sedsberg Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Alt over en viss spenning i et gitt tidsrom blir tolket som en 1'er, alt annet blir 0. Njaa.. Strengt tatt trigges det på flanker. Når signalet går fra 0 til 1 (lav til høy) og 1 til 0 (høy til lav). Men over f.eks. telelinjer/ADSL/fiber/etc. blir dette modulert til mye mer komplekse signaler. Nivåtrigging krever separat klokkesignal. 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 17. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2019 (endret) Ja det vet jeg. Og vet du hvordan disse tolkes digitalt av mottaker? Alt over en viss spenning i et gitt tidsrom blir tolket som en 1'er, alt annet blir 0. Nå - forklar meg hvordan det som sendes inn i kabelen fra routeren din ser ut når den kommer fra til spilleren din. Problemet med Jitter, er når Dac får uklare koder, da må den gjette om det er en eller null... Om ingen forhåndsregler er fulgt så har dere sikkert et hav av Jitter, bare det at Dac teknologi har blitt så bra att den presenterer det som hørbar musikk... Og Dac er god, men det morsomme er at selv en av verdens dyreste Dac PS direct stream er kresen på USB kabel... Endret 17. februar 2019 av Gouldfan Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 (endret) Njaa.. Strengt tatt trigges det på flanker. Når signalet går fra 0 til 1 (lav til høy) og 1 til 0 (høy til lav). Men over f.eks. telelinjer/ADSL/fiber/etc. blir dette modulert til mye mer komplekse signaler.Nivåtrigging krever separat klokkesignal. Joda, prøvde bare å holde det enkelt her Problemet med Jitter, er når Dac får uklare koder, da må den gjette om det er en eller null... Og Dac er god, men det morsomme er at selv en av verdens dyreste Dac PS direct stream er kresen på USB kabel... Du omgår hele spørsmålet mitt. Hvordan ser disse dataene ut når spilleren mottar de, gitt at det er støy og jitter som påvirker kabelen? Endret 27. februar 2019 av Countryman Innlegg flettet Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Og han skjønner ikke at hva enn som skjer over ethernetkabelen ikke har noen ting å si overhodet for DAC-en. Disse signalene kommer aldri fram til DAC-en engang. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 17. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2019 Du omgår hele spørsmålet mitt. Hvordan ser disse dataene ut når spilleren mottar de, gitt at det er støy og jitter som påvirker kabelen? Det kan du sjekke om du har et oscilloskop... Det er faktisk folk som måler dette på USB. Og signal før og etter på Oscilloskop på standar usb har Jitter.... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Det spiller ingen rolle! Dette signalet kommer aldri frem til DAC engang. Innholdet kommer frem men ikke signalet. Det er fullstendig isolert fra DAC. DAC bruker et helt annet signal. Dette blir generert etter USB, ethernet eller hva enn overføringsmetode du bruker. 2 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Du svarer meg fortsatt ikke. Jeg har gitt deg eksempeldata som viser hvordan routeren din sender data videre til spilleren din. Forklar meg med dine ord hvordan disse dataene ser ut når de kommer frem til spilleren din, gitt at kabelen din er utsatt for jitter og støy. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Dette minner meg mer og mer om flat jord tråden. 4 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 For å være litt mer konkret med eksempelet mitt. Hva er det jitter og støy gjør med signalet før det kommer frem? Vil 0'ene endre seg? Vil 1'ere endre seg? Rekkefølgen? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 17. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2019 (endret) https://www.audiostream.com/content/draft Endret 17. februar 2019 av Gouldfan Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Så nei, du kan altså ikke forklare hvordan disse dataene blir påvirket. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 17. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2019 Så nei, du kan altså ikke forklare hvordan disse dataene blir påvirket. Dataer blir påvirket både av sender og av måten det sendes på og Dac. Det kritiske skjer i Dac når digitale bølger som representerer verdier for 1 og 0 gjøres om til presis analog lyd.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 https://www.audiostream.com/content/draft Det eneste du viser her er at du overhodet ikke skjønner forskjell på signal og data. Du beviser din egen inkompetanse, og du er ikke engang klar over det selv. Du evner heller ikke å skjønne at andre har mer peiling enn det du selv har. Dette er selve definisjonen på Dunning-Kruger effekten. I tillegg har du som nevnt en religiøs tilnærming til temaet. Du har fullstendig bestemt deg om konklusjonen og overser fullstendig alt som ikke støtter teoriene dine og søker kun opp ting som kan bekrefte påstandene dine. Men pga. Dunning-Kruger så beviser du kun gang på gang at du ikke aner hva du snakker om. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 17. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2019 (endret) HVORDAN!?! Dac vurderer hvilke bølger som representerer 1 og 0 Dersom noen bølger overskyter osv så blir det feil, eller kansellert. Det eneste du viser her er at du overhodet ikke skjønner forskjell på signal og data. Du beviser din egen inkompetanse, og du er ikke engang klar over det selv. Du evner heller ikke å skjønne at andre har mer peiling enn det du selv har. Dette er selve definisjonen på Dunning-Kruger effekten. I tillegg har du som nevnt en religiøs tilnærming til temaet. Du har fullstendig bestemt deg om konklusjonen og overser fullstendig alt som ikke støtter teoriene dine og søker kun opp ting som kan bekrefte påstandene dine. Men pga. Dunning-Kruger så beviser du kun gang på gang at du ikke aner hva du snakker om. Kan dere ikke heller kritisere artikkelen? Og si hva som er feil i den? Altså istedenfor å komme med personkarakteristikker av meg??? Endret 27. februar 2019 av Countryman Innlegg flettet Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Nei(!), dette skjer lenge før DAC'en. Dataene som kommer inn på porten i spilleren din blir gjort digitale lenge før de når DAC'en din. Altså, DAC'en kan jo ikke VURDERE hvilke 0'er som faktisk er 0 og hvilke 1'ere som faktisk er 1. Da har du i så tilfelle en defekt DAC........... 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Dac vurderer hvilke bølger som representerer 1 og 0 Dersom noen bølger overskyter osv så blir det feil, eller kansellert. DAC vurderer ingenting. Den får ikke signal fra verken spotify eller ethernet-kabelen din. Når innholdet er kommet så langt så ligger dette som et digitalt signal som faktisk er 1 og 0-ere. Det er først her jitter har noe å si! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Jeg er nå for min egen del tilstrekkelig sikker på at du enten troller, eller ikke evner å forstå hva du faktisk prater om. Du skrev i starten at du ønsker å lære - nei det ønsker du faktisk ikke. Du ønsker bekreftelse på at kabelen du har betalt unødvendig mye for har den effekten du tror du hører. Eller så troller du veldig. Begge deler er vanlig i lydverden. Desssverre. Jeg gir meg for det er ikke vits i å prøve å fortelle deg noe som helst når du motsetter det alt som blir fortalt som ikke stemmer overens med det du allerede tror. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 17. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2019 (endret) Angående den testen dere tok med laptop med høytalere... Det anbefales ikke å nappe ut ledning og kjøre buffer. Da vil både lyd og bilde bli dårligere.. Og da faller fordeler med små pakker til musikk som dere har snakket så varmt om bort. https://computer.howstuffworks.com/internet/basics/streaming-video-and-audio.htm https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.forehand.nl/documenten/white_papers_siemon/faq_shielded_myth_a.pdf&ved=2ahUKEwjelpm3iMPgAhXm0aYKHZAKD8kQFjAAegQIARAB&usg=AOvVaw35kJYaXNkj7Aktbrv1vCPO Endret 17. februar 2019 av Gouldfan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå