Gå til innhold

Italiensk oppfinner: Jeg er klar til å levere varmeanlegg basert på kald fusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For eksempel finnes det patent på tidsmaskiner

"2006-04-06 Publication of US20060073976A1"

"2019-02-08 Application status is Abandoned"

Han satt nok der og tenkte: "Jeg fikk nå patentet, men det blir jeg jo ikke rik av." Antagelig når han fikk krav om å betale fornyelsesgebyret i posten. Men så er det val kanskje ikke like mange som vil investere i en påstått tidsmaskin som i en billig kraftkilde...

Ser samme fyren prøvde seg i det feltet også: 

Method and device for initiating a fusion reaction through isomer potentiated nuclear decay

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

"2006-04-06 Publication of US20060073976A1"

"2019-02-08 Application status is Abandoned"

Han satt nok der og tenkte: "Jeg fikk nå patentet, men det blir jeg jo ikke rik av." Antagelig når han fikk krav om å betale fornyelsesgebyret i posten. Men så er det val kanskje ikke like mange som vil investere i en påstått tidsmaskin som i en billig kraftkilde...

I alle fall har han bidratt til levebrødet til noen patentfolk  :)

TV-serien (og filmen) "Stargate" er vel kjent for en del her.

Jeg leste for en tid siden at noen fysikkere hadde regnet litt på dette opplegg: det ville kanskje fungere med en ring som brukt i serien med bare noen endringer: ringen måtte har en diameter tilsvarende omløpsbanen til noen av de ytre planetene i solsystemet (istedet for sånn ca 8 m som i tv-serien) og massen til ringen måtte være hinsides. Litt her: https://en.wikipedia.org/wiki/Stargate_(device)

Lenke til kommentar

Nå er dette en form for atomkraft, og da er litt av poenget at det kan finnes heidundrende mengder energi i lite materiale. For eksempel kan du skape 22 kW i ett år med 8.6 gram uran. Hvis det Rossi sier er sant har han fått til det samme med nikkel og litium som råstoff.

Er det garantert at dette er kjernekraft, eller er det en bieffekt av plasmatilstand som gir utbytte? Jeg er enig i at kjernekraft behøver lite "drivstoff" for å gi mye energi. La oss si det kun var snakk om eksoterm kjemisk reaksjon som plasmaet står for, også at man blir villedet til å tro at det er snakk om en faktisk fusjonsreaktor. Måtte bare stille spørsmål..

Det ville jo være nok en grunn for å hemmeligholde dersom det faktisk ikke dreier seg om en ekte fusjonsreaktor.

Endret av G
Lenke til kommentar

Skepsisen er velbegrunnet fordi Rossi holder prinsippet hemmelig. Ord og "magiske bokser" er ikke nok. Vi vil vite hvordan det fungerer - hvis det i det hele tatt fungerer.

Et stykke grunnleggende info som har sluppet ut er hvilke stoffer prosessen angivelig skal konsumere, nikkel og litium. Men det er ikke avslørt noe om hvilke isotoper eller hvilke eksos-stoffer/isotoper de ender opp med. Dermed finnes det heller ingen mulighet for å regne på energidifferanse og omsetning av stoffene, eller grunnlag for å kunne forstå prosessen.

Det andre er at hvis Rossi var ute etter penger, berømmelse, redde verden fra klimakatastrofe eller kanskje alle tre, burde han patentert og lisensiert ut oppfinnelsen. Han kunne badet i penger, reddet verden og blitt mer berømt enn Einstein, Newton, Darwin og DaVinci til sammen. Rossi har enten ikke et ønske om noen av delene (noe som gir grobunn for skepsis om hans motivasjon) eller så holder han det hemmelig fordi det er en svindel. Enten eller. Med andre ord, han har veldig mye å bevise og hemmeligholdet bidrar ikke akkurat positivt.

Men er han noe særlig tryggere når han kun kommersialiserer det under hemmelighold da. Da må det vel 24/7 vakthold rundt maskinen til som er kjøpt og betalt av oppfinneren ute hos hver eneste kunde?

Endret av G
Lenke til kommentar

I alle fall har han bidratt til levebrødet til noen patentfolk  :)

TV-serien (og filmen) "Stargate" er vel kjent for en del her.

Jeg leste for en tid siden at noen fysikkere hadde regnet litt på dette opplegg: det ville kanskje fungere med en ring som brukt i serien med bare noen endringer: ringen måtte har en diameter tilsvarende omløpsbanen til noen av de ytre planetene i solsystemet (istedet for sånn ca 8 m som i tv-serien) og massen til ringen måtte være hinsides. Litt her: https://en.wikipedia.org/wiki/Stargate_(device)

Synd at Stargate Universe stoppet opp etter så få episoder. Syntes den serien var artig:

https://en.wikipedia.org/wiki/Stargate_Universe

Lenke til kommentar

Er det garantert at dette er kjernekraft, eller er det en bieffekt av plasmatilstand som gir utbytte? Jeg er enig i at kjernekraft behøver lite "drivstoff" for å gi mye energi. La oss si det kun var snakk om eksoterm kjemisk reaksjon som plasmaet står for, også at man blir villedet til å tro at det er snakk om en faktisk fusjonsreaktor. Måtte bare stille spørsmål..

Det ville jo være nok en grunn for å hemmeligholde dersom det faktisk ikke dreier seg om en ekte fusjonsreaktor.

Hvis det ikke er snakk om en endring i atomkjernen må det være noe kjemisk. A la energien fra legering eller oksidering/annen kjemisk reaksjon. Da snakker vi om energi sammenlignbart med det som skal til for å produsere aluminium.

Plasma er i seg selv bare en aggregattilstand som damp etter koking, men noen hakk hvassere.

Lenke til kommentar

Rossi er den som har kommet lengst. Hvis dere er skeptisk til Rossi så er spørsmålet om dere er like skeptisk til NASA, Mitsubishi, Airbus og diverse andre som forsker på LENR.

Det er jo ingen som gidder å lese seg skikkelig opp om dette. Selvfølgelig er det ingen kjemisk reaksjon. Det er isotop forandringer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Foreløpig så forholder jeg meg til dette som til all annen for utroliog til å være sant informasjon.

Ekstraordinære påstander krever ekstraordinære beviser og ekstraordinære påstander uten bevis kan avskrives uten bevis.

Rossi må komme med noe mere informasjon eller tredjeparts verifisering av hva det er han holder på med så kan vi snakke, men så lenge han ikke lar noen andre en seg selv og sitt team få se hva maskinen hans gjør så kan det like gjærne være ren svindel for alt jeg vet.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det ingen kjemisk reaksjon. Det er isotop forandringer.

Jeg er enig i at det er den mest sannsynlige forklaringen, hvis det virker, men jeg vil gjerne se bevis. For eksempel uavhengige tester av avfallsstoffene via massespektrometri. I vitenskapelig terminologi er det jævlig enkelt å få til, alt som mangler er litt samarbeidsvilje.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Inntil lenge videre tydeligvis så blir det nesten like sannsynlig at Gud finnes som denne påstanden om at det er mer enn kun kjemiske reaksjoner.

Så da blir det å selge lurium inntil massespektrometeret står klar til å gi svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...