ozone Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Jeg er Bergenser, men av alle de andre dialektene er jeg veldig svak for sognamål slik Tone Damli snakker. En jente kan snakke meg rett i kne med den dialekten! Lenke til kommentar
Fartlitter Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 (endret) Er ikke langt unna vestlandet, og mye der er skikkelig god dialekt. Men ikke bergen da dere, de skraper jo en spade i asfalten Og klarer ikke "særping" heller noe braJeg har jobbet flere år i oslo, legger om litt hver gang siden ingen skjønner noe av det jeg sier. Gudbrandsdøl fra helt oppi nord.. Endret 28. mars 2019 av Fartlitter Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Jeg er Bergenser, men av alle de andre dialektene er jeg veldig svak for sognamål slik Tone Damli snakker. En jente kan snakke meg rett i kne med den dialekten! Sogning og hardanger dialekter er det mange som syns er fine, men de har jeg spesielt problem med. Kanskje fordi jeg har nær slekt inni der og hatt sånn dialekt nær innpå meg. Assosierer det med gamledagse bondefolk som er klomsete og i bakevja. De var mye sånn. Totalt utdatert og uten stil. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 (endret) Jeg kan høre at folk Oslo snakker dialekt. Flere oslofolk sier "demses" istedenfor det som er korrekt for standarisert talespråk "deres". Vikamål er ganske utbredt i Oslo. Endret 28. mars 2019 av Heradon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå