Movieheart Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Jeg har et Excel ark jeg bruker til økonomioppfølging av privatøkonomien. I arket har jeg laget meg en tabell der jeg limer inn alle transaksjoner som blir utført på en konto. Hver transaksjon knyttes opp mot en kategori, for eksempel alle transaksjoner gjort på Rema 1000 får kategorien Mat. Jeg ønsker å lage et søylediagram der man kan se hvor mye man bruker på de ulike kategoriene. Hvordan lager jeg enklest mulig dette? Diagrammet må altså summere alle kostnader fra alle rader som har en gitt verdi i kolonnen for kategori. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Du vil ønske å bruke funksjonen summer.hvis. Om du vil lage en mer "automatisk" løsning som lister opp alle unike navn, må du nok belage deg på å bruke hjelpetabeller. Evt VBA. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Ingenting er som å kunne føre opp øl som mat. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Ingenting er som å kunne føre opp øl som mat. Innkjøp på den lokale baren står for halve matbudsjettet Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Et Pivotdiagram som nevnt over er nok løsningen her! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå