AnonymDiskusjon Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Jeg har blitt klar over en bekjent som min samboer har en nærmere relasjon til, men fortsatt ikke noe vi har noe særlig til forhold uten at vi møtes hvert år i sommermånedene og tilbringer tid på en liten strand sammen hver dag. ( 20/30 stk ) Som alltid er der hvert år hele tiden. Kall det en liten koloni ^^ Men saken er som følger. Jeg blir fysisk kvalm av fyren, han er kriminell og av den sorten jeg absolutt ikke vil ha rundt meg egentlig. Han selger fiktivt babyutstyr på Finn.no og utnytter småbarnsforeldre, han retter seg spesielt inn på alenemødre og gjør en skikkelig stalker sjekk før han selger varen slik at han kommer unna med forbrytelsen sin. Jeg kom over et dokument som han sendte ved en feil til meg. ( Jeg er i styret på hytteområdet og han skulle sende noen byggedokumenter ) Og der står det godt dokumentert personer og hva han selger til disse. Fremgangsmåten er at han fremstår usikker på hvordan han skal sende varen pga ditt eller datt og klarer å få kunden til å alltid betale først. Deretter sender han ikke noe vare. Mødrene maser om å få varen, noen anmelder men det blir jo henlagt åpenbart. Det er snakk om småtterier men på større basis Jeg lagde en falsk konto og fant en av annonsene hans. Utga meg for å være en lettlurt forelder og jeg fikk hele regla om hvordan vi kunne løse det på "best" måte. Det er i gjennomsnitt 30/40k mndlig han stjeler til seg. Og dette har pågått siden 2011 etter den infoen jeg finner frem. Å anmelde dette kan enkelt føres tilbake til meg da han rett etter sendt feil dokumentasjon sa at dette var konfidensiell info om han sin "business" og ønsket at jeg ikke skulle nevne dette til noen. Han er en shady type som har folk som leter etter han hele tiden, Derav han er på hytta nesten året rundt da ingen finner han der. men ja Vil ikke rote meg borti han, men vil også at han får som fortjent når stakkarslige foreldre som ikke nødvendigvis har god råd heller blir lurt trill rundt! hva kan jeg gjøre ? Anonymous poster hash: 711b0...709 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Jeg ville kontaktet politiet og forklart situasjonen. 2 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Jeg ville tatt kontakt med en stor avis og forklart i en mail at du sitter med en oversikt over ofre og metode for svindelen over finn.no og spør om de er interessert i å lage en artikkel om saken siden dette er en form for svindel som er ekstremt vanlig på finn og kriminalitet hvor politiet i praksis ikke tar noen inngrep. (Sikkert ikke lurt å kontakte en avis som eies av Schibsted siden de helst vil hysje ned de negative sidene av finn.no). Jeg ser for meg at dette er et artikkeltema som vil generere veldig mange klikk og antagelig vil en journalist hoppe på saken. Jeg antar da at dette vil potensielt være mer effektivt enn en anmeldelse av enkeltperson siden det forhåpentligvis vil gi mye fokus på området og når finn får negativ mediaomtale vil de antagelig sette inne virkemidler for å redusere tilfellene av slik organisert svindel. Samtidig vil du holdes anonym mens de som bedriver dette (han du kjenner) kanskje vil opparbeide litt svette. 1 Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Jeg håper dette er noe du kan snakke med samboeren din om uten at hen går direkte til denne karen for å fortelle hva du har sagt.Klarer du å spore opp hvem han har "solgt" til? Dersom mange nok anmelder samtidig så blir det plutselig en større sak ut av dette. Samtidig vil du/dere få et psykologisk overtak ved at dere er flere mot ham i stedet for én og én som vil være lettere ham "å ta". 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå