sedsberg Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Da mangler vi bare materialer som er superledende ved romtemperaturer. De er også rett rundt hjørnet nå! 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 (endret) Sedsberg: Vi mangler også tanker som kan lagre hundrevis av liter gass med et trykk på 700 bar, uten å veie mer enn en værballong. Kjernefysikk og termodynamikk er jo to forskjellige ting.Og så? Angående materialer som tåler 8000K så trenger ikke dette gjøres i fast form. Det kan godt være nikkel-gass som føres mot litium-gass i midten av et vakuumkammer med kjølte vegger, som antagelig fryser fast eksosen til kammerveggen. Endret 6. februar 2019 av Simen1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 På tide at noen klarer og få dette med kaldfusjon til og virke. det forskes for lite på vann. Tester med sjøvann tilsatt lydfrekvenser under trykk, viser seg og kunne brenne. Blir spennende om noen får en tank med sjøvann til og brenne uten tilsatt kjemikalier. Dette er livsfarlig forskning! Tænk om heile havet tar fyr og breinn opp! (Ska vi bær båtan da?) Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 (endret) Prøver å forestille meg dette. Så vi har en "klump" med plasma som kan generere stor nok til å utvikle 22kW (det står ikke noe om tidsperiode her) ved en temperatur på 8000K. Hvor stor må boksen være for at temperaturen skal synke nok før veggene uten kjøling...? Geir Det må uansett finnes en viss kjøling via veggene, siden de ellers vil varmes opp til 8000K gitt nok tid. Men kjøling er jo akkurat det du vil ha her. Utvikler du mye varme og setter på vannkjøling vil du sende kaldvann inn og få varmvann ut, og da er du i business. Plasma kan uansett være så lite tett at det ikke gjør noen ting. Jeg jobber jevnlig med plasma som effektivt har en temperatur på hundretusener eller millioner av grader. Null stress, det er ingenting som smelter utenom det vi vil skal smelte. Og deler som blir slitt kan alltids byttes ut. Endret 6. februar 2019 av Han Far Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Det eneste selskapet har lovet i dette tilfellet er å levere varme til 20% redusert pris til sine kunder. Ikke akkurat revolusjonerende, og et slikt løfte trenger heller ikke å være avhengig av noe revolusjonerende. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Man må sørge for at ingenting kommer i kontakt med maskinen, og dette gjorde de på 50-tallet :-) https://no.wikipedia.org/wiki/Tokamak Spennende, og komplett uforståelig. Men da så... Gode svindler har solide doser med imponerende sannhet i seg :-) Åpenbart. Det må uansett finnes en viss kjøling via veggene, siden de ellers vil varmes opp til 8000K gitt nok tid. Men kjøling er jo akkurat det du vil ha her. Utvikler du mye varme og setter på vannkjøling vil du sende kaldvann inn og få varmvann ut, og da er du i business. Godt poeng. Plasma kan uansett være så lite tett at det ikke gjør noen ting. Jeg jobber jevnlig med plasma som effektivt har en temperatur på hundretusener eller millioner av grader. Null stress, det er ingenting som smelter utenom det vi vil skal smelte. Og deler som blir slitt kan alltids byttes ut. Interesant. Hva er det du driver med som krever slike temperaturer? Geir Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Interesant. Hva er det du driver med som krever slike temperaturer? Geir Plasmaetsing. En standard teknikk i nanofabrikasjon er å bombardere en overflate med et kjemisk reaktivt plasma, for å i praksis brenne og hamre vekk overflaten på en gang. For å opprettholde et plasma må det mye energi til, derav temperaturen. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Plasmaetsing. En standard teknikk i nanofabrikasjon er å bombardere en overflate med et kjemisk reaktivt plasma, for å i praksis brenne og hamre vekk overflaten på en gang. For å opprettholde et plasma må det mye energi til, derav temperaturen. Takk. Spørsmålet blir det samme: Genereres varmen som i plasmakutteren utenfor munnstykket, eller inne i apparatet? Geir Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 I mitt tilfelle skjer alt i et lukket kammer, så det finnes ikke noe munnstykke. Plasmaet skapes av et påtrykt elektromagnetisk felt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 (endret) Vakuumkammer antar jeg? Ikke at det er "diskvalifiserende". Det er en god metode å minimere varmetransporten til den faste innsiden av kammeret. Endret 6. februar 2019 av Simen1 Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Ja, det stemmer. Normalt trykk er under 10 mikrobar. Hvis det hadde vært høyere hadde ionene kollidert og gått i alle retninger i stedet for rett ned. Vi vil ha noe som ligner på en sandblåser ikke, en sandstorm. Vi har maskiner som jobber på høyere trykk og, men de brukes til å gro filmer, ikke fjerne dem Lenke til kommentar
lenr-energi Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Har med intresse följt denna diskussionstråd och kan konstatera att svar på de flesta av era frågor finns redan här: e-catworld.com www.rossilivecat.com lägg till "/all" om ni vill ladda ner ALLA (>40 000 ) inlägg www.animpossibleinvention.com/blog samt i den långa Q&A sessionen under demonstrationen Själv har jag följt detta projekt på insidan i mer än 5 år och kan försäkra att det fungerar . LENR har forskats på i mer än 40 år och det råkar bli Rossi som först tar fram en praktisk applikation men det kommar snart flera andra efter. Jag tror personligen att flera seriösa kunder kommer att träda fram inom 6 månader. Ingen tröst för er energiministers nattsömn tyvärr... P.S Rossi arbetar redan hårt på en E-Cat SK integrerad med en skräddarsydd gasturbin . en E-Cat Electric Generator med ca 40% verkningsgrad Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 (endret) Ja, det stemmer. Normalt trykk er under 10 mikrobar. Hvis det hadde vært høyere hadde ionene kollidert og gått i alle retninger i stedet for rett ned. Vi vil ha noe som ligner på en sandblåser ikke, en sandstorm. Vi har maskiner som jobber på høyere trykk og, men de brukes til å gro filmer, ikke fjerne dem Spennende. Nok et eksempel på at min uvitenhet er grenseløs, og min kunnskap bare vokser noen millimeter av gangen. Takk for et par millimeter til. Geir Endret 7. februar 2019 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Bare hyggelig, men på tiden siden den første posten min er jeg redd jeg ikke kunne grodd stort mer enn 50 mikron. Lenke til kommentar
Roger Pettersen Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Fysikken er jo veldig klar på at energi ikke bare kan oppstå. Ved å tilføre 400W og få ut 22 kW, betyr det at resterende 21,6 kW kommer fra nikkel og litium. Nå vet jeg ikke helt hvor mye energi det er mulig å hente ut av nikkel og litium. Men kan tenke meg til at det kreves en god del av materialene for å skape 21,6 kW i en hel time. Og dette er noe som skal skape energi i ett år. Noe som betyr at vi snakker om store mengder råstoff som må tilføres... Hvor kommer dette råstoffet fra og hvor mye koster det? Kanskje derfor han tilbyr det hele som en tjeneste og ikke et rent salg....? Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Fysikken er jo veldig klar på at energi ikke bare kan oppstå. Ved å tilføre 400W og få ut 22 kW, betyr det at resterende 21,6 kW kommer fra nikkel og litium. Nå vet jeg ikke helt hvor mye energi det er mulig å hente ut av nikkel og litium. Men kan tenke meg til at det kreves en god del av materialene for å skape 21,6 kW i en hel time. Og dette er noe som skal skape energi i ett år. Noe som betyr at vi snakker om store mengder råstoff som må tilføres... Hvor kommer dette råstoffet fra og hvor mye koster det? Kanskje derfor han tilbyr det hele som en tjeneste og ikke et rent salg....? Nå er dette en form for atomkraft, og da er litt av poenget at det kan finnes heidundrende mengder energi i lite materiale. For eksempel kan du skape 22 kW i ett år med 8.6 gram uran. Hvis det Rossi sier er sant har han fått til det samme med nikkel og litium som råstoff. Lenke til kommentar
Nyenergi999 Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Jeg håper virkelig at dere oppe hos NTNU i Trondheim prøver å sette dere skikkelig inn i dette og ikke bare avfeier det som juks og fanteri før dere gransker det nøye. Det er nemlig mange oppegående vitenskapsmenn over hele verden som nå mener at det virkelig skjer en kjernefysisk reaksjon. Det er ikke bare Rossi som har fått til dette men mange flere både i USA, Japan og i Russland. Det som er ødeleggende er at noen f.eks. Aftenposten kaller det for «Kald fusjon». Jeg har fulgt med på dette siden 2011 og så mye har jeg fått med meg at det ikke er snakk om fusjon, men en annen kjernefysisk reaksjon. Robert Gates hos Brillouin Energy har sin egen teori. Problemet til de som har fått denne reaksjonen til å fungere er hvordan de skal kontrollere denne kjernefysiske reaksjonen fordi den er ustabil. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Jeg har fulgt med på dette siden 2011 og så mye har jeg fått med meg at det ikke er snakk om fusjon, men en annen kjernefysisk reaksjon. Robert Gates hos Brillouin Energy har sin egen teori. En sjanse til å lære enda mer. Kan du si noe om hva denne andre slags reaksjon er for noe. Eller linke til det? Geir Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Jeg håper virkelig at dere oppe hos NTNU i Trondheim prøver å sette dere skikkelig inn i dette og ikke bare avfeier det som juks og fanteri før dere gransker det nøye. Det er nemlig mange oppegående vitenskapsmenn over hele verden som nå mener at det virkelig skjer en kjernefysisk reaksjon. Det er ikke bare Rossi som har fått til dette men mange flere både i USA, Japan og i Russland. Det som er ødeleggende er at noen f.eks. Aftenposten kaller det for «Kald fusjon». Jeg har fulgt med på dette siden 2011 og så mye har jeg fått med meg at det ikke er snakk om fusjon, men en annen kjernefysisk reaksjon. Robert Gates hos Brillouin Energy har sin egen teori. Problemet til de som har fått denne reaksjonen til å fungere er hvordan de skal kontrollere denne kjernefysiske reaksjonen fordi den er ustabil.Skepsisen er velbegrunnet fordi Rossi holder prinsippet hemmelig. Ord og "magiske bokser" er ikke nok. Vi vil vite hvordan det fungerer - hvis det i det hele tatt fungerer. Et stykke grunnleggende info som har sluppet ut er hvilke stoffer prosessen angivelig skal konsumere, nikkel og litium. Men det er ikke avslørt noe om hvilke isotoper eller hvilke eksos-stoffer/isotoper de ender opp med. Dermed finnes det heller ingen mulighet for å regne på energidifferanse og omsetning av stoffene, eller grunnlag for å kunne forstå prosessen. Det andre er at hvis Rossi var ute etter penger, berømmelse, redde verden fra klimakatastrofe eller kanskje alle tre, burde han patentert og lisensiert ut oppfinnelsen. Han kunne badet i penger, reddet verden og blitt mer berømt enn Einstein, Newton, Darwin og DaVinci til sammen. Rossi har enten ikke et ønske om noen av delene (noe som gir grobunn for skepsis om hans motivasjon) eller så holder han det hemmelig fordi det er en svindel. Enten eller. Med andre ord, han har veldig mye å bevise og hemmeligholdet bidrar ikke akkurat positivt. Lenke til kommentar
Nyenergi999 Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Jeg har fulgt med på dette siden 2011 og så mye har jeg fått med meg at det ikke er snakk om fusjon, men en annen kjernefysisk reaksjon. Robert Gates hos Brillouin Energy har sin egen teori. En sjanse til å lære enda mer. Kan du si noe om hva denne andre slags reaksjon er for noe. Eller linke til det? Geir http://ecat.org/tag/controlled-electron-capture-reaction/ https://www.businesswire.com/news/home/20190131005155/en/Brillouin-Energy-Awarded-Patent-Potentially-World-Changing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå