Nora Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Har en eldre maskin som restarter seg selv mange ganger om dagen når den er i bruk. Fikk ett tips om at jeg skulle bytte ram brikkene som sitter i den til DDR. Er sdram i den nå. Vil gjerne høre hva dere proffene mener om det? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Det er godt mulig at det er ram'en, men det trenger ikke være det. Prøv og formater maskina og legg inn windows på nytt, så kan du se om den fortsatt driver å restarter. Hvis du skal bytte fra SDram til DDR ram så må du finne ut om hovedkortet ditt støtter DDR da, det er ikke sikkert. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 (endret) Har en eldre maskin som restarter seg selv mange ganger om dagen når den er i bruk. Fikk ett tips om at jeg skulle bytte ram brikkene som sitter i den til DDR. Er sdram i den nå. Vil gjerne høre hva dere proffene mener om det? det går ikke ann og bruke DDR ram på et hovedkort som bare støter SD ram. da må du kjøpe nytt hovedkort først, og evt også ny cpu (kommer ann på hva du har) Men prøv først og gjør som apollox sa, og formatere harddisken først. kan hende den inneholder virus eller feil, og kan derfor oppføre seg slik. Endret 20. desember 2003 av AMD_XP3000+ Lenke til kommentar
Nora Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 Det er prøvd noen ganger uten at det hjelper. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Det er prøvd noen ganger uten at det hjelper. du har vel ikke en piratkopi av windows som inneholder Virus da? hvis ikke. så vet jeg ikke helt hva den kan være. det kunne jo vært det at hvis data'n står på en stønn at den blir varm, og kansje for varm (cpu som regel) og at den derfor slår seg av automatisk. har du prøvd og støvsugd/ blåst / børstet bort støv fra vifter og kjøleribber og slikt i maskinen din støv ? (støv lagrer varme og er ikke kjekt i en data!) og blir den veldig varm? kunne foresten også ha vært at strømforsyninga har dårlig kontakt eller er sliten og det er derfor den slår seg av og på. vanskelig og si kan være så mye rart.... Et par tips: - børst/støvsug/blås rein data'n for støv - prøv med en annen strømforsyning hvis du har tilgang til det - prøv en annen rambrikke hvis du har tilgang til det (låne av noen el lignende) Lenke til kommentar
Mikal Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Første tips: Formatere andre tips: Skifte rambrikker(sd-ram) Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Muligens Korrupt rambrikke. Hadde en rambrikke som var korrupt når jeg var på LAN Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Det er godt mulig at det er ram'en, men det trenger ikke være det. Prøv og formater maskina og legg inn windows på nytt, så kan du se om den fortsatt driver å restarter. Hvis du skal bytte fra SDram til DDR ram så må du finne ut om hovedkortet ditt støtter DDR da, det er ikke sikkert. Må bare legge til at han bytter jo ikke FRA "sdram" ddr er jo fremdeles Synchronous Dynamic ram da, bare med "double data rate" Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 DDR ram benytter en annen type "sokkel".... derfor må han/hun sannsynligvis bytte hovedkort også, hvis ikke det er av den typen som har ram banker til begge typene ram SDRAM: DDR-RAM: Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 1) Kjør Memtest86. Det er et program som hovedsakelig tester minne. Les bruksanvisningen, og kjør den i et døgn. Om den ikke får feil så er minne dit i orden. 2) Du kan ikke kjøre sd-ram og ddr-ram sammtidig. Det var en del Hk som kom ut med mulighet for både sd og ddr ram, da kan du bare kjøre en av gangen. Sjekk med produsenten av hovekortet ditt(hjemmesiden). Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 1) Kjør Memtest86. Det er et program som hovedsakelig tester minne. Les bruksanvisningen, og kjør den i et døgn. Om den ikke får feil så er minne dit i orden.2) Du kan ikke kjøre sd-ram og ddr-ram sammtidig. Det var en del Hk som kom ut med mulighet for både sd og ddr ram, da kan du bare kjøre en av gangen. Sjekk med produsenten av hovekortet ditt(hjemmesiden). Vel, hvis systemet ikke er stabilt pga varme eller feilinstillinger i bios, etc.. så kan du likevel få feilmelding på memtest selv om brikkene er ok. - Kjør maskinen uten sidedør, slik at den får godt med luft - Sjekk samtidig at alle kabler er montert skikkelig. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 så kan du likevel få feilmelding på memtest selv om brikkene er ok. Hæ? Nå er eg ikke med lenger, mener du/har du erfart det du sier. Mine brrikker var det feil på mitt system, men der hvor eg kjøpte minnebrikkene(jærendata) fant ikke noe galt med dem. Men de teste ikke brikkene i dual system, kun en brikke om gangen, fant ikke noe feil. Eg fant 93 adresse feil på mitt msi875P Neo, men de nye brikke fant eg ikke noe feil med. Så nå her eg en stabile pc uten de irreterende blåskjermene. Begynte å lure om eg hadde fått en mandags pc fra intel Kjøpte den i juli, blåskjermer fra første dagen. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Vel, hvis systemet ikke er stabilt pga varme eller feilinstillinger i bios, etc.. så kan du likevel få feilmelding på memtest selv om brikkene er ok. - Kjør maskinen uten sidedør, slik at den får godt med luft - Sjekk samtidig at alle kabler er montert skikkelig. Det har du helt rett i, der for jeg sa at den hovedsakelig tester minne. Mer korekt er kansje å si at den tester hele minnesystemet, hvor både Ram, Cpu og L1 og L2 cache er en faktor, feilen kan være i alle disse enhetene. Det er umulig å vite hvilken av de som feiler. Men det er utvilsomt oftest rammen. Den greiste måten da er å få låne en annen ram brikke og teste om den får feilmeldingen da også. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 så kan du likevel få feilmelding på memtest selv om brikkene er ok. Hæ? Nå er eg ikke med lenger, mener du/har du erfart det du sier. Mine brrikker var det feil på mitt system, men der hvor eg kjøpte minnebrikkene(jærendata) fant ikke noe galt med dem. Men de teste ikke brikkene i dual system, kun en brikke om gangen, fant ikke noe feil. Eg fant 93 adresse feil på mitt msi875P Neo, men de nye brikke fant eg ikke noe feil med. Så nå her eg en stabile pc uten de irreterende blåskjermene. Begynte å lure om eg hadde fått en mandags pc fra intel Kjøpte den i juli, blåskjermer fra første dagen. Du oppdager dette hvis du overklokker litt for mye, da kommer det masse minnefeil, klokk litt ned igjen så blir feilene borte Lenke til kommentar
Nora Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) Kjører W2k, kjøpt og betalt. Har ikke overklokka noe. Har prøvd å ta av deksler uten at dette hjalp. Kjøper nye brikker og satser på at det blir bra Endret 22. desember 2003 av Nora Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Kjører W2k, kjøpt og betalt. Har ikke overklokka noe.Har prøvd å ta av deksler uten at dette hjalp. Kjøper nye brikker og satser på at det blir bra Har du testet ram brikkene dine med mem86. http://www.memtest86.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå