger.https://www.hifiklubben.no/stereo/da-konverter/audioquest-beetle-da-konverter/Men da må den slå min Nad, Sony og Yamaha... Fra laptop.Og jeg er ikke sikker, først må jeg rense vifta på laptop... 300 kr i Strömstad.Så vet dere det, samme service i Sarpsborg på værna bedrift er 1700, Elkjøp 2000.Mr Spock jeg ser på deg som en venn. Supra har gitt sykt forbedring på bare Spotify premium Connect og Netflix surround,.Hva bruker du nå til streaming og nett filmer? Ethernet?Jeg vet ærlig talt ikke hvorfor? Skjærming eller båndbredde?Jeg har bare hørt Spotify idag...Musikk tips 5 eller 5+6+ fra musikk & hifi.Det er helt rått , om dette er placebo og jeg ikke har føcked generic kabel så skjønner jeg ingenting.Jeg har høykvalitets Cd, bluray audio og SACD medier som jeg elsker.Men valgfrihet og ting jeg ikke har på Spotify, har gitt meg glede.Glede jeg før testet ut på billig Sony over ear hodetelefoner og blåtannhøytaler."I 5 år i eksil har jeg konsekvent unngått Spotify på anlegget i Stereo."Når så billige avspilling fra mobil med hodetelefoner og blåtannhøytaler gir bedre lyd enn et greit mellomklasse anlegg, så har jeg funnet ut....Flaskehalsen... Og det måtte være nettledning. Og det var den Eureka Synd at IT folket ikke tror på det.jeg har greie Xtz høytalere, men jeg tror selv greie budget høytalere eller greie aktive PC høytalere vil gi markant forskjell. Vet jo ikke om du har råd til det da. Men det hadde i placeboeffektens ånd vært artig å høre deg teste en uskjermet cat.5e eller uskjermet cat.6 i første omgang. Så gjerne ytterligere test av skjermet cat.5e og cat.6, siden det også finnes. Gjerne noen som er enkle å oppdrive i Norge som f.eks. fra merket Deltaco. Evt. at tilsvarende Deltaco eller like greit merke kjøpes fra Kina med gratis frakt via eBay. En måte å teste bufferen på er jo å dra ut nettverkskabelen når man har satt på en sang Med mindre det er noe som overvåker nettverket og stopper avspillingen, så vil den spille av det den har bufret. Bra test det! Kan gi en aha-opplevelse dersom ting forholder seg slik IT-folket har spådd. Endret 28. februar 2019 av Countryman flettet innlegg Lenke til kommentar
G Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 (endret) Du vet at vi ikke egentlig sender fysiske 1 og 0? Vi sender elektriske bølger som representerer dette gjennom luft med kraftige antenner eller analoge (digital) kabler.Det er ikke signalet som er det viktige, det viktige er feilpakker, og hvordan Dac løser tidsfeil. Alt dreier seg om Dac..https://www.audiostream.com/content/draft Hvorfor ror du så mye? Ja et datasignal kan f.eks. leses av fra firkantpulsen som edge eller level triggered. Men mener du at det har noe å si for dataflyten, og i såfall hvordan forklarer du det? https://www.audiostream.com/content/draft Han svensken (jamfør vedlegg som ikke følger med over til denne quote) høres ikke helt frisk ut. Er ting der som er riktige, men han løfter det helt ut av kontekst med vilje for å forvirre kan det virke som. I lenken din ovenfor svensken i eksternforumet så snakkes det om hvordan det ikke finnes nok analoge teknikker lengre. Montro hvordan NASA da finner ut av det, f.eks. ved overføring av analoge signaler til digitale under transport i fra Hubble telescope til Jorden. Endret 28. februar 2019 av Countryman flettet innlegg Lenke til kommentar
G Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 (endret) Dataer blir påvirket både av sender og av måten det sendes på og Dac.Det kritiske skjer i Dac når digitale bølger som representerer verdier for 1 og 0 gjøres om til presis analog lyd.. Men bufferen sørger jo for å mate disse 0 og 1 verdiene i riktig rekkefølge og til riktig tid. Dac vurderer hvilke bølger som representerer 1 og 0Dersom noen bølger overskyter osv så blir det feil, eller kansellert. Men hvis så er tilfelle så må jo bufferen ha feil i seg. Hvordan kan det skje dersom dataene er forhåndskontrollert gjennom TCP/IP? Montro om du må levere hele DAC til EL-retur jo før jo heller? Altså hvordan kan cat.8 som skjer før bufferen foran krystall og DAC forbedre en ødelagt buffer -elektronikk? Endret 28. februar 2019 av Countryman flettet innlegg Lenke til kommentar
Pop Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 HiFiens gjentagende regel: En spesiell kabel har tryllestøv, så feil oppstått andre steder i kjeden blir korrigert i kabelen. Bare så vi er klare på en ting nå da: Det kan ofte være minst 3 plasser med minne i en avspilling av streamet musikk. Et buffer der nettverkstrafikk går, sørger for at strømmen ikke stopper når det oppstår packetloss og pakker resendes. Det er normalt også en buffer foran dac slik at konverteringsjobben ikke stopper umiddelbart fordi streamer venter på noe. I tillegg kan du ha lokalt lagrede filer, som spotify normalt gjør (innenfor grensen for det du har satt som maximal bruk på disk). Sistnevnte medfører altså at du kan spille en låt du har spilt tidligere, uten nett. Og bufferne er gjerne fra et par sekunder til 30, som medfører musikk i de sekundene før det stopper etter nettkabel er trukket ut. Lenke til kommentar
G Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 (endret) Angående den testen dere tok med laptop med høytalere...Det anbefales ikke å nappe ut ledning og kjøre buffer. Da vil både lyd og bilde bli dårligere..Og da faller fordeler med små pakker til musikk som dere har snakket så varmt om bort.https://computer.howstuffworks.com/internet/basics/streaming-video-and-audio.htmhttps://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.forehand.nl/documenten/white_papers_siemon/faq_shielded_myth_a.pdf&ved=2ahUKEwjelpm3iMPgAhXm0aYKHZAKD8kQFjAAegQIARAB&usg=AOvVaw35kJYaXNkj7Aktbrv1vCPO Her gjør du feil antakelser. Ser at dette må gjentas selv om det nok har vært dekket gjennom ihvertfall "stol på oss og det vi nå har å fortelle deg" tidligere i diskusjonen. De forstyrrelser det er snakk om er på svært store installasjoner av nettverk hvor dette kan få betydning. Men der vil IT-folket også oppdage den treghet som oppstår dersom de leter etter det. TCP/IP sørger for dataintegritet så dette skal du bekymre deg null over videre. Du får enten lyd, eller så får du de opplevelser som ufullstendige datasignal vil skape. Støyen som går utover hastighet, den går ikke samtidig utover det analoge lydsignalet. Det er det vi har forsøkt å fortelle deg hele tiden. Men vi har snakket om jording. Men da om svakeste ledd i en jordingskjede og mer ment som at du må gjøre ting gjennomført om du først skal stole på skjermet ethernet-kabel. Dette som svar på den PDF i lenken din. Du kan sammenligne signal fra ruter, med signal før Dac.Det er mulig. Når ble det TCP/IP i en USB-kabel, kan du være grei å forklare oss det? Nei, det blir dessverre ikke det samme. Det er jo to helt unike oppsett. Endret 28. februar 2019 av Countryman flettet innlegg Lenke til kommentar
G Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 (endret) Og det er ikke uten problemer eller utfordringer.. [VIDEO] [/VIDEO]For det første veksler guruen din mellom picosekunder til nanosekunder mot slutten av video som om dette er sammenliknbart. Er du klar over at picosekunder og Nano ligger 1000-gangeren i fra hverandre? Han gir heller ingen plausibel forklaring på hvorfor han er i stand til å høre i picosekunder. Han skal altså via flere 1000-gangeren tidsreduksjoner for først å kunne komme dit. Først millisekund, så mikrosekunder, så nanosekunder pluss picosekunder. Og ingenting forteller deg at mannen kanskje er gal? Eller at industrien lagde krystallen eller var det DAC som han etterspør fordi galskapen fra den sirkelen hans har påvirkning i markedet som han så stolt selv innrømmer? Utover det så snakkes det ingenting om hastighet til bufferen som kanskje er for treg eller som selv gir såkalte: Cache miss https://en.wikipedia.org/wiki/CPU_cache#Cache_miss Alt er hele tiden den skarve ethernet-kabel sin skyld. Som guruen din ikke nevner som feilkilde med et eneste ord. SE DET DU. Endret 18. februar 2019 av G Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Gjorde noen justeringer også, etter å ha lest på nett. Byttet fra Ipv4 til IPv6. Leste litt, og den innstillingen skulle være bedre. Den stod automatisk på Ipv4. Det jeg finner svært fascinerende er at du nå plutselig tror at dette og skal ha en effekt. Fordi du har lest om det på nettet. Det nytter ikke å fortelle deg noe, du må finne det på egenhånd via egne søkekriterier. Men hadde du hatt ett snev av forståelse av dette så hadde visst at for at du skal tro at IPv6 er bedre enn IPv4, så må du faktisk og indirekte akseptere at kabelen du har byttet ikke kan gi deg bedre lyd slik du hevder. Årsaken er enkel. Forskjellene mellom IPv6 og IPv4 ligger i protokollen, og da i dataoverføringen mellom sender og mottaker. Signalene i kabelen er fortsatt like uavhengig av IPv4 og IPv6. Tenk det du. 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 (endret) For meg er det vanskeligere å måle, fordi Dac sitter inne i min Streamer. Tror han har målt før Dac. Om jeg sender signal til Dac i Yamaha via Coax så kunne jeg i praksis målt. Og da kunne jeg målt kabelens problem. Hvorfor ikke heller måle kabelen? For seg! Eneste du behøver finne utav er om den leverer hastighet. Siden du selv mener at problemet er løst med en ny kabel så kan vel neppe feilen være så mange andre steder. Du har altså betalt kr 150 mer enn nødvendig for cat.8. Noe vi har forsøkt gjette på mange ganger nå. Endret 18. februar 2019 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 (endret) 250kr er det dyrt for en kabel produsert i Sverige? Altså et I-land??? Nei, egentlig ikke. Men så var jo heller ikke det et stort poeng. Virker bare som hva alle folk kan ha en tendens til å gjøre når de oppdager at de har brukt mer penger enn nødvendig. Så enkelt. Pluss at du forer HiFi-industrien med mer penger til å utvikle nye lurium-produkter. Dyrt?Her er en annen Cat8 kabel.Den ligger på 3000....https://www.audiostream.com/content/wireworld-starlight-cat8-ethernet-cableSikkert ingen som leser, så jeg juksa litt. Utdrag....Wireworld Starlight Cat8 Ethernet CableSteven Plaskin | Desember 2018The Category 7 cabling standard was created to satisfy the demands of 10 Gigabit Ethernet. Even though media networks tend to run below that speed, cables that support higher speeds have been found to improve the quality of audio and video streaming. Those improvements are possible because streamed signals suffer from data errors that cannot be repaired by the error correction systems that preserve normal file transfers. The proposed standard for future networks is Category 8, which will support speeds of 40 Gigabits per second. Men du returnerer stadig til samme kilde. Det vil være det samme som om at det var et faktum at en svovelpredikant mente du vil brenne i helvete om du synder. Man forstår at slik et snakk fort er vås. Så går du og oppsøker svovelpredikanten i håp om at det er annerledes når det er du som kommer og spør. Det blir ikke bedre for å si det slik. Endret 28. februar 2019 av Countryman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå