slaraffen Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Ser en masse fin design hvor det er laget kanter med avrundinger i linjer i ulike vinkler. Jeg får bare disse rektagulære/ kvadratiske kjedelige. Kan noen gi noen gode tips om dette Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Hjørnene lages i bildeformat. Har du PS, kan du f.eks bruker "Rounded Rectangle Tool". Tror ikke det går an å lage dem i ren kode vha tabeller, selv om kodeguruene her på forumet klarer det meste. Lenke til kommentar
slaraffen Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 Fine greier har PS men er ikke særlig erfaren med det. så jeg får prøve meg frem Takker for tips og mottar gjerne flere Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Ser en masse fin design hvor det er laget kanter med avrundinger i linjer i ulike vinkler. Jeg får bare disse rektagulære/ kvadratiske kjedelige. Kan noen gi noen gode tips om dette Som PoleCat sa, er Rounded Rectangle Tool tingen. Tar 1minutt å lære seg den funksjonen. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Laget et lite eksempel til deg... Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Her er en annen måte å lage avrundede kanter på, men den støttes bare av få nettlesere (deriblant Mozilla). Det finnes også css-egenskaper som klarer å lage avrundende kanter uten bruk av grafikk, men den metode har heller lite nettleserstøtte. Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Hvor finner jeg Rounded rektangular tool på PS? Finner den bare ikke Takker DanielP Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 _Under_ text-tool på tool menyen, sammen med custom shape tool og en del andre shape tools. (Hold inne museknappen for å få opp resten...) Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Flott takker DanielP Lenke til kommentar
slaraffen Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 Supert . takker for god hjelp Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 _alltid_ en glede å være til hjelp! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 _alltid_ en glede å være til hjelp! Du sier noe der.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Her er en annen måte å lage avrundede kanter på, men den støttes bare av få nettlesere (deriblant Mozilla). Det finnes også css-egenskaper som klarer å lage avrundende kanter uten bruk av grafikk, men den metode har heller lite nettleserstøtte. Irriterende at sånne sider ikke kan fortelle hvilke versjon av css de holder på med... Mener at det der så mistenkelig ut som css2, men jeg er ikke helt sikker. Enda mer irriterende at IE ikke støtter before og after, da dette er geniale elementer, men vi kan vel ikke forvente mirakler fra IE heller... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå