Mr_Spock Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 (endret) Sikkert greit (uten at jeg vet), men som gressenke mann på ufør så har jeg budgett... Adioquest beetle er mer i min sjanger. https://www.hifiklubben.no/stereo/da-konverter/audioquest-beetle-da-konverter/ Men da må den slå min Nad, Sony og Yamaha... Fra laptop. Og jeg er ikke sikker, først må jeg rense vifta på laptop... 300 kr i Strömstad. Så vet dere det, samme service i Sarpsborg på værna bedrift er 1700, Elkjøp 2000. Mr Spock jeg ser på deg som en venn. Supra har gitt sykt forbedring på bare Spotify premium Connect og Netflix surround,. Hva bruker du nå til streaming og nett filmer? Ethernet? Jeg vet ærlig talt ikke hvorfor? Skjærming eller båndbredde? Jeg har bare hørt Spotify idag... Musikk tips 5 eller 5+6+ fra musikk & hifi. Det er helt rått , om dette er placebo og jeg ikke har føcked generic kabel så skjønner jeg ingenting. Jeg har høykvalitets Cd, bluray audio og SACD medier som jeg elsker. Men valgfrihet og ting jeg ikke har på Spotify, har gitt meg glede. Glede jeg før testet ut på billig Sony over ear hodetelefoner og blåtannhøytaler. "I 5 år i eksil har jeg konsekvent unngått Spotify på anlegget i Stereo." Når så billige avspilling fra mobil med hodetelefoner og blåtannhøytaler gir bedre lyd enn et greit mellomklasse anlegg, så har jeg funnet ut.... Flaskehalsen... Og det måtte være nettledning. Og det var den Eureka Synd at IT folket ikke tror på det. jeg har greie Xtz høytalere, men jeg tror selv greie budget høytalere eller greie aktive PC høytalere vil gi markant forskjell. Vi er kompiser vet du Shakti klumpene var ment som fleip. Men jeg kan bare snakke for meg selv, jeg er for mange år tilbake ferdig med kabler - det er ikke det jeg finner interessant å bruke tid på lenger. Men, hvis du opplevere at den kabelen gir deg bedre lyd - så fint for deg! Siste kabelen jeg handlet var en 4k hdmi kabel på 10 meter fra Biltema for kr 299,-. Kjører 4k på projen uten problemer! Jeg har bare Ebay/Kina/Biltema når det gjelder digitale kabler rundt om. Jeg streamer ikke musikk, lytter en del på Youtube - liker jeg det - så handler jeg cden/sacd/bda/dvd-a som jeg ripper. sist i dag lyttet jeg på noen låter av Loverboy på Youtube - herlig 80-talls rock med attitude - ble bestilt et par brukte cder på Ebay kort tid etterpå. Ellers streamer jeg Netflix og Amazon Prime - gjerne via Xbox X som gir 4k hdr og Atmos hvis det finnes. Xbox X gir også Dolby Digital + - som er av høyere bitrate enn kun Dolby Digital som jeg får via appen på tven via optisk. Men forskjellen er vel egentlig ikke hørbar. Jeg har kablet nett. Handler stort sett filmer på disk. Moro at du synes det låter bra hos deg!!! Det er det viktigste. Smutter på litt cognac selv - skål Edit: og nå er det Kaizers på nrk! Endret 15. februar 2019 av Mr_Spock 1 Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Ja, hvorfor de som åpenbart kan mer enn deg om hvordan data overføres ikke tror pp det er ganske rart. Du prøver ikke å forstå en gang, du har bestemt deg for hva som er tilfellet på forhånd. Der er helt klart på hvordan du ikke evner til å tilta deg noe som helst av et litt høyere teknisk nivå, det bare ignoreres. Men, hvis du vil ha "IT-folket", jeg kan nevne at du kan plassere meg i "elektro-folket", til å tro. Så bør du: gå grundig gjennom hvordan audio overføres over TCP/IP for Spotify. Deretter så må du måle transmisjonen, bruk av oscilloskop og wireshark f.eks. Så du forklare i stor deltalj hva du har målt og hvordan og hvorfor dette påvirker audiosignalet og i hvilken grad. Når det er på sin plass så må du også verifisere at eventuelle forskjeller er identifiserbare av mennesker, dette må da gjøres med en ABX test. Denne testen må selvsagt bli utført på en robust måte og kunne dokumenteres. Jeg vil også legge til at det bør være en god del forsøk for å eleminere (u)hell, 20-30 burde være minimum. Dette handler ikke om å tro. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2019 En abx test og oscilloskop, wireshark osv er nok greit. Men litt overkant dyrt i forhold til 250kr for en kabel. Her er det så rimelig at jeg håper noen streamere med gratis eller 20kr kabel prøver denne Supra. Hos meg soleklar effekt på Spotify og Netflix lyd. Jeg har prøvd å finne en rasjonell forklaring på dette. Dersom det er Placebo at lyden er dramatisk forkjellig, så har det forandret bruk av mitt oppsett og bruksmønster. Jeg har bare hørt en Sacd siden jeg startet denne tråden..... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Du har fått en rasjonell forklaring på hvordan dette fungerer. Men du vil ikke akseptere den fordi du har bestemt deg. Og det bryr ikke meg i det lange løp at du tror du hører «bedre» lyd med å bruke penger på dyre oppskrytte kabler og andre dingser som er magiske. Kjør på. Det er dine penger og din lytteopplevelse. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Kan du ha endret noen innstillinger omtrent samtidig som du fikk kabelen - som har medført endringen i lydkvalitet? Jeg klarer ikke å høre forskjell mellom Spotify vs SACD vs CD på mitt anlegg. Mitt problem er at Spotify ofte har de senere remasters som standard for eldre album. Disse er innspilt mye høyere og mer komprimert enn tidligere utgaver. Men det har altså ikke noe med Spotifys streaming kvalitet å gjøre lydmessig. Handler mye Hi-rez musikk - selv om jeg altså ikke klarer å høre forskjell på dette og 44.1kHz/16 bits. Men jeg liker musikk i multikanal og hi-rez formatene som sacd, dvd-a og bda har mulighet dette. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2019 (endret) Jeg spiller Sacd 5.1 og da er det betraktelig forskjell, selv fra vanlig CD sef pga ekstra kanaler. Alle innstillinger er som før. Jeg kjører ruter Sony analog Yamaha.. Eneste forskjell er at jeg nå kan spille Spotify stereo pure direct... Det kunne jeg aldri før Supra. Det ble for tynt, tilslørt. Jeg aksepterer at folk tror jeg har Placebo. Jeg har aldri vært borti mer forskjell enn dette og til så lav pris, selv på Netflix. Jeg synes det er rart selvom man er IT og har en Streamer og ikke prøver når det er så billig. Supra Cat8 er den eneste digitale kabel jeg har merket forskjell på. Og jeg har relativt dyre Coax og Hdmi. Vel tråden er her, og før eller siden er det vel noen som tester Supra versus freebee eller 20-30 kroners. Endret 16. februar 2019 av Gouldfan Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 (endret) Her er Tidals lossy vs lossless test - morsomt: http://abx.digitalfeed.net/ Edit: Litt fra Hifi-sentralen om ethernet kabler: https://www.hifisentralen.no/forumet/kabelhja-rnet/91019-mer-hente-nettverkskabler.html https://www.hifisentralen.no/forumet/kabelhja-rnet/87453-ethernet-kabel-er-det-forskjell.html Her er noen som ikke videre fikk skryte av sine hifi ethernet kabler: https://www.asa.org.uk/rulings/the-chord-company-ltd-a14-274211.html#.VN2WRPldV8H Vi skulle gjerne hatt mer av slikt - Supra skulle vært anmeldt og fått en skikkelig straff for svindel. Da kunne vi blitt kvitt slikt tull og heller at produsenter brukte tid og resurser på ting som faktisk har i det minste en mikroskopisk mulighet til å medføre en bedring i lydkvalitet. Endret 26. februar 2019 av Countryman Flettet innlegg Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2019 Her er noen som ikke videre fikk skryte av sine hifi ethernet kabler: https://www.asa.org.uk/rulings/the-chord-company-ltd-a14-274211.html#.VN2WRPldV8H Vi skulle gjerne hatt mer av slikt - Supra skulle vært anmeldt og fått en skikkelig straff for svindel. Da kunne vi blitt kvitt slikt tull og heller at produsenter brukte tid og resurser på ting som faktisk har i det minste en mikroskopisk mulighet til å medføre en bedring i lydkvalitet. Supra svindler ikke, de markedsfører Cat8 til å være bra for gaming, 4k, musikk og stor båndbredde.. Eneste som de sier som dere er uenig i er, mindre jitter pga god timing. http://www.jenving.com/products/view/cat-8-stp-patch-1001908589 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Supra svindler ikke, de markedsfører Cat8 til å være bra for gaming, 4k, musikk og stor båndbredde.. Eneste som de sier som dere er uenig i er, mindre jitter pga god timing. http://www.jenving.com/products/view/cat-8-stp-patch-1001908589 Ja, var jo ikke så ille det der. Jitter og timing blir bare tøys å i det hele tatt nevne i sammenheng med streaming av musikk via Spotify med en slik kabel. Hvorfor ikke ta med bedre farger på tven via Netflix? Eller høyere rente i nettbanken din? Kanskje bedre karakterer på Universitet etter at du lagret de i skyen og lastet de ned igjen? Andre analogier kan være at cdene låter bedre når jeg bestiller de fra Platekompaniet enn Cdon. For det er like dumt. Jeg respekter at du hører forskjell - men det er ikke kabelen som gjør det. Les linkene jeg har gitt deg fra Hifisentralen. Selve denne diskusjonen er egentlig idiotisk. Det finnes ikke rom for endringer i lyd på denne måten. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 (endret) Dette er bare tullete. TS vet tydeligvis ikke forløpet på analoge ledd og digitale og nettverksmesige ift til digital overføring av audiostrem over ipnett. Hvis du pakker inn et word dokument i en kryptert zip fil og sender denne over dårlig bredbåndsline , lav hastighet med mye ethernet jitter (ikke det samme som analogt elektrisk signal jitter) , kontra en perfekt linje . Eller på en cd eller diskettstasjon. Resultate etter at word filen når den pakkes opp i ende-leddet er uforandret/uendret. Med det så setter jeg denne tråden på ignorer Endret 16. februar 2019 av syar2003 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Ja, jeg ignorerer denne tråden selv - Gouldfan er en hyggelig debattant - men dette har gått over i "religiøst" tøys og det har jeg ikke lyst til å delta i. La oss heller diskutere ting som faktisk kan ha en påvirkning på lydkvalitet. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2019 Dette er bare tullete. TS vet tydeligvis ikke forløpet på analoge ledd og digitale og nettverksmesige ift til digital overføring av audiostrem over ipnett. Hvis du pakker inn et word dokument i en kryptert zip fil og sender denne over dårlig bredbåndsline , lav hastighet med mye ethernet jitter (ikke det samme som analogt elektrisk signal jitter) , kontra en perfekt linje . Eller på en cd eller diskettstasjon. Resultate etter at word filen når den pakkes opp i ende-leddet er uforandret/uendret. Med det så setter jeg denne tråden på ignorer Jeg har allerede forklart forskjell på tekst og musikk og clocking. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Folkens, det nytter ikke å diskutere lengre. Vi er nå over på religion. TS har nå konklusjonen (HIFI-ethernet-kabler gir bedre lyd) og leter nå etter fakta som bekrefter det han tror på. Han sier også selv at det er synd IT-folket ikke tror på dette. Grunnen til at de ikke tror på dette er at de vet hvordan dette fungerer. De har fakta og trekker konklusjoner ut i fra disse. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Jeg har allerede forklart forskjell på tekst og musikk og clocking. Som vi allerede har forklart, som din egen kilde har forklart. Der har ikke relevans med denne type overføring. Men du nekter å forstå. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2019 (endret) Jeg lar dette ligge. Jeg ser etter forklaring på det jeg opplever og hører... Jeg aksepterer at dere tror det er placebo... Placebo er litt rart, særlig når jeg nå kan bruke anlegget helt annerledes enn før. Men jeg respekterer deres meninger og kunnskap, jeg tror bare at det ligger mer til Svaret enn et enkelt -Hva med fargeprinter eller Word? Men nok om det. Jeg har ikke noe mer å legge til eller si, annet enn å takke for god tone på et litt hett tema. Jeg håper noen med en grei Streamer og høytalere prøver Supra. Men... time will show. Endret 16. februar 2019 av Gouldfan Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Strengt tatt har du konkludert og nå leter du etter fakta for å støtte opp om konklusjonen Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Har du testet med en annen, billig kabel? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2019 (endret) Har du testet med en annen, billig kabel? Har to gratiskabler.. en står i Samsung Viasat tv boks, og den andre "gamle" gule Cat5 med knekk og bøy ligger i kabelskuffen. Endret 16. februar 2019 av Gouldfan Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 (endret) Var det ett ja eller nei? Endret 16. februar 2019 av aklla Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2019 Var det ett ja eller nei? Ja, med gratiskabler. Supra Cat8 er første nettkabel jeg har kjøpt. De andre har fulgt med produkter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå