frohmage Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 (endret) Om ikke nok data kommer frem vil den antagelig justere ned kvaliteten den laster ned fra Spotify automatisk. Men da snakker man jo om en ødelagt kabel der en hvilke som helst hel kabel vil løse problemet. Okay, det er mulig at Spotify gjør det*, men da hører man veldig tydelig at bitraten reduseres, ikke "jitter". Som du sier er dette ikke noe man opplever med en hel kabel. Uansett pris. *og dette skjer vel før signalene kommer til DAC Endret 16. februar 2019 av frohmage Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 (endret) Det IT folk ikke helt forstår er hvordan Dac fungerer. Bruker DAC nettverk for å hente data? Endret 16. februar 2019 av aklla 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 På klokker så er det svært små marginer på tid... Det fungerer absolutt ikke på samme måte som printern.Som den henter rett ut av bufferminnet. Vet ikke hvilken musikkvalitet du forventer men i såfall en som spiser rundt 100mbps i overføringshastighet eller mere og da har vi passert FLAC for lenge siden. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2019 Er du klar over hvor ekstremt viktig timing er for printerdysene? Jeg skal love deg at de ikke kan bruke den tiden de vil. Når hodet suser over arket i en vanvittig fart. Vi kan vente til den blir ferdig. Det er poenget du ikke ser. På Gjennomsnittlig Dac så har vi ikke tid. Det er helt forskjellig teknologi. Likhet består i hvordan datapakkene sendes over Nett, og det forsvinner likheten. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Vet du at du må ha en hel del data fra Spotify for å spille av noe? Den spiller altså ikke av "live", trommeslagene går ikke gjennom kabelen samtidig som du hører de. Den bruker lagrer flere tusen pakker som den setter sammen, dekoder, analyserer så spiller av. Har ikke noe å si om det er DAC eller hva annet, alt fungerer slikt digitalt. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2019 (endret) Kopimaskin på biblioteket synes jeg er kjapp.. bare 4 minutter på mange sider. Det er maskin, allikevel har ikke Dac 4 minutter. Jeg skulle ønske det var sånn. Jeg spår derimot at kabel hysteri er på slutten. Trådløst hele veien er framtiden, og først er kanskje kabler bedre akkurat som med blutooths begynnelse. Men vi vet jo at det går fremover også der. En fax er kjapp den også. Endret 26. februar 2019 av Countryman Flettet innlegg Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2019 (endret) Vet du at du må ha en hel del data fra Spotify for å spille av noe? Den spiller altså ikke av "live", trommeslagene går ikke gjennom kabelen samtidig som du hører de. Den bruker lagrer flere tusen pakker som den setter sammen, dekoder, analyserer så spiller av. Har ikke noe å si om det er DAC eller hva annet, alt fungerer slikt digitalt. Nei jeg vet ikke hvordan Spotify løser dette. I Værste fall tas det snarveier. Jeg erfarer bare at Spotify faller ut om man ikke har dekning. Det er buffer, men om det er time delay hvordan kan Dac løse dette? Altså en gjennomsnittlig med rimelig klokke? Når jeg starter opp en sang så er det momentant, buffer bygger seg opp mens man spiller. Tror og synser jeg Endret 16. februar 2019 av Gouldfan Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Den må nødvendigvis laste ned en del om gangen som den spiller av. Tiden den skal spille av er en del av data`en den tar imot, ikke tidspunktet den tar tar det imot på. Den laster f.eks ned en bulk på 30 sekunder om gangen som den setter sammen og spiller av. Om den får de siste sekundene først eller sist har ingenting å si, instruksjonene om hvordan de settes sammen er med. Time delay er irrelevant på pakkenivå, inntil ett vist nivå. Men da snakker man igjen om defekt kabel. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 En DAC får data/signal fra en buffer. Denne bufferen kan utmerket godt være på 4 minutter. TS har enten absolutt ingen peiling på hva han snakker om eller så er han et troll. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 En måte å teste bufferen på er jo å dra ut nettverkskabelen når man har satt på en sang Med mindre det er noe som overvåker nettverket og stopper avspillingen, så vil den spille av det den har bufret. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2019 Bruker DAC nettverk for å hente data? Jeg har Wi-Fi på Sony også, men jeg fant ut at kablet var best ganske tidlig. Ja Dac bruker signal fra Nett ved streaming. Jeg synser igjen.. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Kan du se om bitraten holder seg der den skal være når du streamer, da? 2 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 En måte å teste bufferen på er jo å dra ut nettverkskabelen når man har satt på en sang Med mindre det er noe som overvåker nettverket og stopper avspillingen, så vil den spille av det den har bufret. Bare hvis du holder kabelen opp sånn at pakkene renner inn i avspilleren Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2019 (endret) En DAC får data/signal fra en buffer. Denne bufferen kan utmerket godt være på 4 minutter. TS har enten absolutt ingen peiling på hva han snakker om eller så er han et troll. Er det jeg som er troll? Test selv og ta tiden? Bare å slå av ruter. Jeg hører på musikk nå Wi-Fi mobil Jeg kan teste, men ikke nå da gjeste ungene bruker gadgets. Endret 16. februar 2019 av Gouldfan Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Ja Dac bruker signal fra Nett ved streaming. Da har det lite å si om det er Dac, en server eller en printer, data er likt uavhengig av hvilken data det er. 0 og 1 er det samme helt uavhengig av om det er musikk, film eller hjerteovervåking.. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2019 Da har det lite å si om det er Dac, en server eller en printer, data er likt uavhengig av hvilken data det er. 0 og 1 er det samme helt uavhengig av om det er musikk, film eller hjerteovervåking.. Nei, det er totalt annerledes.... Om hjerter dør av jitter så hadde vi hatt krise. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Jeg liker hvordan TS driver å sier hvordan andre ikke forstår. Dunning-Kreuger much? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Vet ikke hvorfor jeg gadd men testet uansett. Fra jeg dro ut nettverkskabelen til musikken stoppet tok det 57 sekunder. 4 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2019 Litt mindre enn 5 minutter..... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Nei, det er totalt annerledes.... Tror alle som kan litt om nettverk er uenig med deg, men lydfolk kan som kjent mer om nettverk enn alle som jobber med nettverk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå