AnonymDiskusjon Skrevet 5. februar 2019 Del Skrevet 5. februar 2019 Jeg vurderer å skaffe meg kredittkort fra enten SAS eller Norwegian for å eventuelt kunne lette litt på ferieutgiftene. Jeg har egentlig ingen preferanse, men lurer litt på erfaringer rundt disse kortene. Jeg så blant annet at SAS sitt kort har en årsavgift, men at man kan overføre trumf-bonusen sin dit. Tanken er å bruke kortet til vanlig innkjøp, men ikke regninger og samle bonuspoeng på den måten. Kan jo da og nevne at jeg har full kontroll på økonomien min. Anonymous poster hash: ba7bd...30b Lenke til kommentar
Visum Skrevet 5. februar 2019 Del Skrevet 5. februar 2019 Begge kortene er ubrukelig. Jeg vil anbefale deg Shell mastercard! Lenke til kommentar
Økonomiportalen.no Skrevet 5. februar 2019 Del Skrevet 5. februar 2019 Enig med Riktig Lønn. Har Norwegian-kortet selv, men bruker det bare til gebyrfrie uttak i utlandet. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. februar 2019 Del Skrevet 5. februar 2019 Garantert SAS sitt, Norwegian og "bonuspoeng" er vell ganske mye mindre verdt ift hva jeg har sett. Jeg har premiumkortet med høyeste nivå. Får utrolig mye ut av det kortet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 (endret) Har ikke erfaring med SAS sitt kort, men bruker Norwegian sitt til alle kjøp. Ved å bruke Norwegian kortet til alt, har de tre siste innenlandsreisene mine vært dekket kun av oppsamlet cashpoints. Jeg bruker Talkmore, så får tilbake 3% av mobilregninga som cashpoints. Får 5% cashpoints på hotellbookinger gjennom Hotels.com. Gjennom Norwegianreward er det flere butikker hvor du kan få cashpoints for å handle (1-15% avhengig av butikk) Tidligere hadde jeg Santander sitt Flexivisa som drivstoffkort, men sa opp dette og bruker kun Norwegian kortet nå. Har bare gode erfaringer så langt. I og med at jeg alltid velger Norwegian over SAS når jeg skal ut å fly var valget ganske enkelt. Eneste ekstra jeg kunne ønsket meg er lounge tilgang på flyplasser. EDIT: Lurer også på om "Riktig Lønn" og "Økonomiportalen" kan utdype hva de tenker som gjør Norwegian og SAS kortet ubrukelig?Norwegiankortet rangeres som Norges beste kredittkort gang på gang, så statistisk sett stemmer ikke påstandene deres. Endret 6. februar 2019 av Slettet-YQ8U8xbZ Lenke til kommentar
Økonomiportalen.no Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Litt upresist fra min side, Rabagast. Jeg var enig ang. Shell MC. Lenke til kommentar
G Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 (endret) Har ikke Norwegian skyhøy rente da? Endret 6. februar 2019 av G Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Har ikke Norwegian skyhøy rente da? Kredittkortregningen bør betales innen forfall hver eneste gang. Da er det ikke noen ekstra kostnad. Du bør bruke kredittkortet for å få bonuser og fordeler på kjøpene dine, ikke for å bruke penger du ikke har. Hvis man ikke har tenkt å betale innen forfall bør man etter min mening la være å anskaffe seg noen som helst kredittkort. Når det er sagt, så har Norwegian visa har en eff. rente på 23.1%. De fleste ligger et sted mellom 20-26%. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå