Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Valg av hub til NGT Charlie abonnement

Anbefalte innlegg

Hei.

Nettopp bestillt charlie abonnement fra NGT og har planer om å dele båndbredden mellom 2 pc'er slik at begge får internett. Trenger derfor en hub, men er usikker på hvilken jeg burde kjøpe. Skal som sagt bare være 2 pc'er tilknyttet. Tenkte å bestille fra komplett siden jeg allerede har et par varer deri nne til bestilling, så hadde vært flott om dere kunne foreslå hub'er fra komplett.no's side. Så på denne, vil den fungere til mitt behov, er den bra?

PÅ forhånd takk,

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har Delta-abo her i gården, og deler linja med en bogstandard Cnet 10Mbit-hubb.

Jeg angrer litt på at jeg ikke tok en 100Mbit-hubb istedenfor, dog. Særlig fordi quinden ikke har dvd-rom, så hvis hun trenger noe som er på en dvd, må vi overføre det lokalt. Tenk litt på det.

(jeg ser at de ikke har en billig 100Mbit-hubb, det hadde de tidligere)

En 10/100Mbit switch koster ikke allverdens, den er faktisk billigere. Vet ikke om det er bare båss, dog.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=6&s=pl

Montør? Det var ingen som kom til oss og monterte noe, iallefall. En Bravida-kar var innom sentralen og trykket på en knapp elns og vips! Først må du uansett få ruteren i posten.

Lenke til kommentar

Ville ikke ha kjøpt en Hub, det er en teknologi som er på vei ut av markedet.

Vil heller anbefale at du kjøper denne.

En switch er bedre ved at den sender bare trafikken videre til den pc'en som skal ha det... sparer båndbredde, og masse andre ting. Plus at denne switchen bryr seg ikke om du pakker inn en krysset kabel eller ikke, og hva som finnes i den andre enden, den fikser det uansett (AutoMDI/X).

--

Morten

Lenke til kommentar

Hvorfor i huleste anbefaler dere å kjøpe en HUB?

For halve prisen så får du en switch som

- Arbeider mer effektivt

- Gir deg 100Mbit full duplex nettverk

- Gir deg flere porter enn hub'en dersom du skulle trenge det

Det er ingen som kjøper hub'er lengre(hvertfall ikke nogenlunde oppegående mennesker som kan nettverk sånn ok). Nei det er ikke sikkert Caliber har bruk for 100Mbit istede for 10Mbit half duplex, men når det koster mindre for noe som er vesentlig bedre, hvorfor ikke spare pengene da?

Caliber : En hvilkensomhelst billig switch er det du skal velge. Deler selv min charlie linje med en Focus 5 porters switch. Switcher kan ALT det hub'er kan, men switchene er betydelig bedre. Grunnen til at switcher også er billigere er volumet som produseres.

edit: Var vist flere som følte at de måtte komme med litt fornuft her ja :)

Endret av Anders Leipsland
Lenke til kommentar
Ville ikke ha kjøpt en Hub, det er en teknologi som er på vei ut av markedet.

Vil heller anbefale at du kjøper denne.

En switch er bedre ved at den sender bare trafikken videre til den pc'en som skal ha det... sparer båndbredde, og masse andre ting. Plus at denne switchen bryr seg ikke om du pakker inn en krysset kabel eller ikke, og hva som finnes i den andre enden, den fikser det uansett (AutoMDI/X).

--

Morten

Er veldig fersk på dette, forstod ikke alt du mente, men den switchen du henviser til der vil også fungere utmerket til mitt behov og har flere finesser/mer framtidsrettet? Er installasjonen enkel?

Edit: Så alle som annbefalte switch nå ja. Dere hadde ikke giddet å vise til en switch på komplett som vil passe til mitt formål? Er jo allerede nevnt en, hvis dere ville gått for den samme si det gjerne.

Mvh,

Haakon

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Hei :)

Jeg har selv en Svitsj fra komplett. Den fungerer akkurat som en hub, bortsett fra at den er "intelligent" og hindrer derfor mye pakketap osv. Installasjon er helt lik, og det er bare å koble i ADSL kabelen i en port, og til diverse andre PC'er i de andre portene. De får automagisk IP fra NGT. Vet ikke akkurat hvor mange IP'er NGT deler ut, men med Tele2 ADSL er det hvertfall 3 PC'er...

Håper du skjønner noe av det jeg skriver :ermm:

Lenke til kommentar
Hei :)

Jeg har selv en Svitsj fra komplett. Den fungerer akkurat som en hub, bortsett fra at den er "intelligent" og hindrer derfor mye pakketap osv. Installasjon er helt lik, og det er bare å koble i ADSL kabelen i en port, og til diverse andre PC'er i de andre portene. De får automagisk IP fra NGT. Vet ikke akkurat hvor mange IP'er NGT deler ut, men med Tele2 ADSL er det hvertfall 3 PC'er...

Håper du skjønner noe av det jeg skriver :ermm:

Takk for at du prøver å forenkle dette for meg, helt ny på dette med nettverk (som du sannsynligvis har skjønt siden du skrev dette :p ). Eskil87 forslag så veldig bra ut.

Haakon

Lenke til kommentar
Hei.

Nettopp bestillt charlie abonnement fra NGT og har planer om å dele båndbredden mellom 2 pc'er slik at begge får internett. Trenger derfor en hub, men er usikker på hvilken jeg burde kjøpe. Skal som sagt bare være 2 pc'er tilknyttet. Tenkte å bestille fra komplett siden jeg allerede har et par varer deri nne til bestilling, så hadde vært flott om dere kunne foreslå hub'er fra komplett.no's side. Så på denne, vil den fungere til mitt behov, er den bra?

PÅ forhånd takk,

Mvh,

Haakon

Jeg kjøpte nettopp Denne og den funker helt supert. Denne switchen funker osm bare pokker (kjøpte 8 porters men ellers helt lik)

Denne er billig og bra, og folka på komplett annbefalt å gå etter den billigste når jeg ksulel ha switch :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...